موبایل

این سه گوشی شیائومی دیگر آپدیت دریافت نمی کنند!

ظاهرا این سه گوشی شیائومی آنها نیز به جمع کاربران خصوصی آپدیت این شرکت پیوسته اند. زیرشاخه های شیائومی له می شوند!

این سه گوشی شیائومی شرکت مادر رسما آنها را از برنامه پشتیبانی حذف کرد. شیائومی به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ تلفن همراه، پشتیبانی ضعیفی از گوشی های خود در مقایسه با سایر سازندگان دارد و برنامه ریزی خاصی برای زمان پشتیبانی تلفن همراه ندارد. حالا این شرکت معروف سه گوشی دیگر را از دو زیرمجموعه خود از لیست دریافت به روز رسانی نرم افزاری شامل نسخه جدید اندروید، رابط کاربری MIUI و وصله های امنیتی حذف کرده است. البته این گوشی ها هیچ وقت جدید نیستند!

بیشتر بخوانید: این گوشی های سامسونگ دیگر آپدیت دریافت نمی کنند

این سه گوشی شیائومی از برنامه پشتیبانی حذف شدند

شیائومی در اقدامی که بسیاری از کاربران را ناامید کرده است، به طور رسمی پایان پشتیبانی از سه گوشی هوشمند ارزان قیمت محبوب خود را اعلام کرد. ما قبلاً می دانیم که Redmi 9، Redmi Note 9 و Poco M2 هستند پایان پشتیبانی نرم افزار این گوشی های هوشمند به روز رسانی MIUI 14 را دریافت نخواهند کرد و در نتیجه کاربران این گوشی ها باید به فکر خرید یک گوشی هوشمند جدید باشند.

این سه گوشی شیائومی از برنامه پشتیبانی حذف شدند

Redmi 9، Redmi Note 9 و Poco M2 که زمانی ستاره‌های درخشان گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت شیائومی بودند، اکنون به دستگاه‌های پشتیبانی نهایی تبدیل شده‌اند. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار، وصله‌های امنیتی یا پشتیبانی فنی دیگر برای این تلفن‌ها ارائه نمی‌شود.

این دستگاه ها به تلفن های «پایان عمر» (EOL) معروف هستند. در حالی که این تصمیم امری رایج در دنیای فناوری است، اما قطعا کاربران چنین گوشی های هوشمندی را ناامید خواهد کرد.

ردمی نوت 9

در آوریل 2020 بود ردمی نوت 9 ارائه شد. این دستگاه به دلیل مشخصات چشمگیر آن با قیمت مقرون به صرفه مورد تحسین قرار گرفت. این گوشی هوشمند با صفحه نمایش 6.53 اینچی و چهار دوربین به سرعت به جیب کاربران گوشی های ارزان قیمت افتاد. وضعیت EOL Redmi Note 9 به این معنی است که دیگر به‌روزرسانی‌های اندروید را دریافت نخواهد کرد.

این مشکل کاربران را از دسترسی به ویژگی های جدید و پیشرفت های امنیتی باز می دارد. آخرین نسخه داخلی Redmi Note 9 23.7.13 است. این نشان دهنده پایان آپدیت دستگاه مذکور است و این گوشی هوشمند MIUI 14 را دریافت نخواهد کرد.

این سه گوشی شیائومی از برنامه پشتیبانی حذف شدند

ردمی 9

برو دنبال ردمی 9 این گوشی هوشمند مقرون به صرفه همان مشخصات Redmi Note 9 را دارد. چهار لنز دوربین در قاب پشتی آن دیده می شود و اندازه صفحه نمایش آن 6.53 اینچ است. باتری 5020 میلی آمپر ساعتی Redmi 9 باعث شد تا به خوبی شارژ شود.

احتمالاً پایان پشتیبانی از Redmi 9 باعث می شود بسیاری از کاربران به فکر ارتقاء به مدل های جدیدتر برای دریافت آخرین ویژگی های نرم افزاری و به روز رسانی های امنیتی باشند. همانند Redmi Note 9، آخرین به روز رسانی داخلی Redmi 9 نیز 7.23.13 است که نشان می دهد MIUI 14 را دریافت نخواهد کرد.

این سه گوشی شیائومی از برنامه پشتیبانی حذف شدند

بیت m2

بیت m2 نسخه تغییر برند Redmi 9 برای بازار هند است. این اسمارت فون دارای مشخصاتی مشابه ردمی 9 است.فقط باتری 5020 میلی آمپر ساعتی ردمی 9 با مدل 5000 میلی آمپر ساعتی جایگزین شده است. شیائومی نیز پشتیبانی از این گوشی هوشمند مقرون به صرفه را متوقف کرده است.

به نظر می رسد شیائومی در ابتدا قصد داشت آپدیت MIUI 14 را برای این سه گوشی مقرون به صرفه منتشر کند. حتی برخی از نسخه های MIUI 14 لو رفت اما این اتفاق نیفتاد.

این سه گوشی شیائومی از برنامه پشتیبانی حذف شدند

همانطور که شیائومیوی اشاره می کند، نگرانی هایی در مورد گوشی های EOL وجود دارد. یکی از این نگرانی ها به مسائل امنیتی مربوط می شود. بدون به روز رسانی منظم، این گوشی های هوشمند می توانند در برابر تهدیدات و سوء استفاده های نوظهور آسیب پذیر شوند.

از آنجایی که تولیدکنندگان ارائه وصله های امنیتی را متوقف می کنند، دسترسی هکرها به این تلفن ها آسان تر می شود. عدم به روز رسانی رسمی باعث می شود که کاربران این دستگاه ها خبری از سیستم عامل اندروید نداشته باشند. همچنین به مرور زمان به تجربه کاربر آسیب می رساند.

کاربران Redmi 9، Redmi Note 9 و Poco M2 با معضل پذیرش محدودیت های ناشی از وضعیت EOL (شاید رام های سفارشی را امتحان کنید) یا به دنبال یک گوشی هوشمند جدید مواجه هستند. در حالی که قطع پشتیبانی از این دستگاه‌ها برای کاربرانشان ناامیدکننده است، این تصمیم اغلب بر اساس ترکیبی از عوامل از جمله محدودیت‌های سخت‌افزاری، بهینه‌سازی نرم‌افزار و تقاضای بازار برای مدل‌های جدیدتر گرفته می‌شود.

شیائومی و زیرمجموعه‌های آن ممکن است تخصیص منابع به دستگاه‌هایی با فروش بهتر و قابلیت‌های سخت‌افزار قوی‌تر را در اولویت قرار دهند تا تجربه کلی بهتری برای کاربر فراهم کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد گلکسی اس 25 اولترا با دوربین 440 مگاپیکسلی چیست؟ نظر خود را با فارسیرو در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید اخبار فناوری ما را دنبال کنید.

.

منبع: ترنجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا