ترند های روز

عروسی مجلل بهرام رادان در گرجستان با حضور جمعی از بازیگران

بهرام رادان در 18 اردیبهشت 1358 در تهران به دنیا آمد چندی پیش بهرام رادان عکسی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد که رضا یزدانی و آتیلا پسیانی نیز در آن حضور دارند. مشخص نیست این عکس کجا و چرا گرفته شده است، بهرام رادان بازیگر و تهیه کننده است. بهرام رادان دوره های بازیگری را در مدرسه هیوا گذراند و برای بازی در فیلم شور عشق بازی کرد. بهرام رادان در سال 2009 به عنوان اولین سفیر ایران در برنامه جهانی غذا در مبارزه با گرسنگی انتخاب شد.

بهرام رادان

بیوگرافی بهرام رادان و همسرش

بهرام رادان متولد ۱۸ اردیبهشت ۱۳۵۸ در تهران بازیگر سینما و تئاتر است. وی فارغ التحصیل کارشناسی مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی است.

بهرام رادان

خانواده بهرام رادان

بهرام رادان (بهرام رادان) به عنوان آخرین فرزند یک خانواده شش نفره در تهران به دنیا آمد. او از طرف پدرش اصالتا اصفهانی است و دو خواهر و یک برادر دارد.

مادرش خانه دارد و پدرش سرهنگ بازنشسته قبل از انقلاب است.

بهرام رادان

خانواده بهرام رادان

بهرام رادان (بهرام رادان) به عنوان آخرین فرزند یک خانواده شش نفره در تهران به دنیا آمد. او از طرف پدرش اصالتا اصفهانی است و دو خواهر و یک برادر دارد.

مادرش خانه دارد و پدرش سرهنگ بازنشسته قبل از انقلاب است.

بهرام رادان

بهرام رادان و ورودش به کلاس بازیگری

بعد از خدمت سربازی در 21 سالگی در میان آگهی های روزنامه ها دنبال کار مناسب می گشتم تا اینکه آگهی کلاس های بازیگری در هیوا را دیدم.

تلفن را برداشتم و تماس گرفتم و بعد خیلی سریع از کلاس خارج شدم.

بهرام رادان

بهرام رادان جلوی دوربین

در کلاس ثریا قاسمی فیلمنامه فیلم «شور عشق» را به من دادند تا روی نقش کیان تمرکز کنم، نقشی که فکر می کردم دو دیالوگ بیشتر ندارد.

این یکی از دو نقش اول فیلم بود، بنابراین اولین بار در سال ۱۳۷۹ در سن ۲۱ سالگی با این فیلم جلوی دوربین ایستادم.

بهرام رادان

اولین سیمرغ بهرام رادان

رادان سپس برای دومین بار در فیلم «آواز قو» ایفای نقش کرد که در سال 1379 مصادف با افتتاحیه های سیاسی دوران این اصطلاح اکران شد.

اما شهرت او با فیلم شمعی در باد به کارگردانی خانم پوران درخشنده در سال 1392 آغاز شد که برای آن سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد.

بهرام رادان

اوج شهرت بهرام رادان با قنطورس

اوج شهرت و افتخار این بازیگر که مسیر هنری خود را تغییر داد، بازی در فیلم سنتوری به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال 1384 و بازی در نقش علی سنتوری بود.

او برای بازی در این فیلم دومین سیمرغ بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.

دوره بهرام رادان در کانادا

در سال 1370 پس از حضور در فیلم پل خوبی در کنار بازیگرانی چون مهران مدیری، هدا تهرانی و مهناز افشار مدتی به کانادا رفت و دوره شش ماهه بازیگری را گذراند.

سپس با شیوه های حفظ دیالوگ انگلیسی در تئاتر آشنا شد و در نهایت فیلم مستندی به نام «رویای شهرت» را کارگردانی کرد و در سال 1371 به کشور بازگشت.

بهرام رادان

بهرام رادان و مدلینگ

بهرام رادان کار خود را به عنوان یک مدل با برند ال جی و از صنعت دیجیتال آغاز کرد.

سپس با برند پوشاک نیمانی وارد همکاری شد و مدتی با یک شرکت مخابراتی همکاری کرد تا اینکه چند سالی اولین مدل برند چرم مشهد بود.

بهرام رادان استقلالی

او می گوید هر وقت فرصت پیدا می کند با دوستانش فوتبال بازی می کند.

یک استقلالی دو لبه است، جایی که صحبت از فوتبال، استقلال و پرسپولیس است، سینه چاک از استقلالی محبوبش حمایت می کند.

بهرام رادان و حمایت از همجنس گرایان

در سال 2014 بود که هنگام نوشتن متنی در توییتر، از قانونی شدن ازدواج همجنس گرایان در کنگره آمریکا به عنوان یک رویداد بزرگ مانند لغو قانون برده داری یاد کرد.

یک روز بعد حملات شدید روزنامه کیهان او را مجبور به حذف توییت و نوشتن نامه عذرخواهی از مدیر این روزنامه تندرو کرد.

بهرام رادان

بهرام رادان و حمل مشعل المپیک 2018

در سال 2017، سامسونگ از رادان دعوت کرد تا مشعل المپیک زمستانی 2018 در سئول، کره جنوبی را حمل کند. وی پس از پایان مراسم گفت:

حمل این مشعل حس بسیار خوب و عجیبی بود. این یک لحظه تاریخی برای من بود.

موسیقی سنتی؛ خیلی کوچک

من به موسیقی سنتی علاقه ای نداشتم و هنوز هم زیاد به آن گوش نمی دهم.

می توانم آهنگ های سنتی را یکی یکی نام ببرم یا به یاد بیاورم که کدام یک مورد علاقه من است، شاید به این دلیل که متاسفانه موسیقی و فیلم را دوست ندارم.

غذای مورد علاقه بهرام رادان

مادر بهرام رادان می گوید از آشپزی من خوشش می آید، البته همه آشپزی مادرش را دوست دارند، بهرام هم مثل بقیه.

بهرام همه غذاهای خوشمزه را دوست دارد اما مثلا قورمه زازابی را بدون حبوبات ترجیح می دهد.

بهرام رادان، سهامدار کافه ویونا

رادان یکی از سهامداران کافه های زنجیره ای ویونا در ایران است که یکی از کافه های اصلی و مرکزی ویونا با 45 صندلی در پاسداران تهران متعلق به وی است.

علاقه مادر بهرام رادان به ازدواج پسرش

تا همین اواخر مادرش می گفت ما از دستش ناراحتیم و دوست داریم زود ازدواج کند و بچه هایش را ببینیم اما هنوز قانع نشده است.

رادان در پاسخ به این مزاحمت گفت: در حال حاضر برنامه ای برای رفع این مزاحمت ندارم، شاید مقداری رازیانه آماده این مزاحمت را موقتاً برطرف کند.

سرانجام در 23 فروردین 1401 بهرام رادان خبر ازدواج خود را با همسرش مینا مختاری، فشن بلاگر و یکی از مشهورترین طراحان لباس در فضای مجازی اعلام کرد.

بهرام رادان

بعداً معلوم شد که این بازیگر به مدت سه سال با این خانم رابطه عاشقانه داشته و در نهایت تصمیم گرفتند رابطه خود را علنی کنند.

بهرام رادان در مداحی بهروز ووشقی

دلی که برای بهروز ووشقی نوشته شده: بهروز خان وقتی بعد از چهار دهه ممنوعیت هنوز سر زبان همه هستی وقتی بعد از این همه دوری هنوز در دل مردم جای داری.

آرزو می کنم روزی برگردی به وطن و در آغوش مردمانی که با همه ممنوعیت ها دوستت دارند، گنج گرانبهایی باشی که نفسش مایه خیر و برکت هنر این سرزمین است.

بهرام رادان سفیر سازمان ملل

آقای رادان در سال 2009 به عنوان سفیر ایران در برنامه جهانی غذا در مبارزه با گرسنگی منصوب شد.

قرار است برای افزایش آگاهی ایرانیان در مورد گرسنگی جهان و مسائل مربوط به پناهندگان در کشور کار کند.

دستاوردهای بهرام رادان

او مشعل بازی های المپیک زمستانی 2018 سئول را حمل کرده است. کارنامه بازیگری او به این شرح است: فیلم‌های: عشق عشق / آواز قو / آبی / سپیده دم / ساقی / زن گاوچران / عطش / رز زرد / شمعی در باد / سربازان جمعه / گیلانه / رستگاری در هشت و بیست دقیقه / ازدواج صورتی / حکم / تقاطع / خون بازی / چهار انگشت / قنطورس / کنعان / بی پولی / کارناوال مرگ / زادگاه / جاده ابریشم آبی / شک / تهران 1500 / قاتل / یکی از ما دو نفر / پل چوبی / کارور / تراژدی / آتش بس 2 / عصر یخبندان / یک داستان عاشقانه / قطبی / من ناصر حجازی هستم … / بارکد / بارکد / چهارراه استانبول / سردرگمی / سونامی / ایده اصلی / گربه سیاه / ابلق / علفزار /

بهرام رادان

نمایش خانگی: رقص روی شیشه / جیران (ویژه فیلیمو) / تئاتر: کنسرت 3 / جوایز و افتخارات: جشنواره خانه سینما نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای «آواز قو» / برنده بهترین سیمرغ بلورین بازیگر نقش اول مرد دوره بیست و دومین جشنواره فیلم فجر برای فیلم شمعی در باد / برنده جایزه حافظ بهترین بازیگر مرد برای فیلم گاوخونی / نامزد بهترین بازیگر مرد هشتمین جشنواره خانه سینما برای فیلم شمع در باد / برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد بیست و پنجم جشنواره فیلم فجر برای فیلم سنتوری / نامزد جایزه حافظ بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم سنتوری / برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره بین المللی فیلم لاداخ هند برای فیلم قاتل / نامزد سیمرغ بهترین فیلم در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر برای الافزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا