ترند های روز

نقد و بررسی انیمیشن ربات وحشی: بهترین کارتون چند دهه اخیر

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، انیمیشن های اخیر از تمام فناوری های شگفت انگیز استفاده می کنند، اما هیچ انیمیشنی در سال های اخیر به هنرمندانه «روبات وحشی» ساخته نشده است.

به گزارش فرارو به نقل از تلگراف، انیمیشن فوق العاده جدید دریم ورکس در جزیره ای جنگلی می گذرد، جایی که رباتی به نام راز در شبی طوفانی به ساحل می نشیند. روز بعد، ربات خود را در ساحل خاکستری سنگریزه ای می یابد که توسط ستون هایی از سنگ های آتشفشانی احاطه شده است. با این حال، این ستون ها چقدر قوی هستند؟ با حرکت دوربین، بیننده متوجه می‌شود که این ستون‌ها فضای سه‌بعدی را اشغال می‌کنند، اما به‌عنوان رنگ‌هایی که در یک صفحه پخش می‌شوند ظاهر می‌شوند.

به لطف پیشرفت های تکنولوژیکی که در دو انیمیشن اخیر Spider-Verse استفاده شده است، این ربات وحشی توسط کامپیوتر تولید شده و همچنین با دست طراحی شده است. این فناوری نوآورانه گذشته و آینده انیمیشن را با هم ترکیب می کند و نتیجه شگفت انگیزی را به وجود می آورد. کمپانی انیمیشن سازی DreamWorks 30 سال پیش در ماه اکتبر تأسیس شد و این اکران به موقع، غنی ترین و تکان دهنده ترین فیلم آن از زمان «شاهزاده مصر» در سال 1998 است. رفتار راز در جزیره تحت تأثیر قرار می گیرد و او شروع به آسیب رساندن به حیات وحش می کند تا اینکه جوجه غاز یتیمی به نام برایت بیل را به فرزندی قبول می کند. راز قول می دهد قبل از مهاجرت پرندگان به این جوجه غاز پرواز را آموزش دهد.

چه چیزی این انیمیشن را به یکی از بهترین انیمیشن های دهه های اخیر تبدیل کرده است؟ این انیمیشن روایت فوق العاده ای دارد. این انیمیشن در صحنه پایانی خود سوالات احساسی زیادی را ایجاد می کند. همچنین روش‌هایی که سندرز و تیمش از رویکرد گرافیکی فیلم به‌عنوان استعاره‌ای زنده برای انتقال راز به نقش جدیدش به عنوان مادر استفاده می‌کنند، فوق‌العاده است. بدن او ابتدا کاملاً تمیز به نظر می رسد، اما کار پرورش برایت بیل او را به طور فزاینده ای زنگ زده، خراشیده و کوبیده می کند. با این حال، این لباس حس زیبا و ارگانیکی به آن دارد. تغییرات راز به عنوان آسیب دیده نمی شود، بلکه نشان دهنده تلاش او برای این غاز است. شکل و اندام راز نیز او را در یک خانواده انیمیشن بسیار خاص قرار می دهد. او از نوادگان روبات هایی مانند ربات باغبان هایائو میازاکی در قلعه در آسمان، غول آهنی برد برد و همچنین هیولاهای مکانیکی است که برادران فلیشر در سال 1941 با سوپرمن روبرو شدند.

در طول فیلم صحنه های بی صدا این ربات در طبیعت با طراحی های خاص بسیار آرامش بخش است. شاید طرفداران انیمیشن، انیمیشن های محبوب استودیو گیبلی را در ابتدای فیلم به یاد داشته باشند، اما این جلوه های بصری به سازندگان این فیلم اجازه داده تا جلوه های اکسپرسیونیستی این فیلم را افزایش دهند. از Pixar تا Despicable Me، انیمیشن در چند دهه اخیر مسیر طولانی را طی کرده است، اما هیچ انیمیشن مدرنی به اندازه انیمیشن جدید ربات های وحشی هنری نیست!

۲۴۴۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا