ترند های روز

نام دهخدا در مراکز علمی بدرخشد

پریسا ساسانی: علی دهباشی باسواد و تحصیلکرده اخیرا صاحب مدرسه ای به نام و هویت «بخارا» شده است. انتخاب این نام از سوی خیرین مدرسه ساز به دلیل قدردانی از وی به عنوان یکی از دلسوزان عرصه فرهنگ بود و سرانجام مکتبی به نام «علی دهباشی بخارا» در تاریخ معاصر ایران ثبت شد. روستای مجین دره شهر در استان ایلام.

علی دهباشی، نویسنده و فرهنگی، درباره روند نامگذاری این مدرسه به نام خود گفت: انجمن حمایت از توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی با حمایت افسانه هدایتی و مجتبی محمود هاشمی مدرسه ششم ابتدایی را احداث کرد.

وی ادامه داد: در واقع دو سال پیش گفته بودند که قصد دارند مدرسه ای به نام او بسازند، اما در همان زمان به خیرین مدرسه گفته بود که نمی خواهد اسمش را بگذارد چون معتقد است. که نام بزرگانی چون علی دهخدا در تعطیلی مدارس ایران نقش داشته باشد.

سردبیر مجله تخصصی و ادبی «بخارا» افزود: آنچه برای من علاوه بر مسائل فرعی اهمیت دارد، ساخت مدرسه با سرمایه شخصی است که یکی از اقدامات شایسته تلقی می شود. به این معنا که خانم افسانا هدایتی و آقای مجتبی محمود هاشمی می توانستند سرمایه خود را در این وضعیت وحشتناک اقتصادی در جایی غیر از مدرسه سازی خرج کنند و این اقدام برای من ارزشمند است.

دهباشی خاطرنشان کرد: در مراسم افتتاحیه آقایان علی اکبر شکارچی نوازنده و سرکار خانم زهرا زرشناس زبان شناس در کنار هنرجویان حضور داشتند.

۲۴۳۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا