Javad Mojabi: Spahbod یک هنرمند مهم در تاریخ هنر ایران است
Fereydoon Ava در مورد Alireza Espahd گفت: “من و من دوست بودیم و یکی از مجموعه های کلاغ آنها را داریم.” همچنین یک پرتره بر اساس عکسی که در هند گرفته ام ، دارد.
وی افزود: “ما در اواخر سال 1980 کمی تلخ دیده ایم تا با نقاشی های دوره های بعدی ارتباط برقرار کند.
AV ادامه داد: نمایشگاهی که گالری Sohrab برای Alireza Espahbod برگزار کرده است ، یک نمایشگاه مهم است زیرا یک بار تحقیقاتی بالایی دارد و به مخاطبان می آورد تا فکر کند و به دنبال دوره ای از تاریخ هنر معاصر ایران باشد.
این هنرمند مشهور ادامه داد: این روزها هنرمندان و نمایشگاه های زیادی وجود دارند که انجام می شود و ما نباید اجازه دهیم نام های زیادی فراموش شود. من همیشه سعی می کنم آثار هنرمندانی را نشان دهم که دیگر در نمایشگاه های گروهی که من در بین ما نیستند ، و Spahd یکی از این هنرمندان است.
جاواد موجابی ، که وجودش برای فرهنگ و هنر این سرزمین و یک دوست طولانی مدت و هنرمند مهم است.
وی افزود: “در دهه 1980 ، فضای ایران بی خطر بود ، و Spahdad به نوعی به یک زبان نمادین به این موضوع اشاره کرد.” پس از آن ، قرار گرفتن در معرض دوستی بین ما ، و تقریباً پس از تمام آثاری که او همزمان و در مطالعه من ایجاد کرده و در مورد آن بحث کرده است.
Mojabi ادامه داد :. تخته های کلاغ در اواسط دکوراسیون ، به دنبال خاطره کودکی Spahd ، و شخصیت این حیوان ، که مشور بود ، بازتاب زیادی بین هنرمندان و مطبوعات داشت ، که منجر به برداشت های بیشمار سیاسی ، اجتماعی و هنری شد و او را به وجود آورد. یک هنرمند معترض.
موجابی به دوستی که بین او ، Spahd و برخی دیگر شکل گرفت ، اشاره کرد: “بعد از اینکه شملو به خانه روستا رفت ، ما در کارگاه Alireza esfahb شرکت کردیم. ما در مورد هنر ، ادبیات و ادبیات و مشکلات روزانه جمع آوری و صحبت کردیم.
منتقد هنری افزود: “Alireza esfahbod مردی بسیار صمیمی ، باهوش ، سواد و آگاه بود و در آثار او این یک پلی بین ادبیات ، نقاشی و گرافیک بود و وقتی در مجله کار می کرد ، او فرصتی برای دستیابی به آن داشت بسیاری از هنرمندان زمان را بشناسید.
موجابی همچنان به پیوند دوستی با Arrideshir Mohasses و Spahdad اشاره می کند و می گوید: “ما در این مدت نامه های زیادی را رد و بدل کرده ایم که این نامه ها از نظر چندین جنبه بسیار ارزشمند هستند و در این نامه ها ، نگرانی های انسانی مشهود است.
به گفته موجابی ، هنرستان و دانشکده هنرهای تزئینی و مطالعات گرافیکی نقش مهمی در شکل گیری شخصیت هنری Spahd داشتند. Spahdad برای ترکیب و دامنه بسیار مهم بود و در آثار وی هندسه متناسب با خطوط است.
موجابی ادامه داد: “اگر آثار عبدال را رعایت کنیم ، بیشتر آنها سابقه هندسی بسیار دقیقی دارند.” خطوط صحیح گوشه ای که بریده شده است. در آثار Spahbod ، حجم دقیق ریاضیات و هندسی وجود دارد که ترکیب بسیار محکم را حفظ می کند.
این شاعر و طنز ، که به سفر Spahbad به لندن در سال 6 اشاره دارد ، به انگیزه ادامه تحصیل اشاره کرد و گفت: در آستانه انقلاب ، چندین حادثه در توجه انسان به مشکلات انسانی مؤثر است. اول ، زندگی با همسری که او را دوست دارد و در آثار خود دوست دارد و در آن زمان کارگاه کارگاه خاصی نداشت و در آپارتمان کوچک لندن زندگی می کرد ، همه چیز با یک برش کوچک به کیک و مداد رنگی می رود. بازدید از موزه بریتانیا لندن و دیدن مومیایی های مصری مسئله باند مرد را مطرح کرد و البته مرگ پدر وی بر تمایل جدید وی به نقاشی تأثیر گذاشت. یعنی مسئله عشق و روابط انسانی ، مرگ و مومیایی کردن انسان مدرن امروز در آثار او بوجود می آید. مرحله بعدی کار عناصر ویژه مانند کودک ، خروس ، بازی و کره زمین و چیزهایی است که نشان دهنده نوعی آزادی ، وجدان ، بی گناهی و غیره است.
موجابی همچنان به این نکته اشاره کرد: در یک شکوه و عظمت ، او آثاری را با چهره های انسانی بشر ایجاد کرد. انسان حیوانات همواره مورد توجه هنر و ادبیات ایران بوده است و در ذهن انسان ایرانی تبدیل انسان به طبیعت و بازگشت از طبیعت به انسان آشکار است. Spahdad نقش حیوانات را در ترکیبی با انسان به دست آورد تا ویژگی های حیوان را در روح انسان نشان دهد و منظره ای برای نشان دادن خلق و خوی حیوانات از حیوان و روش و بینایی حیوانات نشان داد و این یک رویکرد بحرانی ظریف بود.
منتقد هنر ادامه داد: برخلاف بسیاری از هنرمندانی که اطلاعات کمی و بی سواد دارند ، Spahdad با سواد و باهوش و متعهد بود که رنج و رنج خود را تحت الشعاع قرار ندهد.
وی با اشاره به مجموعه آثار ایجاد شده توسط Spahbod در دوره دانشجویی ، گفت: “در این دوره ، زیرا او کار نکرد و در خانه خود کار کرد ، کار خود را در ابعاد کوچک ایجاد کرد ، و من معتقدم که این مجموعه ، همراه با مجموعه کلاغ ها و مجموعه ها.
ماتین دفتاری: Spahded یک نقاش دست ساز بود
مهد ماتین دفتاری ، که فرصتی برای حضور در کلاس طراحی Alireza Spahbad داشت ، درباره او می گوید: “Spokbeh به طور کلی دانش آموز را قبول نکرد و من فرصتی برای شروع طراحی با او داشتم.” البته ، من هفته ای یک بار در هفته یک بار به او رفتم و در مدت زمان کوتاه این فرصت را داشتم که از دانش او لذت ببرم.
وی افزود: “Spahdad اطلاعات دقیقی در مورد انواع چاپ دستی داشت و طراح گرافیک و نقاش دست ساز بودند. او دوست داشت دوره رنگ روغن را پس از طراحی شروع کند ، اما نمی خواست نقاشی های روغنی را یاد بگیرد و کلاس ها را ادامه نداد.
این عکاس کهنه کار نقش اسپاجاد را برای دیدار با احمد شملو بازی کرد: “در مدتی که از فرهنگ و هنرهای بزرگ ایران عکاسی کردم ، Khashayar Shahriari پایه Shamloo را برای من فراهم کرد و من می توانم در جلساتی که توانستم با شاملو ملاقات کنم ملاقات کنم.
ماتین دفتاری در مورد آثار Spahbod گفت: “زیرا او همیشه در استودیوی خود بود ؛ او بیشتر آثار خود را دیده بود. او یک هنرمند پرکار و پرکار بود ، و فکر می کنم نقاشی با یک قلم و مداد فلزی و هنرمندان کمتری دشوار است با این تکنیک ها نقاشی کنید ، و فکر می کنم Spahdad برخی از آثار او را با این تکنیک ها به یاد می آورد.
حسین ماهر تسلط من بود
حسین ماهر همچنین در مورد آلیرزا اسپاهباد گفت: “من در محافل خصوصی از نزدیک به Spahd شناخته شده بودم و بیشتر مکالمات بین ما هنرهای تجسمی و برخی از ادبیات بود.
وی افزود: “Spahbod به خصوص به ادبیات علاقه مند بود و با آقای شملو رابطه بسیار نزدیکی داشت. او ذهن خلاق و تحلیلی داشت و من همیشه از صحبت با او لذت می بردم.
ماهر ادامه داد: گرچه من هرگز دانشجوی Spahad نبودم ، اما من همیشه آن را به عنوان یکی از معلمان خوب خود در مکالمات خود ذکر کرده ام. دوستی با او باعث شد من جهان بینی و نگاه خود را اصلاح کنم و این بسیار ارزشمند است.
به گفته نقاش پیشگام ، وحی ویژه ای در آثار آلیرزا سپهبود وجود دارد و در شکل گیری آثار گرافیکی وی مشهود است. او از گرافیک ها برای فضا کار خود استفاده کرده است و در کار خود تمرکز توجه به این موضوع است و با این رویکرد است که تمام عناصر نقاشی های وی در تلاش هستند تا موضوع اصلی را ببینند.
وی افزود: “Spahded یک نقاش بسیار خوش تیپ بود که از چاپ و گرافیک به نفع نقاشی سود می برد.
ماهربود ادامه داد: “Spahbod همیشه در آثار خود مانند Spahdad ، بازی گرافیک و زیبایی شناسی ، من را به یاد دیوید حکنی می اندازد.
نقاش پیشگام در معرض Alireza Espahbad گفت: “من فکر می کنم این نمایشگاه یکی از وقایع خوب روز ما است.” من از نمایشگاه هایی که فرصتی برای مرور آثار هنرمندان را فراهم می کند ، لذت می برم. متصدی تصمیم جالبی برای ایجاد این نمایشگاه ها و فراهم کردن فرصتی برای دیدن مجموعه ای از آثار یک هنرمند با رویکرد متفاوت می گیرد. این بهتر است به دنیای یک هنرمند نزدیک شود و مسیری را که وی برای ایجاد آثار دوره های بعدی خود طی کرده است ، مرور کنیم.
ابراهیمی: Spahbod تأثیر زیادی در زندگی هنری من داشته است
میترا ابراهیمی ، نقاش و همسر Alireza Espahbad ، گفت: “این دانشگاه با Spahd بود و ما در سال بعد از تحصیل از تحصیلاتم خارج شدیم و برای ادامه تحصیل به لندن رفتیم و نمایشگاهی که در گالری Sohrab برگزار شد یکی از آثار در لندن در لندن است.
وی افزود: Alireza Espahbod همچنین یک نقاش حرفه ای در طول دانشگاه بود و سن 9 سالگی نمایشگاه کلاغ خود را جشن گرفت که به خوبی منعکس شده بود. او و من در طول زندگی هنری ما تحت تأثیر قرار گرفته ایم و بدون شک تأثیر من تأثیرگذارتر بوده است.
ابراهیمی ادامه داد: “برای دیدگاه من بسیار مهم بود و هر بار که نقاشی او کامل می شد ، او می خواست اولین کسی باشد که در مورد کار خود اظهار نظر می کند و نقاشی خود را با هم بررسی می کند.
وی افزود: “Spahdad یک هنرمند پرکار بود و همیشه در حال طراحی بود. او یک هنرمند بسیار نگران بود و مرد موضوع اصلی کار خود بود. او مردم و جامعه خود را نادیده نمی گرفت و این مشکلات همیشه در آن حضور داشته است آثار او.
۲۴۴۵۷