موبایل

اپل با پیشی گرفتن از سامسونگ به برند پیشرو در بازار موبایل تبدیل شد!

شاید چند وقت دیگر سامسونگ دیگری بهترین برند بازار موبایل نه بر اساس اخبار جدید، اپل بسیار به سامسونگ نزدیک است و احتمالاً جایگاه این غول کره ای را در اختیار خواهد گرفت.

به طور قطع می توان گفت که اپل و سامسونگ بازار جهانی موبایل را به طور کامل در اختیار گرفته اند و با وجود حضور شرکت های بزرگ دیگری مانند شیائومی و غیره، این دو شرکت بزرگ همچنان در این بازار بی رقیب هستند.

طبق آمار، سامسونگ در حال حاضر بهترین برند بازار موبایل در جهان و جایگاه دوم را اپل به خود اختصاص داده است. اما اخبار جدید حاکی از آن است که شرکت پیشرو جهان بسیار به سامسونگ نزدیک است و احتمالاً در آینده جایگاه سامسونگ را به عنوان شرکت پیشرو در بازار تلفن همراه خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: هند با پیشی گرفتن از چین به بزرگترین بازار موبایل جهان تبدیل شد

اپل به عنوان بهترین برند در بازار موبایل معرفی شده است

در حالی که برندهایی مانند BBK Electronics (که مالک Oppo، OnePlus، Vivo و Realme است) بخش قابل توجهی از بازار موبایل را در اختیار گرفته‌اند، سامسونگ و اپل همچنان تسلط دارند.

برای مدت طولانی، سامسونگ بوده است بهترین برند در صنعت موبایل در نظر گرفته شده است، اما ظاهرا اپل آماده است تا از سامسونگ قدرت بگیرد. به خصوص اگر آیفون 15 عملکرد خوبی در بازار داشته باشد. رتبه های اول و دوم به سامسونگ و اپل تعلق گرفت در حالی که قیمت گوشی های آیفون و سامسونگ معمولا بیشتر از گوشی های برندهای دیگر است.

Counterpoint Research می گوید طبق آمار اولیه، اپل برای اولین بار (از نظر آمار سالانه) به برند شماره یک بازار تبدیل می شود و از سامسونگ پیشی می گیرد. اپل پیش از این برای فصل‌ها از سامسونگ بهتر بود، اما کره‌ای‌ها هر بار موقعیت از دست رفته را جبران کردند. عملکرد قابل توجه اپل همانطور که می گویند پیش بینی می شود فروش گوشی های هوشمند پیش‌بینی می‌شود با افت 6 درصدی به پایین‌ترین سطح دهه گذشته برسد.

بازار موبایل آمریکای شمالی در نیمه اول سال 2023 عملکرد ناامید کننده ای داشت و فروش گوشی در این منطقه دو رقمی کاهش یافت. کانترپوینت می‌گوید که کاربران برای ارتقای تلفن‌های همراه خود مردد هستند و همین امر تقاضا را پایین نگه داشته است.

اپل تا چند هفته دیگر آیفون 15 را معرفی خواهد کرد. عملکرد اپل در بازار موبایل هر ساله با معرفی آیفون های جدید پیشرفت چشمگیری را تجربه می کند و این شرکت در نیمه دوم سال تعداد زیادی گوشی را به مشتریان خود تحویل می دهد. این در حالی است که اکثر گوشی های اندروید آنها در نیمه اول سال وارد می شوند.

کانترپوینت می گوید کسانی که قبلاً آیفون 12 را خریداری کرده اند مشتاقانه منتظر معرفی آیفون 15 هستند و احتمالاً در نهایت امسال دستگاه خود را ارتقاء خواهند داد. اپل با تبلیغات مناسب می تواند توجه کاربران موجود بیشتری را به خود جلب کند.

نقطه مقابل فاصله بین اپل و بالای جدول را نشان می دهد بهترین برندهای بازار موبایل هرگز اینقدر پایین نبوده است. با فرض توقف فروش گوشی های سامسونگ در بازار در حال حاضر، اپل ممکن است ظرف چند روز رتبه اول را به خود اختصاص دهد. اگر خط تولید مشکلی نداشته باشد، اپل قطعا جای سامسونگ را خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد قدم بلند اپل به سمت اولین برند در بازار موبایل چیست؟ نظر خود را با فارسیرو در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید اخبار فناوری ما را دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا