کامپیوتر و لپ تاپ

بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2020

5
(2)

شاید تا چند سال گذشته دانشجویان هم می توانستند بهترین لپ تاپ های موجود در بازار را تهیه کنند اما واقعیت این است که در حال حاضر تنها کسانی که مجبور به خرید لپ تاپ قدرتمند هستند، دست به چنین کاری می زنند. در واقع اگر یک دانشجو بخواهد اقدام به خرید یک لپ تاپ کند، ممکن است نتواند هزینه های چند ده میلیون تومانی بابت خرید لپ تاپ کند. اگر شما یک دانشجو هستید و نیاز به خرید لپ تاپ دارید، ممکن است توان خرید لپ تاپ قدرتمند نداشته باشید، در چنین شرایطی بهتر است لپ تاپی که بتواند تنها نیاز شما را برطرف کند و بالاتر از حد نیاز شما نباشد را انتخاب کنید.

در این مقاله می خواهیم به بررسی لپ تاپ دانشجویی بپردازیم و شما را برای خرید لپ تاپ با بودجه مشخص راهنمایی کنیم! پس اگر نیاز به خرید لپ تاپ دانشجویی دارید، در این مقاله همراه ما باشید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

لپ تاپ دانشجویی چیست و چه کاربردی دارد؟

پیش از آن که بخواهیم به بررسی بهترین لپ تاپ دانشجویی و راهنمای انتخاب بهترین لپ تاپ دانشجویی بپردازیم، بهتر است ابتدا با مفهوم لپ تاپ دانشجویی بیشتر آشنا شویم! قشر دانشجو معمولاً افرادی هستند که منبع درآمدی ندارند یا اگر هم دارند، تنها برای رفع نیازهای اولیه خودشان است.

بنابراین برای چنین قشری خرید لپ تاپ قدرتمند در شرایط فعلی کار ساده ای نیست و واقعاً هر کسی نمی تواند اقدام به خرید لپ تاپ حرفه ای و قدرتمند کند. در چنین شرایطی، معمولاً دانشجویان اقدام به خرید لپ تاپی می کنند که بتواند نیاز آن ها را برطرف کند و بیشتر از آن هزینه نکنند. حتی گاهی اوقات ممکن است لپ تاپ خریداری شده کمی ضعیف تر از حد نیاز باشد اما با توجه به شرایط فعلی، بهترین راه کار همین است.

بنابراین لپ تاپ دانشجویی به لپ تاپ های اقتصادی گفته می شود که می تواند نیاز داشنجو را برطرف کند اما معمولاً لپ تاپ قدرتمندی نیست! بنابراین اگر شما جزء قشر دانشجو هستید و بودجه کافی برای خرید لپ تاپ ندارید، جای نگرانی نیست. می توانید با همان بودجه ای که دارید اقدام به خرید یک لپ تاپ مناسب کنید تا نیازهای شما را به صورت کامل پوشش دهد.

راهنمای انتخاب بهترین لپ تاپ دانشجویی در سال 2020

اگر دانشجو هستید و قصد خرید لپ تاپ دانشجویی را دارید، چند نکته مهم وجود دارد که باید آن را رعایت کنید! با رعایت این چند نکته به راحتی می توانید با بودجه مناسب اقدام به خرید لپ تاپ دانشجویی کنید و در هزینه های خود هم صرفه جویی کنید. این نکات عبارتند از:

  • لپ تاپ را برای چه کاری می خواهید؟

پیش از آن که بخواهید هر تصمیمی بگیرید، باید ببینید که لپ تاپ را برای چه کاری می خواهید؟ معمولاً در رشته های فنی و مهندسی استفاده بیشتری از لپ تاپ می شود و نیاز است یک لپ تاپ قوی تر که بتواند نیاز نرم افزاری دانشجو را پوشش دهد، نیاز است. در حالی که در رشته های انسانی و علوم پزشکی نرم افزارهای سبک تری نیاز است و می توانید با بودجه کم یک خرید عالی داشته باشید. بنابراین ابتدا ببینید که قرار است چه کاری با لپ تاپ انجام دهید و نرم افزارهای موردنیاز به چه سخت افزاری نیاز دارند.

  • پردازنده (CPU)

پردازنده های مختلفی روی لپ تاپ های مختلف وجود دارند که باید ببینید کدام یک برای شما مناسب است! گاهی اوقات پردازنده های خوبی پیدا می کنید که با هزینه کم، قدرت بیشتری دارند. البته این قدرت صرفاً نباید روی کاغذ باشد و هنگام تست کردن هم باید نتیجه خوبی بگیرید. ابتدا نوع پردازنده را مشخص کنید و سپس به سراغ لپ تاپ های مجهز به آن پردازنده بروید. هنگام انتخاب نوع پردازنده، بهتر است به سراغ مدل پردازنده‌های سلرون و پنتیوم نروید و حداقل مدل‌های مجهز به Core i3 را انتخاب کنید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید.

  • حافظه اس اس دی (SSD)

حافظه اس اس دی روی سرعت پردازش تاثیر بسیار زیادی دارد و بهتر است لپ تاپ شما به آن مجهز باشد! البته شما می توانید خودتان هم این حافظه را اضافه کنید و جای نگرانی نیست. فقط باید تحقیق کنید که آن لپ تاپ جای قرار گرفتن حافظه اس اس دی را داشته باشد تا با مشکل مواجه نشوید!

  • رم (RAM)

هنگام انتخاب لپ تاپ ممکن است بودجه کافی برای خرید رم بالا نداشته باشید که ایرادی ندارد! شما به ازای همان رمی که روی دستگاه شما است، می توانید اضافه کنید. به عنوان مثال اگر رم دستگاه شما 4 گیگ است، می توانید 4 گیگ دیگر رم به آن اضافه کنید.

با رعایت این 3 نکته به راحتی می توانید لپ تاپ خوبی انتخاب کنید تا نیازهای شما به لپ تاپ را به خوبی پوشش دهد. در ادامه به بررسی بهترین لپ تاپ هایی که می توانید انتخاب کنید، بر اساس بودجه بندی مختلف می پردازیم تا انتخاب خوبی داشته باشید:

بهترین لپ تاپ های دانشجویی تا 10 میلیون تومان

در حال حاضر لپ تاپ های ارزان از حدود 10 میلیون تومان شروع می شوند اما اگر بودجه شما کمتر است، ایرادی ندارد! لپ تاپ های کمتر از 10 میلیون تومان هم هستند که برای کارهای روزمره و مبتدی مناسب هستند. در این بخش دو مورد از بهترین لپ تاپ های کمتر از 10 میلیون تومان می پردازیم تا بتوانید گزینه مناسبی را برای خرید انتخاب کنید:

  • ایسر اسپایر 3 سری A315

لپ تاپ های اسپایر 3 ایسر از بهترین لپ تاپ های اقتصادی در ایران محسوب می شوند که مدل های مختلفی هم دارند! این لپ تاپ توانسته با جمع آوری سخت افزار نسبتاً مناسب به گزینه خوبی برای خرید لپ تاپ زیر 10 میلیون تومان تبدیل شود. در حال حاضر سری A315 این لپ تاپ دارای 8 گیگابایت رم است که نسبتاً مناسب است.

همچنین پردازنده سلرون مدل N4000 که از سری پردازنده های اینتل است، قدرت این دستگاه را بیش ار حد از انتظار و هزینه ای که پرداخت می کنید، افزایش داده است. در حال حاضر این سری دستگاه دارای حافظه هیبریدی 1 ترابایت است و در کنار آن 128 گیگ حافظه اس اس دی به افزایش سرعت دستگاه شما کمک زیادی می کند.

شما برای کار کردن با نرم افزارهای روزمره مانند ورد و اکسل با مشکل مواجه نخواهید شد؛ حتی ممکن است بتوانید نرم افزارهای سنگین تر را هم با کیفیت مناسبی استفاده کنید. این دستگاه شامل درگاه‌هایی نظیر درگاه شبکه، خروجی HDMI و درگاه‌های USB 3.0 و USB 2.0 را در اختیارتان قرار می‌دهد.

  • ایسوس ویووبوک R565MA

ایسوس یکی از برندهای معتبری است که هواداران خاص خود را دارد! برخی از کاربران ترجیح می دهند ایسوس مدل پایین تر بردارند تا اینکه بخواهند از یک برند دیگر استفاده کنند. اگر یک لپ تاپ کوچک و جمع‌وجور نیاز دارید اما کیفیت صفحه برای شما مهم است، ایسوس ویووبوک 15 مدل R565MA با صفحه نمایش Full HD گزینه بسیار مناسبی است.

البته باید توجه داشته باشید که این لپ تاپ حافظه اس اس دی و رم 8 گیگابایتی ندارد اما گزینه بدی نیست. همچنین اگر یک لپ تاپ با ظاهر مناسبی می خواهید، طراحی این لپ تاپ تا جای ممکن با حاشیه باریک صورت گرفته است که طراحی آن مدرن تر و کوچک تر باشد.

