شب نگران کننده دونالد ترامپ و پناهگاه هنری برلین

تاتل آمریکایی ، که سالها در لندن زندگی می کند و کارگردان جشنواره فیلم لندن است ، اولین کارگردان جشنواره فیلم برلین است که دوره هفتاد و پنجم را رهبری می کند.
Trichia Tuttle قبل از افتتاح با AFP صحبت کرد و گفت که این جشنواره یک پناهگاه هنری در نگرانی دونالد ترامپ خواهد بود.
وی در مورد فیلم های امسال برای رقابت برای خرس طلایی ، انتخابات ملی آلمان که در آخرین یکشنبه جشنواره برگزار شد و همچنین این رویداد که به دلیل حمایت از تولید هنر شناخته شده بود ، صحبت کرد.
* برلینال اغلب یک جشنواره بسیار سیاسی است. آیا می خواهید آن را نگه دارید یا آن را تغییر دهید؟
من واقعاً دوست دارم مردم در مورد سینما صحبت کنند. همیشه تحت سلطه همه رویدادهای فرهنگی در سراسر جهان ، به ویژه موسیقی است. من فکر نمی کنم که ما نمی توانیم و باید از فیلم هایی که می خواهند با دنیای آشفته مقابله کنند ، جلوگیری کنیم و برای ما تأمل کنند. من دوست دارم که فیلم ها حرفی برای گفتن داشته باشند ، زیرا فکر می کنم فیلم ها می توانند پیچیدگی هایی را که اغلب در کلمات از دست می دهیم نشان دهند. این حق مردم است که آزادانه صحبت کنند.
* آیا نگران این نیستید که کمپین های آلمان در جشنواره تأثیر می گذارد؟
من سعی می کنم جشنواره را کمی ایمن نگه دارم و مستقیماً با سیاست های انتخاباتی نباشد. این جشنواره نمی خواهد چنین چیزی را در فیلم ها و فیلمسازان دنبال کند. آنچه برای ما مهم است تشویق مردم به ترک و استفاده از حق دموکراتیک خود برای رأی دادن است.
من معتقدم که آنچه ما از آن دفاع می کنیم درگیر است ، اما من از ظاهر مهمانی هایی که خشونت زیادی را در سراسر جهان ابراز می کنند ، طرفداری نمی کنم و از تنوع و کثرت گرایی که همیشه به عنوان یک جشنواره از آن دفاع کرده ایم ، نمی ترسند.
* آیا فکر می کنید جشنواره هایی مانند برلین می توانند مانند یک پناهگاه برای هنرمندان رئیس جمهور دونالد ترامپ باشند؟
پنج هفته از ریاست جمهوری ترامپ می گذرد. اینکه بگوییم همه ما نگران هستیم ، موضوع را دست کم گرفته ایم. من فکر نمی کنم که ما این را در طول زندگی خود دیده ایم ، حقوق بشر خیلی سریع ناپدید می شود و سیستم های پشتیبانی به راحتی نادیده گرفته می شوند. با این حال ، امیدوارم که بتوانیم یک پناهگاه باشیم. به نظر من سینمای مستقل یک پناهگاه است.
* هنگام انتخاب فیلم های امسال ، آیا او نتیجه گرفت که کارگردانان نسبت به جهان بدبین هستند؟
نه ، نه لزوما. من فکر می کنم از نظر جهان بینی ، درگیری زیادی با پیچیدگی دنیای معاصر وجود دارد. نه چندان با ژئوپلیتیک ، اما چقدر پیچیده است. این بسیار متنوع است ، اما آنچه من می بینم فیلمسازانی هستند که با دنیای بسیار تاریک می جنگند و می خواهند نور را ببینند و گزینه ای آگاهانه برای نشان دادن نورپردازی در جهان دارند.
* اولین گفتگوی شما با تاد مرغ ، رئیس هیئت منصفه امسال چه بود؟ مأموریت خود را چگونه تعریف کردید؟
ما واقعاً امیدواریم که او و هیئت منصفه مانند ما از انتخابات امسال لذت ببرند. من سعی کردم آنها را از این تصور که همیشه در مورد خودمان می گوییم ، تسکین دهم. من نمی خواهم آنها را راهنمایی کنم تا آنها تصمیمات سیاسی بگیرند ، اما من فقط می خواهم اطمینان حاصل کنم که آنها می دانند که هیئت داوری باید پاسخ کاملاً شخصی به فیلم ها نشان دهد.
هرکدام از ما سینما را متفاوت می بینیم و از سینمای ما چیزهای مختلفی می خواهیم و وقتی 4 نفر با هم جمع می شوند ، من بسیار علاقه مندم که ببینم چه کسی می خواهند به خرس طلایی برسند.
* چگونه می توانید مدیران را ترغیب کنید که به برلین بیایند ، نه به جشنواره های رقابت ونیز یا کن؟
من مطمئناً معتقدم که در پنج سال گذشته ، در فصل جوایز Anglofone تغییری ایجاد شده است. این فرایندی برای ترغیب تولید کنندگان بزرگ و دارندگان اصلی حقوق است که ما می توانیم در برخی از بزرگترین عناوین آنها کمک کنیم.
کل صنعت در حال حاضر در شش ماه گذشته سال طراحی شده است ، اما کن یک جشنواره بزرگ و زیبا است و ونیز نیز یک جشنواره بزرگ و زیبا است. من فکر می کنم فضایی برای همه ما در دنیای فضا وجود دارد تا بتوانیم فیلم های بسیار مهیج را به جهان بیاوریم.
۲۴۴۵۷