نکاتدانستنی ها

5 نکته در مورد ویزای تحصیلی کانادا که شاید نمی‌دانید!

پس از آن که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه مورد علاقه خود در کانادا شدید، احتمالاً بسیار هیجان‌زده خواهید بود. اما این تازه آغاز راه بوده و باید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای رفتن به این کشور اقدام کنید. روند دریافت ویزا احتمالاً سخت بوده و موجب دلهره و اضطراب شما باشد. دانشجویان متقاضی تحصیل در کانادا باید سعی کنند تا تمام مراحل و اقدامات اخذ ویزا را به‌درستی و به شکل کامل انجام دهند. استفاده از ترفندهایی در مسیر اقدام برای درخواست، می‌توانید به افزایش شانس اخذ ویزای خود کمک کنید. در ادامه این مطلب، ما 5 نکته اساسی را بررسی می‌کنیم که برای درخواست موفقیت‌آمیز ویزای تحصیلی کانادا به شما کمک می‌کنند.

5 نکته برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

هر ساله دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا برای پذیرش در دانشگاه‌های برتر کانادا درخواست می‌دهند. برای اغلب این دانشجویان، اخذ ویزای تحصیلی کانادا یک نگرانی اساسی است که می‌تواند در سرنوشت تحصیلی آن‌ها تأثیرگذار باشد. مقامات کانادا ویزای تحصیلی را تنها به متقاضیانی ارائه می‌دهند که بتوانند آن‌ها را قانع کرده و مدارک لازم را به صورت کامل ارائه دهند.

برای این که شانس خود را در دریافت ویزای تحصیلی کانادا افزایش دهید، باید با برخی جزئیات و اطلاعات اساسی را درباره این ویزا بررسی کنید. اطلاع از 5 نکته زیر در زمان درخواست ویزا برای متقاضیان کاملاً ضروری است.

  1. مدت زمان درخواست را در نظر بگیرید.

یکی از اولین و مهمترین مسائلی که قبل از درخواست برای ویزای تحصیلی کانادا باید در نظر بگیرید، زمان مناسب برای شروع تحصیل در این کشور است. یعنی در زمان درخواست باید هم به شروع دوره تحصیلی در برنامه یا رشته مورد نظر توجه کرده و هم زمان شروع ثبت نام و شروع سال تحصیلی دانشگاهی که در آن پذیرفته شده‌اید را بررسی کنید. در واقع انتخاب ماهی که در آن دوره یا برنامه تحصیلی شما در آن شروع می‌شود، بسیار اهمیت دارد.

قبل از درخواست برای ویزای تحصیلی خود باید تمام کارهای اداری، ارائه مدارک و … تا قبل از شروع دوره تحصیلی انجام شده باشد. به طور متوسط، مدت زمان پردازش درخواست‌های ویزای تحصیلی کانادا ممکن است از 2 تا 3 ماه طول بکشد. به همین دلیل، بهتر است سعی کنید تا زمان درخواست برای ویزا را حداقل از 3 ماه قبل از تاریخ پذیرش احتمالی خود در دانشگاه انجام دهید تا بتوانید به موقع به ثبت نام برسید.

2. اطلاع از لیست DLI؛ موسسات آموزشی تعیین شده

دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در کانادا باید موسسات و دانشگاه‌هایی را انتخاب کنند که معتبر و شناخته‌شده بوده و برای پذیرش در این موسسات درخواست دهند. متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا باید حتماً نامه پذیرش از یک دانشگاه معتبر را ارائه دهند تا بتوانند ویزای خود را بگیرند.

دانشگاه‌های پذیرفته شده برای این درخواست، باید در لیست DLI وجود داشته باشند. این لیست شامل تمام موسسات آموزش عالی پذیرفته شده برای تقاضای ویزای تحصیلی است. برای اطلاع از این لیست، می‌توانید با وکلای مهاجرتی معتبری که در زمینه ویزاهای تحصیلی تجربه دارند، مشورت کنید. وکلا و مشاوران موسسه مهاجرتی پارسی کانادا می‌توانند به شما برای اطلاع از این لیست و همچنین کمک به تسهیل روند اخذ ویزا کمک کنند.

3. بررسی جزئیات امور مالی

توانایی دانشجویان برای تأمین مالی هزینه‌های زندگی و تحصیلی خود در کانادا، نقش مهمی در روند درخواست ویزای تحصیلی کانادا ایفا می‌کند. به طور کلی، دانشجویان باید یک برنامه تحصیلی و دانشگاهی را انتخاب کنند که با بودجه مورد نظر آن‌ها تناسب داشته باشد. برای یک زندگی دانشجویی و مهاجرت به کانادا، باید مواردی مانند هزینه‌های تحصیل، زندگی، هزینه سفر به کانادا، هزینه ویزا و سایر مخارج متفرقه را در نظر بگیرید. به همین دلیل، بسیار مهم است که قبل از اقدام برای درخواست ویزا، تمام این موارد را در نظر داشته و هزینه‌های حدودی را برآورد کنید.

4. تسلط به زبان برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

مدرک زبان یکی از مدارک ضروری برای گرفتن ویزای دانشجویی کانادا نیست و بیشتر برای گرفتن پذیرش از دانشگاه مهم است. داشتن یا نداشتن مدرک زبان و نمرۀ آن را هم همان دانشگاه مقصد شما تعیین می‌کند. اما بر اساس یک قاعدۀ کلی، داشتن مدرک زبان می‌تواند هم تاثیر مثبتی در گرفتن پذیرش داشته باشد و هم شانس شما برای متقاعدکردن آفیسر و گرفتن ویزا را بالا ببرد. آزمون های پذیرفته شده برای سنجش میزان تسلط متقاضیان به زبان انگلیسی، برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا عبارتند از:

  • مدرک آیلتس آکادمیک
  • مدرک PTE
  • مدرک تافل IBT
  • مدرک C1 پیشرفته

ویزای تحصیلی کانادا یکی از انواع ویزا برای مهاجرت به کشور کانادا است

5. جمع‌آوری تمام مدارک ضروری برای ویزا

یکی دیگر از اصلی‌ترین و مهمترین نکاتی که برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا باید رعایت کنید، جمع‌آوری و ارائه تمام مدارک ضروری است. در واقع عدم تکمیل مدارک می‌تواند باعث شود که پرونده ویزای شما اصلاً بررسی نشود. مدارک ضروری که برای این ویزا باید ارائه دهید، عبارت است از:

  • تکمیل فرم درخواست مجوز تحصیل کانادا
  • ارائه نسخه اصلی نامه پذیرش از دانشگاه یا کالج (پذیرفته شده در لیست DLI)
  • ارائه پاسپورت معتبر کشور مبدأ
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی و جدید با درج مشخصات (نام و تاریخ تولد) در پشت عکس
  • ارائه مدارک مبنی بر حمایت مالی در طول دوره تحصیلی (اثبات تمکن مالی حدود 10 هزار تا 11 هزار دلار کانادا برای تأمین مخارج زندگی)
  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه مدارک مبنی بر پرداخت هزینه‌های درخواست مجوز تحصیل کانادا

جمع‌بندی نهایی

دانشجویان ایرانی که تمایل دارند برای ادامه تحصیل به کشور کانادا بروند، باید نسبت به دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنند. اگرچه این ویزا یکی از ساده‌ترین انواع ویزای کانادا است، اما در صورتی که متقاضیان به جزئیات درخواست آن توجه نکنند، نمی‌توانند با موفقیت ویزای خود را دریافت کنند.

به همین دلیل، در این مطلب 5 نکته اساسی را درباره ویزای تحصیلی کانادا بررسی کردیم که شاید پیش از این، به آن توجه نکرده بودید. شما می‌توانید برای بررسی دقیق‌تر شرایط اخذ ویزا و پذیرش از بهترین دانشگاه‌های کانادا، با وکلای مهاجرتی موسسه پارسی کانادا مشورت کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به وب سایت این مجموعه به آدرس parsicanada.com آخرین اخبار و اطلاعات مورد نیاز برای مهاجرت خود را دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا