ترند های روز

“زخم ها”: از ابتدا تا انتهای/ پایان “مجازات” در جاده

محمد جالیلوند: در سینمای ایران ، فیلمسازان به ندرت به اقتباس ادبی می روند که بیشتر آنها به رابطه تاریک بین کتاب ها و کارگردانان اشاره دارد. با این حال ، در سالهای اخیر موج جدیدی پدید آمده است که بیشتر آنها در آثار کارگردانان جوان رخ داده است. محمد حسین مهداویان یکی از نمونه های برجسته آن است که بر اساس کتاب (بیست زخم) توسط محمود حسینزاد ساخته شده و پس از موفقیت چند جانبه سری دوم ، سوم و چهارم تولید شده است. اکنون ، در آستانه بسته شدن این سریال در Filimo ، ما از ابتدا تا پایان تا پایان چگونگی دیدن چگونگی انتقام جویی به سریال های مختلف نگاهی انداخته ایم.

کارگر یک

ایجاد خانواده ای از یک خانواده گسترده و شکل مافیا مهمترین بخش فیلمنامه سری اول است که در طول تاریخ به خوبی گسترش یافته است. نگه داشتن ریزابادی ، به رهبری ریزآبادی بزرگ ، در اولین قدم ورود خود به معاملات نفت و گاز به سدی برخورد کرده است و نقطه اصلی تورم در اینجا شکل گرفته است. قبل از رسیدن به این نقطه عطف (کشتن عمو حاجی) ، شخصیت ها و خطوط وی به خوبی معرفی شده و قوام لازم را پیدا می کنند. در همین حال ، واریز پول زیادی با نروژی ها در حساب شخصی مالک ، این داستان را به شوک خوب و نقش کلیدی در پیکربندی بخش های زیر داده است. همراه با داستان اصلی ، بسیاری از داستان ها شکل گرفته و به تنه اصلی خود پایبند هستند ، اما بخش مهمی از آن هیچ ارتباطی با کتاب بیست زخمی ندارد. با این حال ، مهداویان و همکار فیلمنامه نویس خود ابراهیم امینی به کار ابدی ویلیام شکسپیر وفادار ماندند و از فیلمنامه خود بهره مند شدند. شخصیت های پرداخت نیز زمان زیادی بوده اند و مجموعه ای از شخصیت ها ، نوع و نوع مشخصه ایجاد شده است. مالک یک شخصیت اصلی ، یک شخصیت چند لایه و جذاب در نظر گرفته می شود که بخشی از زخمهای داخلی وی متعلق به کودکی و بخش دیگر جوانی و عدم موفقیت وی برای دختر عمو حاجی (مانسورا) است.

مالک با تمام نقاط دور و تاریک در درون خود ، به شکل قهرمان است و مخاطب را مجذوب خود می کند. به عنوان همسرش ، سمیرا قطعه گمشده مالک است که با جاه طلبی او ، او را به یک مرد تشنه و تشنه قدرت و ثروت تبدیل می کند که در قسمت های نهایی از کشتن امتناع نمی ورزد. سمیرا شخصیتی نزدیک به کار ریکاردو سوم است که به خوبی تحت تأثیر و ارعاب قرار دارد. دایی خان نیز یک شخصیت مکمل عالی است و این همان چیزی است که مخاطب انتظار دارد. دنیای زخم ها بیشتر و ترسناک تر می شوند و سرانجام به جایی می رسد که خود مالک کشته می شود. در این بخش ، Mahdavian مؤلفه های غالب کار را نشان داده و از عناصری مانند موسیقی ، صدا و به ویژه بازیگر استفاده کرده است و سریال فرمانداری را تولید کرده است. زخم های بدون بازیگرانی مانند: Javad Ezzati ، Rana Azadour ، Siavash Tahmour و Kazem Hajir Azad به کیفیت فعلی نرسیدند و میلیون ها مخاطب پیدا نکردند.

2 کارگر: بازگشت

بازگشت از جایی آغاز می شود که سری اول با قتل قهرمان خود به پایان رسید. صاحب تابوت که مدتی در زیر زمین بوده است ، ایده خوبی است. بقای مالک پس از چاقو که مدت کوتاهی در تابوت بوده و در تابوت بوده است ، معتبر نبود ، اما مخاطب به سری اول علاقه مند است. نویسندگان فیلمنامه سری دوم زخمها چند سال است که این داستان را گرفته اند و فرزند مالیک ، میسام را به عنوان قهرمان جایگزین کرده اند. حضور جسورانه یا کم رنگ مالک در زخم دو کاماریزاسیون مهمترین سؤالی است که مخاطب تا حدودی نهم می کند. مالک تنها در سری دوم فقط یک لحظه کوتاه دارد و هیچ نقشی در پیشرفت تاریخ ندارد که همه اینها میسام را به نماد قهرمانانه تبدیل کرده است. نویسندگان سریال ، تاریخچه دختر شفاعت را به گونه ای طراحی کرده اند که میسام جسورانه است و آن را توانمند می کند. بازگشت دارای پایان تلخ و غم انگیز است که با مرگ میسام در حالی که بازگشت مالک است به پایان می رسد. شخصیت Massoud Toloui نیز در این بخش برجسته است و در سری سوم مالک را یک نبرد کامل می نامد. در میان بازیگران موفق ، کامبی مدتهاست که ذکر شده است و مهران غفوریان قدرت زیادی به قطب منفی داده و بخش مهمی از بار درامر را به خود اختصاص داده است. الناز ملک همچنین با توجه به کیفیت خوب برای سری بازیگران زن ، گزینه خوبی برای نقش سیما به همراه رانا لیبرتی بوده است.

2 کارگر: انتقام

Mahdavian نامی دوست داشتنی را برای سومین سری از سری Throne خود انتخاب کرده است که کاملاً یکنواخت است. با نگاهی به دو اثر درخشان پادشاه لیر و ریچارد سوم ، که مبتنی بر بازگشت مالک برای انتقام است. یکی از قدیمی ترین موضوعات تاریخ سینما که هنوز هم برای مخاطب جذاب است. در سری سوم زخم ها ، شخصیت های قدیمی تر مانند Malik ، Samira ، Dastachi و Kimia در کنار Toloi ، Sima و Panthea قرار می گیرند و بر اساس همان صاحب پول نروژی ها یک رویارویی را تشکیل می دهند.

مالک ، مانند مرکز شدت فیلمنامه ، بازی جدیدی را برای انتقام از خون پسرش منتشر کرده و با مسعود تولوی مخالف است. رابطه مالک با سمیرا خصمانه است و در عین حال با کیمیاگری ناسازگار است. رویکرد آن به سیما بیشتر به عنوان یک رابطه تجاری و تجاری است. با ورود ساماوات به ایران ، که یک برگه برنده بر روی خورشید دارد ، داستان جذاب تر شده و تنش در حال افزایش است. این اطلاعات توسط عبدی ، فرزند ساموات ، که سرانجام منجر به مرگ وی می شود ، یک نقطه عطف مهم برای سری سوم است که به تاریخ شوک خوبی می بخشد. Panthea یکی دیگر از نوشتن های جدید است که نقش برجسته ای در روند ارتقاء تاریخ داشته است زیرا خواهرزاده بزرگ ریزابادی و سمیرا تا حدی در بخش اول تا حدی مورد توجه قرار می گیرد. اولین نقطه عطف با رویکرد آن مهم است و گره خوبی در حال سازماندهی است. انتقام بیش از بازگشت منظم است که بخشی از آن به حضور شخصیت کنترل مالک و کار جاواد عزتی باز می گردد. در عین حال ، پایان خوبی دارد که مردم را در انتظار سری چهارم نگه می دارد.

2 کارگر: مجازات

کارگران به هر داستان کمدی پایان می دهند و مجازات نیز پایان خوبی است. جایی که صاحب ، بر خلاف سری قبلی ، دیگر توجه زیادی به قدرت و ثروت نداشته و به دنبال زندگی آرام و بدون درد از سیما است. اما از طرف دیگر ، سمیرا و پانتیا روی پوشش صاحب سابق قرار دارند و به دنبال یک برنامه پیشرفته برای از بین بردن آن هستند. پدر روانکاوی سیما را به دخترش و عروسی مالیک بیاورید تا شک و تردیدهای مالک در مورد همسرش را از طریق کارگردان ، آخرین اثر معروف آتلو ، تغذیه کند.

مجازات تاریخ داستانی طبیعی دارد که در آن شخصیت های اصلی و فرعی در یک لوب قرار دارند و داستان در نقاط تاریک ذهن آنها حرکت می کند. بازیگران موفق شده اند نقش های خود را انجام دهند و بخش مهمی از نقاط قوت سری نهایی را ساخته اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا