موبایل

سازمان امور مالیاتی باید فرار مالیاتی واردکنندگان آیفون را روشن کند

با این حال فرار مالیاتی واردکنندگان آیفون و گران فروشی آن، سازمان امور مالی هنوز اقدامی برای جلوگیری از آن و شفاف سازی موضوع نکرده است.

به گزارش فارسیرو و به نقل از خبرگزاری تسنیم، طی سال گذشته شاهد ورود برخی از مدل های تلفن همراه به ویژه آیفون های آمریکایی بازسازی و بسته بندی مجدد ما مخالف صادرات از طریق رویه واردات بوده ایم. موضوع مهم در مورد قیمت گذاری این دسته از گوشی های تلفن همراهی که به صورت اجاره ای وارد کشور شده اند این است که طبق مصوبه 2018 دولت باید بر اساس نرخ فاکتور سامانه سنا قیمت گذاری می شد.

با تمام این تفاسیر، در این مدت و همچنان امروز، قیمت گوشی های وارداتی به روش واردات در مقابل صادرات، به جای نرخ ارز سامانه سنا، بر اساس قیمت دلار تلگرام تعیین می شود.(بازار آزاد).

بیشتر بخوانید: واردات گوشی های بی کیفیت توسط صادرکنندگان؛ انواع محصولات بازسازی شده و بسته بندی شده در راه بازار!

عدم نظارت بر فرار مالیاتی واردکنندگان آیفون

موضوعی که در این زمینه مطرح شده و تاکنون چندین بار مطرح شده اما از سوی سازمان امور مالیاتی شفاف سازی نشده است، بحث درآمدهای کلان فروش با گرانی و گرانی است. فرار مالیاتی واردکنندگان آیفون که به نظر می رسد در این مدت افزایش قابل توجهی داشته است.

بر اساس پایش به نظر می رسد که این درآمدها از حراج های غیرقانونی تاکنون علیرغم اینکه این پرونده ها باید به عنوان فرار مالیاتی توسط این سازمان پیگیری می شد، به آنها رسیدگی نشده است. بنابراین انتظار اصلی سازمان امور مالی شفاف سازی در این خصوص است.

برای روشن شدن بحث لازم به ذکر است سازمان امور مالیاتی طبق موازین قانونی مالیات واردکنندگان و فروشندگان بزرگ آیفون های آمریکا را محاسبه می کند که در واقع همان نرخ لایحه سنا است. این در حالی است که در واقع این دسته از تلفن های همراه با قیمت های بسیار بالاتری (در مقطعی تا 100 میلیون تومان) به فروش می رسند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد فرار مالیاتی واردکنندگان آیفون چیست؟ نظرات خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید دو برابر اشتراک گذاری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا