ترند های روز

هشدار مهم هواشناسی از امروز برای این استان ها

بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی کشور از وقوع بارش خفیف باران امروز (پنجشنبه) در گیلان و شرق مازندران خبر داد.

طی 3 روز آینده در شرق (به ویژه منطقه زابل)، مرکز و غرب کشور وزش باد شدید و در سایر مناطق کشور جوی پایدار برقرار می شود.

از اواخر روز شنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور در شمال استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و خراسان شمالی رگبار پراکنده خواهد بود.

روز یکشنبه بارش در سواحل شمال غرب و غرب دریای خزر شدت می گیرد و وسعت آن تمام حاشیه شمالی را فرا می گیرد.

بارش پراکنده باران روز دوشنبه در مناطق فوق ادامه خواهد داشت.

طی روزهای یکشنبه و دوشنبه شاهد کاهش نسبی دما در نوار شمالی و نواحی غرب کشور خواهیم بود.

گفتنی است امروز دریای خزر و نیمه غربی خلیج فارس و شرق دریای عمان طی 5 روز آینده مواج است.

پیش بینی کلی نقشه های سینوپتیک و آینده نگر سازمان هواشناسی نشان می دهد در 24 ساعت آینده بارش ها و وزش باد شمالی در سواحل دریای خزر و شرق اردبیل ادامه دارد. همچنین امروز در دامنه‌های شمال شرق، شرق، مرکز و جنوب البرز، جنوب سمنان و تهران، جنوب خوزستان، فارس و بوشهر وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

فردا فقط در گیلان و مازندران بارش خفیف رخ می دهد و در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و نواحی مرکزی وزش باد و گرد و خاک ادامه دارد.

وقوع طوفان شن در شرق کشور

روزهای جمعه و شنبه هفته آینده در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد پیش بینی می شود و در سایر مناطق کشور نیز محیطی آرام و پایدار برقرار است و افزایش نسبی دما به ویژه وجود خواهد داشت. در سواحل شمالی کشور

از بعدازظهر شنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور، در شمال غرب و بخش هایی از شمال شرق کشور بارش های پراکنده خواهیم داشت. یکشنبه هفته آینده بارش ها در سواحل شمال غرب و غرب دریای خزر شدت می گیرد و امتداد آن تمام حاشیه شمالی کشور را فرا می گیرد.

به گزارش تسنیم، امروز در نیمه غربی خلیج فارس و دریای خزر مواج و در 5 روز آینده در شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

شرح سامانه: فعالیت سامانه بارشی و حاکمیت جریان های خزری

زمان پایان: چهارشنبه 21/04/1402

نوع خطر: رگبار و طوفان همراه با باد شدید موقتی

حوزه اثر:

چهارشنبه 21/04/1402: گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و شمال شرق آذربایجان شرقی.

اثر خطر: احتمال آبگرفتگی جاده ها، لغزندگی جاده ها، احتمال جریان آب، رعد و برق، باد، در مناطق مستعد تجمع گرد و غبار، احتمال آسیب به سازه های موقت مانند بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستگی. درختان کهنسال

توصیه: از اسکان و برپایی چادر در سواحل و بستر رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها، احتیاط در مسافرت های خارج از شهر، احتیاط در هنگام کوهنوردی و جابجایی عشایر، آماده سازی دستگاه های اجرایی و امدادی و نظافت دهانه پل ها، احتیاط لازم را داشته باشید. لایروبی کانال ها و بدنه های آبی

توضیحات سیستم: افزایش گرادیان فشار سطح زمین

زمان شروع: چهارشنبه 21/04/1402

زمان پایان : جمعه 23/04/1402

نوع خطر: باد نسبتاً شدید تا شدید که در مناطق مستعد دارای گرد و غبار می وزد

حوزه اثر:

چهارشنبه 21/04/1402: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، یزد، کرمان، شمال شرق فارس، جنوب تهران، قم، مرکزی، شمال و شرق اصفهان، بوشهر، خوزستان و ایلام غربی.

پنجشنبه 22/04/1402: خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، یزد، شرق اصفهان، شرق و جنوب سمنان، قم، مرکز و جنوب تهران.

جمعه 23/04/1402: نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و شرق فارس.

اثر خطر: در مناطق مستعد افزایش گرد و غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری، از جمله سقوط بنرها، بیلبوردها، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات و امکان شکستن درختان و درختان کهنسال

توصیه: پرهیز از حرکت غیرضروری بیماران تنفسی، سالمندان و کودکان، پرهیز از کوهنوردی در کویر، احتیاط در ترافیک جاده، اطمینان از مقاومت سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های ساختمانی، احتیاط در عبور و مرور و پارک کردن خودروها در حاشیه نیمه -ساختمان های تمام شده و درختان کهنسال و احتیاط در فعالیت های کشاورزی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا