موبایل

قیمت آیفون 15 پرو و ​​15 پرو مکس مشخص شد. با پرچمداران نسل بعدی اپل خداحافظی کنید!

قیمت آیفون 15 پرو و ​​15 پرو مکس مشخص شده است و باید خیلی صادقانه به شما بگوییم که سعی کنید از نسل بعدی آیفون دوری کنید!

قیمت آیفون 15 پرو و ​​15 پرو مکس فاش شد. گوشی های آیفون اپل همیشه از سایر برندهای معروف بازار بهتر عمل می کنند و اغلب جزو گران ترین ها هستند.

سلسله خانواده آیفون 15 این نیز از این قاعده مستثنی نیست و به همراه اپل قصد دارد مبالغ هنگفتی از فروش گوشی های خود به دست آورد. در زیر می توانید قیمت های فاش شده نسل جدید گوشی های هوشمند اپل را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: عملکرد جدید آیفون برای تقلید صدای افراد و صحبت کردن به جای آنها را معرفی کرد

قیمت آیفون 15 پرو و ​​15 پرو مکس مشخص شد

اکثر کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که نسخه های پرو آیفون 15 نسبت به مدل های پرو 2022 پیشرفته تر بوده و دارای ویژگی های انحصاری بسیار جذابی خواهند بود.

ویژگی هایی مانند دوربین پریسکوپ، قاب های بسیار نازک و تراشه قدرتمند از جمله مواردی هستند که احتمالاً در آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 اولترا مشاهده می کنیم.

در کنار تمام مزایایی که این ویژگی ها خواهند داشت، بدون شک وجود آنها قیمت مدل های پیشرفته آیفون 15 را افزایش می دهد; بنابراین امسال احتمالا شاهد تفاوت قابل توجهی بین قیمت آیفون 15 پرو و ​​مدل های غیر پرو خواهیم بود.

از سوی دیگر، برخی از تحلیلگران از جمله جف پویک نام شناخته شده در این زمینه. محصولات سیب من همچنین فکر می کنم اپل برنامه دارد افزایش قابل توجه قیمت مدل‌های آیفون 15 پرو تقاضای موجود برای نسخه‌های غیر پرو را تقویت می‌کنند، دلیل آن این است که مدل‌های غیرپرو آیفون 15 (مدل‌های استاندارد و پلاس) نتوانسته‌اند به فروش قابل توجهی دست یابند و در آستانه شکست قرار دارند.

قیمت آیفون 15 پرو و ​​اولترا چقدر خواهد بود؟

با توجه به اینکه قیمت آیفون 14 پرو از 1000 دلار و آیفون 14 پرو مکس از 1100 دلار شروع می شود، می توان انتظار داشت که قیمت مدل های آیفون 15 پرو و ​​اولترا به ترتیب 1100 و 1300 دلار باشد.

البته این افزایش قیمت دور از انتظار نیست; زیرا حتی با در نظر گرفتن نرخ سرسام آور تورم جهانی در سال 2023، قیمت های ذکر شده برای نسل بعدی آیفون آنها در بازارهایی مانند ایالات متحده، انگلیس و استرالیا قابل پیش بینی هستند.

از این نظر البته خبر نگران کننده این است که ممکن است اپل تصمیم بگیرد در سال جدید قیمت آیفون های حرفه ای خود را افزایش دهد و این دو مدل را با ارقامی بالاتر از آنچه ذکر شد به فروش برساند.

منشا این نگرانی ها اظهار نظر است تیم کوک، مدیر عامل اپلدر مورد تمایل کاربران آیفون به پرداخت هزینه بیشتر برای مالکیت بهترین ویژگی ها و مشخصات. روی این گوشی ها هست

کوک مدتی پیش در گزارش عملکرد مالی قبلی اپل ضمن اشاره به اینکه آیفون به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی کاربران تبدیل شده است، گفت:

به نظر من، کاربران آیفون حاضرند برای بهترین گوشی ممکن در سال 2023 هزینه بیشتری بپردازند.

قیمت آیفون 15 پرو و ​​15 پرو مکس مشخص شد. با گوشی پرچمدار خداحافظی کنید!
قیمت آیفون 15 پرو و ​​15 پرو مکس مشخص شد. با گوشی پرچمدار خداحافظی کنید!

نکته قابل توجه در این زمینه نیز این است که امسال برای اولین بار هر سه یا چهار مدل آیفون در قیمت خود دارای امکانات برابر خواهند بود.

به عنوان مثال مدل پایه آیفون 15 اگرچه به هیچ وجه گوشی ارزان قیمتی نیست، اما به دلیل استفاده از سخت افزارهای نسل آخر مدل پرو مانند دوربین 48 مگاپیکسلی و Dynamic Island خواهد بود. نسبت به مدل های دیگر قیمت مناسب تری دارند.

از سوی دیگر، مدل‌های آیفون 15 پرو و ​​اولترا نسبت به مدل‌های سال گذشته گران‌تر خواهند بود، اما ویژگی‌های پیشرفته‌تری ارائه می‌کنند که افزایش قیمت را توجیه می‌کنند.

به عبارت دیگر، تفاوت بین آیفون 15 پرو و ​​آیفون 14 پرو چه از نظر قیمت و چه از نظر عملکرد، بیشتر از تفاوت بین آیفون 14 پرو و ​​آیفون 13 پرو خواهد بود.

در عین حال، باید منتظر ماند و دید که آیا کاربران، همانطور که تیم کوک و همکارانش ادعا می کنند، حاضرند چنین هزینه سرسام آوری را برای داشتن دو گوشی آیفون 15 پرو و ​​اولترا بپردازند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اپل برای اولین بار در طراحی دوربین آیفون 15 از شیائومی تقلید کرد [+جزئیات]

آیا با افزایش قیمت آیفون 15، قیمت پرچمداران اندرویدی نیز افزایش می یابد؟

گزارش کردن اندروید اتوریتیگزارش های جدید نشان می دهد سری گوشی های آیفون 15 قرار است از مرداد ماه تولید انبوه را آغاز کنند. اپل همچنین قصد دارد قیمت آیفون 15 پرو مکس خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. سال گذشته، آیفون 14 پرو مکس با قیمت 1099 دلار فروخته شد و گفته می شود آیفون 15 پرو مکس بیش از این قیمت خواهد داشت.

تا پیش از این گوشی های عرضه شده در سری پرو و ​​پرومکس اپل دارای ویژگی ها و قابلیت های مشابهی بودند و تنها شاهد تغییر ابعاد صفحه نمایش بر روی آن ها بودیم. در حالی که گوشی های پرو مجهز به صفحه نمایش 6.12 اینچی هستند، اندازه این صفحه نمایش در آیفون پرو مکس به 6.69 اینچ می رسد. اما به نظر می رسد امسال این اتفاق بیفتد. آیفون 15 پرو مکس مجهز به ویژگی ها و قابلیت های جدید منحصر به فرد باشید. قابلیت هایی که حتی در گوشی های حرفه ای هم وجود ندارد.

یکی از مهمترین ویژگی های انحصاری آیفون 15 پرو مکس این لنز پریسکوپی است که برای اولین بار بزرگنمایی نوری 6 برابری را در اختیار کاربران قرار می دهد. در حال حاضر این میزان در گوشی های آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس 3 برابر افزایش می یابد. همچنین استفاده از این لنز پریسکوپ بهترین آرایش دوربین را در تاریخچه گوشی اپل در اختیار کاربران آیفون 15 پرو مکس قرار می دهد.

این ویژگی ها گوشی های پرومکس را از گوشی های پرو متمایز می کند و البته قیمت آن ها نیز افزایش می یابد. البته این افزایش قیمت فقط به گوشی های جدید اپل محدود نمی شود و ممکن است باعث شود افزایش قیمت گوشی های پرچمدار اندروید همچنین باشید بدون شک با اضافه شدن ویژگی های جدید به گوشی های آیفون، بسیاری از تولیدکنندگان پرچمدار گوشی های اندرویدی نیز محصولات خود را به آن ها مجهز می کنند. این به آنها کمک می کند تا بهتر با محصولات اپل رقابت کنند. البته این ویژگی های جدید برای کاربران این دستگاه ها هزینه بیشتری خواهد داشت.

تولید 84 میلیون گوشی آیفون 15 میزان تولید این گوشی را حدود 12 درصد بیشتر از گوشی های آیفون 14 کرده است.به نظر می رسد اپل نیز به این نتیجه رسیده است که گوشی های آیفون 15 با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه خواهند شد. انتظار می رود این گوشی های هوشمند پاییز و سپتامبر امسال به کل دنیا معرفی شوند.

بلومبرگ: قیمت آیفون های سری 15 قطعا افزایش خواهد یافت [بروزرسانی 3 مرداد 1402]

طبق گزارش بلومبرگ، اپل ظاهراً در حال بررسی افزایش حقوق است قیمت آیفون 15 پرو و ​​15 پرو مکس به عنوان یادآوری، باید توجه داشته باشیم که مدل های پایه آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس به ترتیب با قیمت 999 دلار و 1099 دلار به فروش می رسند. البته مدل های استاندارد و پلاس آیفون 15 همچنان با همان قیمت نسل قبل عرضه خواهند شد.

اپل انتظار دارد در سال جاری حدود 85 میلیون دستگاه آیفون 15 را روانه بازار کند. از آنجایی که این شرکت در سال گذشته 85 میلیون دستگاه آیفون 14 فروخت، افزایش قیمت مدل‌های پرو باعث افزایش درآمد کلی آن خواهد شد.

قیمت آیفون 15 پرو و ​​15 پرو مکس مشخص شد
قیمت آیفون 15 پرو و ​​15 پرو مکس مشخص شد

این واقعیت که اپل همچنان قصد دارد 85 میلیون دستگاه از آیفون 15 را مانند سال گذشته عرضه کند، خبر بسیار خوبی برای سرمایه گذاران این شرکت است، زیرا غول فناوری کوپرتینویی انتظار دارد این میزان تقاضا برای آیفون های آینده حفظ شود. بالا

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در رویداد گزارش درآمد سه ماهه اول امسال اعلام کرد که مشتریان شرکتش همیشه مایل به خرید بهترین مدل آیفون هستند و این ممکن است اولین نشانه افزایش احتمالی قیمت باشد. قیمت آیفون 15 پرو و ​​15 پرو مکس و شاید حتی مدل های معمولی و پلاس.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد قیمت آیفون 15 پرو و ​​15 پرو مکس چیست؟ نظر خود را با فارسیرو در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. اخبار فناوری ما را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا