فیلمنامه “خدای جنگ” پنج سال بود

Mahsa Bahadori: فیلم “خدای جنگ” با یکی از مهمترین و حساس ترین اوقات تاریخی ایران در طول جنگ تحمیل شده سروکار دارد. در این فیلم ، لیبیایی ها در تلاشند تا بخش هایی از موشک های ایرانی را سرقت کنند و از استفاده از آنها در جنگ خودداری کنند. اما با تلاش روز به روز نیروهای ایرانی به رهبری ابراهیم شریفی ، این قطعات جایگزین می شوند.
در طول راه ، تیم شریفی مشکلاتی دارد ، از جمله جستجوی پیچ هایی با آلیاژ ویژه که برای ادامه کار لازم است. سرانجام ، تلاش های گروهی می تواند موشک های لازم را راه اندازی کند. این داستان به طور خاص به زندگی شهید حسن Teherani Moghaddam ، یکی از چهره های برجسته نگهبانان انقلابی می پردازد.
به بهانه نمایش این فیلم در چهلمین جشنواره فیلم فجر ، با حسین دارابی ، کارگردان مصاحبه می کنیم که می توانید بعدی بخوانید.
آیا این پرتره فیلم شهید Therani است؟
فیلم ما پرتره شهید حسن تهانی نیست ، بلکه تصور آزادی یک رویداد واقعی در کشور ما است که حسن تهانی نقش خاصی ایفا کرده است ، بنابراین ما یک داستان مهم و جذاب اما ملی را انتخاب کردیم و ما اقتباسی از آن داشتیم آزادی بشر
داستان “خدای جنگ” از لحظه مهمی در تاریخ کشور ما برداشت شده است و خوشبختانه در سینماهای مختلف ، مردم نیز این تصویر ملی را درک و دریافت می کنند.
ساختن “خدای جنگ” واقعاً کار سختی بود. اما ساخت چنین فیلمی قطعاً محصولی از کار تیمی است. ما مکان ها و تیم های بسیار دشواری داشتیم و اگر این گروه یک گروه حرفه ای نبودند ، این کار انجام نمی شد. ما همچنین برای این فیلم تولید طولانی و شش ماهه داشتیم.
آیا اولین گزینه Saheed Soheil برای ایفای نقش ابراهیم شریفی است؟
این اولین گزینه نبود ، اما بسیار پرانرژی و خوشحال بود ، و من فیلمنامه را دوست داشتم که بهترین گزینه را احساس کردم. او مدت زیادی طول کشید تا این نقش را بازی کند و صبور بود. در اصل ، همه بازیگران ما انرژی زیادی داشتند. ما 4 مکان در تاج داشتیم. فقط برای گفتن اینکه یکی از مکان های ما در تونل این بود که ما مجبور شدیم 5 دقیقه در جاده خاکی سفر کنیم.
تاریخ “خدای جنگ” یک موشک واقعی است و در عین حال ، لیبی ها به موشک ها منتقل شده اند. در دنباله ای که گروه ابراهیم شریفی برای بازیابی تیم ها به لیبی کاسا می رود ، تمام تلاش ما برای ایجاد صحنه ای چشمگیر بود و من چیس و فرار را دیدم.
آیا شما برای ساخت این فیلم چالشی داشتید؟
داستان “خدای جنگ” پنج سال پیش نوشته شده بود ، اما سالها دستگیر شد و سپس سرانجام توسط سازمان هوا و مکانی ساخته شد. از ابتدا ، ما به این فکر می کنیم که مخاطب چقدر می تواند فقط برای مخاطب درگیر شود ، بنابراین جایی که تاریخ وارد روابط انسانی بین شخصیت ها می شود ، می توان یک درام خوب ایجاد کرد.
۲۴۵۲۴۵