این لپ تاپ برای افرادی که فیلم زیاد مشاهده می کنند یا همیشه در حال خواندن متن هستند، مناسب است! دلیل آن هم صفحه نمایش فول اچ دی است که تصاویر شارپ تری در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین این لپ تاپ به درگاه USC نوع C مجهز است.

بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی تا 12 میلیون تومان

اگر لپ تاپ های معرفی شده در بخش قبلی نمی تواند نیاز شما را برطرف کند، شاید بهتر باشد کمی بودجه خود را افزایش دهید. اگر بتوانید بودجه خود را 2 میلیون تومان افزایش دهید و به 12 میلیون تومان برسانید، 2 گزینه دیگر برای شما وجود دارد که در این بخش به بررسی آن ها می پردازیم:

  • ایسر اسپایر 3 سری A315

اولین گزینه ای که با بودجه 12 میلیون تومانی برای شما وجود دارد، ایسر اسپایر سری 3 است که در بالاتر هم بررسی کردیم! البته با این تفاوت که کانفیگ این سری متفاوت است؛ در این سری به جای پردازنده قبلی، از پردازنده رایزن 3200U شرکت AMD استفاده شده است که قدرت بسیار بالاتری دارد. همچنین استفاده از حافظه اس اس دی از نوع NVMe سرعت پردازش تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است.

با استفاده از این لپ تاپ در کنار کارهای روزمره، می توانید کارهای سنگین تری نظیر ویرایش عکس و نرم افزارهای مهندسی هم استفاده کنید. همچنین رزلوشن این سری، فول اچ دی است که می تواند کیفیت تصویر بالاتری در اختیار شما قرار دهد. سایر مشخصات A315 شامل روکش مات نمایشگر و انواع و اقسام درگاه‌ها شامل HDMI، شبکه و USB 3.0 و USB 2.0 است.

  • لنوو آیدیاپد 3

یکی دیگر از گزینه هایی که در اختیار شما قرار دارد، لنوو آیدیاپد سری 3 است! این نوع لپ تاپ به پردازنده نسل دهم Core i3 مجهز شده است که قدرت نسبتاً خوبی در اختیار شما قرار می دهد. همچنین استفاده از رم 8 گیگ در این نوع لپ تاپ باعث می شود تا با مشکل سرعت پردازش روبرو نشوید.

از طرف دیگر، حافظه 1 ترابایت برای آن در نظر گرفته شده است تا در کوتاه زمان با مشکل حافظه روبرو نشوید! عدم استفاده از حافظه اس اس دی ممکن است سرعت لپ تاپ را نسبت به زمانی که حافظه اس اس دی استفاده کنید کم کند، اما وزن آن را هم 500 گرم کمتر کرده است که مزیت محسوب می شود.

اگر مسئله قابل حمل بودن برای شما مهم است، این لپ تاپ گزینه مناسبی است اما اگر می خواهید از حافظه اس اس دی نوع NVMe بهره مند شوید، بهتر است به سراغ ایسر اسپایر 3 سری A315 که به عنوان یک گزینه در بخش قبلی معرفی کردیم، بروید.

بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی تا 15 میلیون تومان

اگر بودجه شما کمی بیشتر از 12 میلیون تومان است، می توانید لپ تاپ های بهتری نسبت به گزینه های معرفی شده خریداری کنید! یک لپ تاپ عالی تا 15 میلیون تومان وجود دارد که بخش بزرگی از نیاز دانشجویان را به خوبی پوشش می دهد:

  • لنوو تینک بوک 15

در این بازه قیمتی شاید تنها لپ تاپی که ارزش هزینه کردن را دارد، تینک بوک 15 لنوو است. این لپ تاپ که دارای پردازنده گرافیکی UHD Graphics Xe است، به نسل یازدهم پردازنده Core i3 مجهز است. در واقع با استفاده از این لپ تاپ بسیاری از کارهای دانشجویی و گرافیکی در حد متوسط را می توانید انجام دهید اما باز هم نباید کارهای گرافیکی سنگین انجام دهید؛

زیرا ممکن است سرعت آن پایین باشد و شما را اذیت کند. این لپ تاپ در کنار پردازنده نسبتاً خوب، به ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD NVMe مجهز شده است تا بتواند تجربه بسیار خوبی از خرید لپ تاپ دانشجویی را به شما هدیه کند.

با داشتن این لپ تاپ هنگام انجام کارهای روزمره نظیر وب گردی، تایپ، ایجاد فایل های ورد و اکسل و حتی ویرایش عکس با نرم افزارهای سنگین تری نظیر فتوشاپ با مشکل مواجه نخواهید شد. حتی بسیاری از برنامه های مهندسی را هم می توانید با استفاده از این لپ تاپ اجرا کنید و با مشکل خاصی روبرو نشوید. شما می توانید بازی‌های سبکی مثل فیفا یا فورتنایت را هم به‌صورت تفننی اجرا کنید. در این دستگاه درگاه USB نوع C در اختیار شما است تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : بهترین موس گیمینگ ارزان قیمت

بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی تا 20 میلیون تومان

اگر قصد افزایش بودجه خود تا 20 میلیون تومان را دارید، می توانید گزینه های بهتری برای خرید لپ تاپ دانشجویی را انتخاب کنید! در این بخش به بررسی 2 لپ تاپی که با بودجه 20 میلیون تومانی می توانید خریداری کنید، می پردازیم:

100

  • ایسوس ذن بوک 14

اولین گزینه ای که با بودجه 20 میلیون تومان می توانید خریداری کنید، یکی از به صرفه ترین لپ تاپ های اقتصادی در ایران محسوب می شود! در حال حال با این بودجه شما می توانید اقدام به خرید ایسوس ذن بوک 14 کنید که سایز کوچکی هم دارد.

در واقع سایز این لپ تاپ به اندازه یک کتاب با قطع A4 است و وزن آن حدود 1.1 کیلوگرم است. در واقع شما می توانید این لپ تاپ را که اندازه یک مجله متوسط وزن دارد را در کیف خود قرار دهید و حمل کنیدو صفحه نمایش این لپ تاپ 14 اینچ است که با رزولوشن فول اچ دی در اختیار شما قرار دارد. همچنین استفاده از فناوری isp در این لپ تاپ باعث شده تا حاشیه باریکی داشته باشد.

این لپ تاپ به نسل چهارم پردازنده رایزن 5 مجهز است که قدرت آن را بیشتر می کند! همچنین رم این لپ تاپ 8 گیگ است و 256 گیگ حافظه اس اس دی از نوع NVMe در اختیار شما قرار دارد. از طرف دیگر، کارت گرافیک GeForce MX330 رو این لپ تاپ قرار دارد که قدرت گرافیکی آن را افزایش می دهد. کیبورد جزیره‌ای با نور پس‌زمینه، درگاه‌های متنوع شامل HDMI، کارت خوان و تعدادی USB نوع A و C و از همه مهم‌تر، وب‌کم مجهز به سنسور مادون قرمز برای تشخیص چهره از دیگر ویژگی های آن هستند.

  • لنوو آیدیاپد 5

اگر شما بیشتر در یک محیط ثابت از لپ تاپ استفاده می کنید، شاید لنوو آیدیاپد 5 هم بتواند انتخاب شما باشد. این لپ تاپ که در بازه قیمت 20 میلیون تومان قرار دارد، طراحی زیبا و جمع‌‌وجوری ندارد اما پرازنده بسیار خوبی دارد! در واقع این لپ تاپ به پردازنده نسل یازدهم Core i5 مجهز شده است و حافظه اس اس دی 512 گیگابایتی سرعت آن را چند برابر می کند. همچنین کارت گرافیک 2 گیگابایتی از نوع GeForce MX450 هم باعث می شود تا بتوانید کارهای گرافیکی را به صورت قدرتمند انجام دهید.

با استفاده از این لپ تاپ قدرتمند به راحتی می توانید انواع نرم افزارهای ویرایش عکس، ویرایش ویدئو، برنامه نویسی و انواع نرم افزارهای مهندسی را اجرا کنید. اگر می خواهید خیالتان بابت بروز بودن سخت افزاری لپ تاپ راحت باشد، این لپ تاپ گزینه مناسبی است و امکاناتی نظیر وب‌کم با درپوش برای امنیت بیشتر، حسگر تشخیص اثرانگشت، بلندگوهای مجهز به Dolby Audio و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع را هم در اختیارتان قرار می دهد.

نتیجه گیری

در شرایط کنون استفاده از لپ تاپ های اقتصادی و خرید آن نسبت به لپ تاپ های قدرتمند کار منطقی تری است! در این مقاله به بررسی چند مورد از بهترین لپ تاپ های دانشجویی و اقتصادی به همراه مشخصات آن ها پرداختیم تا در بازه های قیمتی مختلف بتوانید خرید مناسبی داشته باشید. اگر سوالی در مورد این مقاله و لپ تاپ های معرفی شده دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

به این مطلب چه امتیازی میدی؟

میانگین 5 / 5. تعداد 2

اولین نفری باش که رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا