ترند های روز

سینما در جستجوی آزادی/ فیلم مستقل انقلاب در حال شکستن قوانین

Reyhaneh Eskandari: وقتی صحبت از سینمای مستقل می شود ، این به معنای فیلم هایی است که در خارج از فضاهای بزرگ مطالعه و مصرف کم توسط تولید کنندگان مستقل یا شرکت های تولیدی کوچک ساخته می شوند. این نوع فیلم ها به نویسندگان و کارگردانان فضای آزاد را برای بیان مسائل فرهنگی و اجتماعی ، آزادی در سینمای کمتر تجاری فراهم می کند. علاوه بر این ، موضوعاتی که در فیلم های فیلم مستقل مورد بررسی قرار می گیرند ، عموماً از نظر سینمای تجاری خارج هستند. این فیلم ها در جشنواره ها نشان داده می شوند و به طور کلی توزیع محدودی دارند.

تفاوتهای اصلی بین سینمای مستقل و سینمای تجاری چیست؟

سینمای مستقل از چندین جنبه کاملاً متفاوت از سینمای تجاری است. اول ، فیلم های مستقل به طور کلی بودجه بسیار کمتری دارند ، بنابراین در این نوع فیلم خطر بیشتری وجود دارد. اما سینمای تجاری یا سینمای معمولی با بودجه کلان انجام می شود. فیلم های فیلم تجاری به طور کلی اساس مضامین معمول سینمای کلاسیک را به دلیل سرمایه عظیم آنها ایجاد می کنند ، که اغلب هدف اصلی این نوع سینما جذب مخاطبان کلان است.

تفاوت دیگر بین سینمای مستقل و جریان اصلی در فرآیند تولید و زمان بندی. فیلم های مستقل به دلیل تأمین مالی محدود و خصوصی انعطاف پذیرتر هستند. در حالی که سینمای تجاری ، زمان تولید بسیار دقیق است و حتی با فشار زیاد ، عوامل برای جلوگیری از زمان مشخص همه چیز ممکن را انجام می دهند.

نکته دیگر این است که ، در فیلم های مستقل ، کمتر شناخته شده یا تازه کار استفاده می شود. این زمانی است که از سینمای معمولی برای جذب مخاطبان مشهور بیشتر یا بحث برانگیز تر در فضای مجازی استفاده می شود.

علاوه بر این ، هنگامی که فیلم های تجاری با تبلیغات عمومی توزیع می شوند و در سینمای بزرگ نمایش داده می شوند ، فیلم های مستقل به طور کلی در جشنواره های فیلم خاص پخش می شوند.

2 از بهترین فیلم های مستقل

اینها برخی از بهترین فیلم های مستقل سینما هستند.

محبوب/ داستان داستانی

فیلممحبوبیت »، محصول 2 ، به کارگردانی کوئنتین تارانتینو و با بازی جان تراولتا ، اوما تورمن و … یکی از محصولات فیلم مستقل است که گلد پالم برنده و اسکار برای بهترین فیلمنامه اصلی است. در این فیلم ، داستان ها در این جنایت به هم پیوسته اند. ساختار غیر خطی فیلمنامه سبک بسیاری از فیلم های بعدی او را تغییر داد.

تصویر “مردمی”

پروژه جادوگر بلر / پروژه جادوگر بلر

این فیلم توسط دانیل میرک و ادواردو سانچز ساخته شده است و داستان سه مستند را بیان می کند که ضمن تهیه مستند خود در جنگل های مریلند ناپدید می شوند. در این فیلم ، که ژانر ترسناکی دارد ، رئیس Danahu ، Mamil C. Williams و Joshua Leonard بازی کرده اند. این فیلم ، ساخته شده در سال 2 ، جوایز مهمی دریافت نکرد ، اما با فروش بیش از 5 میلیون دلار در برابر بودجه 6000 دلار ، یکی از موفق ترین فیلم های فیلم مستقل از نظر موفقیت مالی.

خانم سان کوچک / خانم کوچک آفتاب

این فیلم داستان یک خانواده ناخودآگاه را نشان می دهد که در یک سفر جاده ای با هم سفر می کنند تا دختر کوچک وی در مسابقات زیبایی شرکت کند و یک عضو خانواده هر روز مشکلات شخصی داشته باشد. خورشید کوچک » به کارگردانی جاناتان دیتون و والری فریس ، وی دو جایزه اسکار از جمله بهترین فیلمنامه اصلی را کسب کرده است. ابیگیل برکلین ، استیو کارل ، تونی کولت و بک هوجیار در این فیلم بازی کرده اند.

مهتاب / نور ماه

این فیلم در سال 6 توسط باری جنکینز ساخته شده است ، و بازیگرانی مانند الکس هیبرت ، اشتون سندرز و تروان رودز در مقابل دوربین رفته اند. این فیلم داستان یک جوان آفریقایی -آمریکایی را که در یک محله فقیر در میامی زندگی می کند ، روایت می کند و با مشکلات هویت می جنگد. این فیلم موفق به کسب سه اسکار از جمله بهترین اسکار شده است.

جونو

این فیلم به کارگردانی جیسون ریتمن داستان یک بارداری نوجوان را روایت می کند و قصد دارد به کودک تحویل دهد و شرایط آموزشی خود را اداره کند. این فیلم محصولی یک ساله است که در آن بازیگرانی مانند الن پیج ، مایکل سارا و جنیفر گارنر حضور دارند. این فیلم برنده جایزه آکادمی برای بهترین فیلمنامه اصلی شده است.

چرا امروز سینمای مستقل محبوب تر است و جنبش مستقل فیلم چیست؟

امروز ، سینمای مستقل به دلیل افزایش دسترسی به فن آوری های مدرن فیلم ، توزیع آنلاین و تقاضا از تاریخ اصلی و متفاوت از سینمای تجاری ، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. فیلم های مستقل به طور کلی توانسته اند داستانهای متنوع تر ، تجربی ، سیاسی تر و اجتماعی را ارائه دهند.
جنبش مستقل فیلم ، به ویژه از سال 5 ، که در آن کارگردانان و نویسندگان توانسته اند سینمای شخصی و هنری خود را آزادانه تر از این مطالعه بسازند ، رشد کرده است.
اما یکی از مهمترین جنبه های این جنبش را می توان در چندین مورد خاص ذکر کرد.
در ابتدا ، جنبش مستقل فیلمبرداری از دهه 1980 و 1980 آغاز شد و فیلمسازانی مانند Casuts و پیشگامان موج جدید فرانسه ، مانند François Truffaut و Jean -Luk Godard ، این جنبش را جدی تر کردند. در دهه 1980 و 1980 ، سینمای مستقل مرفه تر شد.

سینما در جستجوی آزادی/ فیلم مستقل انقلاب در حال شکستن قوانین

فرانسوا تروفو

جنبش مستقل فیلم ژانرها و شرکتهای تابعه جدیدی را در سینما ایجاد کرد ، مانند Mamalcor و مستندهای Hapier. علاوه بر این ، سینمای مستقل توانست در را برای صداهای حاشیه ای و تم های پشتی باز کند.
محبوبیت سینمای مستقل با ظهور خدمات انتقال آنلاین و رسانه های دیجیتال افزایش یافته است. سیستم عامل هایی مانند Netflkis ، Amazon Prime و YouTube فضای گسترده تری را برای فیلمسازان مستقل ایجاد کرده اند. جشنواره هایی مانند Sundance ، Tribka و Ken نیز توانسته اند بسترهای مهمی را برای فیلمسازان مستقل ایجاد کنند تا قراردادهای توزیع ، توزیع خوب و توزیع بهتری را نشان دهند.

امروز ، فیلمسازان مستقل همچنان مرزها را با پیشرفت های تکنولوژیکی ، ابزارهای کم فیلم کم و شبکه پشتیبانی جهانی به چالش می کشند. همچنین تمایل جدی به عدالت اجتماعی ، فعالیت و هویت ، نژاد و مشکلات مشابه در جنبش مستقل وجود دارد.

آینده سینمای مستقل

آینده سینمای مستقل اکنون فرصت های هیجان انگیز و چالش های قابل توجهی دارد. آنها با پیشرفت مداوم در فناوری و تغییر در مصرف رسانه ها توسط فیلمسازان مستقل ، آنها فرصت های جدیدی برای تولید ، توزیع و ارتباط با مخاطبان خود پیدا کرده اند. اما این تغییرات همچنان در مورد پایداری سینمای مستقل در برابر ادغام شرکتهای بزرگ و تسلط بر سیستم عامل های بزرگ سؤال می کنند.

موارد زیر جنبه های اصلی و مؤثر سینمای مستقل آینده است.
اولین مورد این است که با پیشرفت فناوری فیلم دیجیتال ، تحقق فیلم های با کیفیت بالاتر ارزان تر و آسان تر شده است. ظاهر ابزارهایی مانند تلفن های هوشمند ، دوربین های دیجیتال مقرون به صرفه و نرم افزارهای ویرایش باعث شده است که فیلم ها دموکراتیک تر تولید شوند و این امر باعث می شود افراد بیشتری در سینما به صدای آنها گوش دهند. فیلمسازان مستقل امروز می توانند این فیلم را بدون نیاز به مطالعات فنی سنتی بسازند ، حتی برخی از آنها روند تولید کار خود را در خانه انجام می دهند.

ثانیا ، با گسترش سیستم عامل های دیجیتالی مانند Netflix ، Apple TV و غیره ، فیلمسازان مستقل توزیع کنندگان اصلی فیلم خود را پیدا کرده اند. این سیستم عامل ها نه تنها دسترسی مالی به این فیلمسازان را فراهم می کنند بلکه توزیع فیلم ها در سراسر جهان را نیز ممکن می سازد. اما یکی از نگرانی های اصلی در مورد این سیستم عامل ها این است که با گذشت زمان آنها فقط به مخاطبان تعمیم یافته توجه می کنند و فیلم و کوچکترین آثار را ترک می کنند ، که در همان زمان قابل مشاهده است.

سوم جهانی سازی سینمای مستقل است. با ارتباط کلی فیلمسازان مستقل با مخاطبان این روند ، سطح فرهنگی روایت و روایت گسترش یافته و علاوه بر افزایش تولید بین المللی و همکاری های گسترده تر ، از آنجا که فیلمسازان به دنبال ادغام منابع و جلب توجه فرهنگی گسترده تر هستند.

تأمین بودجه و تأمین مالی نکته مهم دیگری است. سکوهای تأمین مالی مانند کیک استارت و ایندی گوگو به ابزاری اساسی برای سینمای مستقل برای جمع آوری بودجه برای پروژه های خود تبدیل شده اند. فیلمسازان مستقل امروز می توانند بدون حمایت از مطالعات ، رویای خود را به واقعیت تبدیل کنند. در آینده ، فیلمسازان می توانند حتی جسورانه تر و خلاقانه تر از امروز باشند.

مورد آخر ممکن است تأثیر عمومی اجتماعی و فرهنگی سینمای مستقل باشد ، زیرا این سبک فیلم به ویژه بر مشکلات فرهنگی ، هویت و اجتماعی متمرکز است ، انتظار می رود که نقش محیطی ، نژادی و جنسیتی سینما در آینده جدی تر باشد و فیلمسازان مستقل نقش جدی تری در این زمینه ها بازی کنند. این نشان می دهد که سینمای مستقل ، جدا از تحقق فیلم های اصلی ، ریشه های اجتماعی می توانند در منطقه تغییر کنند. از آنجا که این فیلمسازان می توانند نظرات خود را در یک محیط جهانی تر و فراگیرتر منعکس کنند.

منبع: مجله مطالعات فیلم

۵۷۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا