موبایل

گوگل ابزاری برای یافتن گوشی های دزدیده شده ارائه می دهد

گوگل در حال توسعه ابزاری هوشمند برای گوشی های دزدیده شده را پیدا کنید با استفاده از این ابزار، کاربران اندروید قادر خواهند بود گوشی خود را با استفاده از برنامه Find My Device حتی در صورت خاموش بودن آن پیدا کنند.

گل به عنوان یک غول فناوری جهانی و یکی از شرکت های مطرح در زمینه فناوری، اخیرا برنامه ای به نام شبکه Find My Device توسعه داده است که در اصل با برنامه معروف Find My Device مرتبط است و به کاربران اندروید اجازه می دهد تا گوشی های دزدیده شده را پیدا کنید می دهد

نحوه کار این برنامه به این صورت است که حتی در صورت خاموش بودن گوشی، سیگنال بلوتوث رمزگذاری شده را ارسال می کند و شما می توانید سیگنال را دریافت کرده و با استفاده از برنامه مذکور گوشی خود را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: گوشی را در اندروید 14 خاموش کنید. پایان سرقت گوشی اندرویدی؟

پیدا کردن موبایل های دزدیده شده با اپلیکیشن جدید گوگل امکان پذیر خواهد بود

یکی از اولین خطوط دفاعی در برابر گوشی گم شده یا دزدیده شده است. برنامه دستگاه من را پیدا کنید به کاربران این امکان را می دهد که در صورت گم شدن یا دزدیده شدن تلفن، همه چیز را از راه دور پاک کنند. این برنامه ای بود که گوگل حدود یک دهه پیش به اندروید اضافه کرد. اما یک راه آسان برای جلوگیری از پاک شدن دستگاه شما وجود داشت: فقط آن را خاموش کنید.

اینجاست که شبکه Find My Device گوگل وارد عمل می شود. آن را به عنوان یک برنامه همراه برای برنامه Find My Device شرکت در نظر بگیرید، که اساساً آن را کاربردی تر می کند و اجازه می دهد ردیابی تلفن همراه از طریق بلوتوث درست مانند کاری که اپل با شبکه Find My خود انجام داد، گوگل امکان پیدا کردن یک دستگاه را حتی در صورت خاموش بودن آن فراهم می کند.

شبکه Find My Device چگونه کار می کند؟

می بینید، حتی زمانی که تلفن های همراه خاموش هستند، اکثر دستگاه ها همچنان (تا حدی) زیر قاب گوشی موبایل کار می کنند. بنابراین بیایید بگوییم که شما اخیراً یکی از آنها بوده اید گوشی های اندروید شما آن را خریده اید و متأسفانه آن را گم کرده اید یا به سرقت رفته است. اگر دزد به اندازه کافی باهوش باشد که گوشی را خاموش کند، تلفن همراه همچنان a است سیگنال بلوتوث رمزگذاری شده این پیام‌ها را ارسال می‌کند که سایر تلفن‌های همراه می‌توانند آن را دریافت کرده و از آن برای یافتن موقعیت تقریبی تلفن همراه استفاده کنند.

همه این‌ها در پس‌زمینه بدون هیچ درخواست یا درخواستی اتفاق می‌افتد. با این حال، این تنها زمانی است که دستگاه شما و دستگاه دیگری که می‌خواهید گوشی خود را با آن ردیابی کنید به شبکه Find My Device اضافه می‌شود.

با در نظر گرفتن این موضوع، یکی از برترین متخصصان اندروید، میشال رحمان، اخیراً کشف کرده است که فرآیند راه اندازی برای ثبت تلفن در شبکه Find My Device اندروید چگونه می تواند باشد.

در حال حاضر به نظر می رسد گوگل به صورت پیش فرض گوشی موبایل شما را به شبکه Find My اضافه نمی کند. این بدان معناست که وقتی اعلان روی گوشی اندرویدی شما ظاهر می شود، باید خودتان این کار را انجام دهید.

رحمان معتقد است که نحوه مدیریت گوگل ممکن است با انتشار رسمی این ویژگی تغییر کند، که با توجه به کامل بودن آن در حال حاضر، ممکن است زودتر از آنچه فکر می‌کنید اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد فناوری جدید گوگل برای یافتن گوشی های دزدیده شده چیست؟ نظر خود را با فارسیرو در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. اخبار فناوری ما را دنبال کنید.

.

منبع: سخت افزار مغناطیسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا