ترند های روز

سه دفتر «آقاسی بیهقی»; از 46 چهره کلیدی گرفته تا تمام رویدادهای ترکمنستان

به گزارش خبرگزاری اخبار آنلاینکتاب «آقاسی بیهقی» گزارش، تصحیح و تصحیح محسن فاتحی شامل سه کتاب از تاریخ بیهقی است: «کتاب مذکور» شامل چهل و شش شخصیت مهم و کلیدی تاریخ بیهقی، «کتاب مسعود»: جلد. زندگی مسعود غزنوی از آغاز جوانی تا زمان مرگش. این پادشاه، «دفتر ترکمن»: شامل تمام وقایع مربوط به ترکمن در تاریخ بیهقی.

سه کتاب «آقاسی بیهقی» بر اساس تاریخ انتشارات بیهقی توسط دکتر فیاض تهیه شده است. مواجهه، تطبیق و مقایسه با برداشت ارائه شده توسط دکتر یاحقی و سیدی. این چاپ «آقاسیس» با چاپ های مورلی (کلکته)، ادیب پیشاوری (تهران)، سعید نفیسی و فیاض/غنی نیز مقایسه شده است.

در متن پشت جلد این کتاب آمده است:

«وصف و بیان و شکر افزودن، راستی شیرینی نان را در قدیم می کردند، آقاسیس جمع قصص است و بیهقی در تاریخ خود سه بار این کلمه را به کار برده است، داستان ها را شرح و شرح و در نظر بگیرید. شرح واقعیت و هنر شگفت انگیز آن پیچیدن در رخدادها و بیان آنها به شیرین ترین شکل ممکن است در کتاب ایقاص بیهقی، گردآورنده کوشیده است که شیرینی کار ابوالفضل بیهقی را از دست ندهد و در عین حال تاریخ را از دست بدهد.

ابوالفضل بیهقی برای ساخت این بنای بزرگ جان خود را فدا کرد. آن قدر جان عزیزی است که باید قدر صدها هزار سرنوشت را دانست که باد بر پرچم ذات آدمی بیفتد تا کلمه را در یک جمله ثابت کند تا با هزار باد و طوفان پاره نشود. .

۲۵۹

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا