موبایل

این گوشی های سامسونگ دیگر آپدیت دریافت نمی کنند [+فهرست]

سرفصل ها این گوشی های سامسونگ هستند Dicker هیچ به روز رسانی، از جمله سیستم عامل و امنیت را دریافت نخواهد کرد. آیا گوشی شما نیز در این لیست است؟

اگرچه همه ما می دانیم که سامسونگ پشتیبانی قابل قبولی از گوشی های خود انجام می دهد و زمان مناسبی را برای پشتیبانی از آن ها تعیین می کند، اما گاهی اوقات این شرکت بزرگ لیستی از گوشی های قدیمی خود را ارائه می دهد که دیگر هیچ آپدیتی دریافت نمی کنند.

در همین راستا اخیرا سازنده کره ای گوشی های هوشمند لیست جدیدی از این گوشی ها را منتشر کرده است که گوشی های خارج از کلاس را نشان می دهد. گوشی شما هم شامل میشه؟ این گوشی های سامسونگ هستند قرارداد؟

بیشتر بخوانید: این گوشی های شیائومی آپدیت اندروید 14 را دریافت نمی کنند

این گوشی های سامسونگ از هرگونه به روز رسانی محروم شدند

سامسونگ او اخیرا لیستی از پرفروش ترین گوشی هایی که پشتیبانی آن ها امروز به پایان می رسد و خبری از آپدیت جدید نیست منتشر کرده است. سامسونگ یکی از بهترین برندهای دنیا از نظر پشتیبانی نرم افزاری از گوشی های گلکسی است، اما این شرکت برای توسعه ویژگی های جدید و پشتیبانی از گوشی های جدید خود باید نگران انتشار آپدیت های گوشی های قدیمی خود نیز پس از چند سال باشد. اطلاعات جدید منتشر شده نشان می دهد که سامسونگ می خواهد پشتیبانی نرم افزاری تا چندین گوشی پرفروش و قدرتمند خود را متوقف کند. برخی از گوشی های این لیست جزو پرفروش ترین گوشی های بازار ایران هستند.

همه چیزهای خوب به پایان می رسد و این در مورد عمر است تلفن های هوشمند نیز اعمال می شود. سامسونگ طی چند سال گذشته چندین بار سیاست انتشار به‌روزرسانی را برای گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی تغییر داده است، اما برخی از گوشی‌های قدیمی سامسونگ همچنان با همان سیاست پشتیبانی چهار ساله کار می‌کنند. اکنون عمر مفید بسیاری از این گوشی ها به پایان رسیده است و کاربران مدل هایی مانند گلکسی A30، S10 و… آنها باید به فکر خرید یک گوشی جدید باشند.

نه تنها دیگر خبری از آپدیت اندروید و One UI نیست، بلکه اکنون پشتیبانی امنیتی از این گوشی های گلکسی نیز متوقف شده است.

در زیر می توانید لیست گوشی هایی که دیگر آپدیت دریافت نمی کنند را مشاهده کنید.

  • Galaxy S10، S10+ و S10e
  • گوشی Galaxy X Cover 4S
  • گوشی گلکسی A80
  • گوشی گلکسی A40
  • گوشی گلکسی A10
  • گوشی گلکسی A30
  • گوشی گلکسی A50
  • Galaxy Tab A10.1 (2019)
  • تبلت Galaxy Tab S5e
  • تبلت گلکسی تب اس 6

در این لیست بسیاری از تبلت ها و گوشی های سامسونگ گلکسی وجود دارند که در سال 2019 معرفی شدند. این مدل ها دیگر به روز رسانی یا پشتیبانی نمی شوند. این بدان معناست که نه تنها هیچ آپدیت مهمی برای سیستم عامل اندروید و رابط کاربری One UI وجود ندارد، بلکه هیچ آپدیت امنیتی سامسونگ نیز برای این مدل ها منتشر نخواهد شد.

در مورد این گوشی ها و تبلت های سامسونگ چطور؟

نکته ای که باید در نظر داشت این است که سامسونگ گاهی اوقات قوانین خود را زیر پا می گذارد و پس از پایان دوره پشتیبانی گوشی، به روز رسانی هایی را برای رفع مشکلات امنیتی جدی منتشر می کند. البته این اتفاق برای همه گوشی ها نمی افتد. به عنوان مثال، سامسونگ گلکسی اس 10 وارد پنجمین سال عرضه خود شده است، اما سامسونگ همچنان به انتشار آپدیت هایی برای ارتقای امنیت این مدل ادامه می دهد. گاهی اوقات به‌روزرسانی‌هایی برای کاربران یک کشور یا ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی (معمولاً در اروپا و آمریکا) منتشر می‌شود تا کاربران بتوانند با امنیت بیشتری از تلفن یا تبلت گلکسی خود استفاده کنند.

این گوشی های سامسونگ دیگر آپدیت دریافت نمی کنند
اگرچه کاربران اکنون از ویژگی های جدید One UI محروم خواهند شد، اما با استفاده از یک آنتی ویروس قابل اعتماد، می توانند سال ها از گوشی خود استفاده کنند.

در هر صورت اگر نام گوشی شما در لیست بالا قرار داشت، بهتر است بدانید که جای نگرانی نیست و می توانید حداقل چند سال دیگر با خیال راحت از گوشی خود استفاده کنید. اگرچه مشکلات و باگ های امنیتی اکنون بیشتر در راه است، با نصب آنتی ویروس قابل اعتماد مانند AVG، می توانید خطرات استفاده از تلفن خود را بدون پشتیبانی و به روز رسانی های امنیتی به حداقل برسانید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد عدم دریافت آپدیت گوشی های موجود در این لیست چیست؟ نظر خود را با فارسیرو در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید اخبار فناوری ما را دنبال کنید.

.

منبع: گجت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا