ترند های روز

پیوند کلیه رضا تا ماه آینده معلق است

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، امین شالیکاران از نزدیکان وی است. رضا آشفته – نمایشنامه نویس، روزنامه نگار و منتقد تئاتر – وی در گفت وگو با ایسنا، درباره حمایت های انجام شده در دوران درمان این هنرمند اظهار کرد: بیمه تکمیلی آقای آشفته توسط صندوق اعتباری هنر در دی ماه سال 1401 انجام شد که بحمدالله این بیمه همچنان پابرجاست و بخشی از هزینه های درمانی ایشان تحت پوشش قرار می گیرد. با بیمه تکمیلی

وی افزود: صندوق اعتباری هنر در سال گذشته و امسال در چند نوبت برای هزینه های درمان این هنرمند کمک نقدی کرده است. در مواردی که پروسه درمان تحت پوشش بیمه نبوده و هزینه آن نیاز به تامین فوری داشت، صندوق هنر نیز مبالغ مورد نیاز را پرداخت می کرد.

شالیکاران درباره دیگر حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این هنرمند گفت: بر اساس پیگیری های سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و نیکنام حسینی پور مشاور وزیر فرهنگ و رئیس مرکز روابط عمومی این وزارتخانه. یکی از مراکز درمانی پیشرو در زمینه پیوند به صورت کتبی اعلام کرد که آمادگی دارد تا کمتر از یک ماه دیگر عمل پیوند کلیه رضا آشفته را انجام دهد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: تنها مانع بستری شدن آقای آشفته برای پیوند، عفونت خونی است که دست، پا و قسمتی از قلبش را درگیر کرده است. به گفته پزشکان، درمان این عفونت تقریبا 3 هفته طول می کشد و این تنها دلیل انجام نشدن پیوند کلیه است.

شالیکاران در پایان با تشکر از مسئولان وزارت فرهنگ که پیگیر بیماری این هنرمند هستند، گفت: از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر ویژه دارم چرا که در تمام این مدت ضمن برگزاری جلسات آنها به طور مستمر وضعیت پزشکی آقای آشفته را زیر نظر دارند. هماهنگی هایی را با دستگاه های مرتبط انجام داده اند تا مشکلی در روند درمان ایجاد نشود. ضمناً آقایان حسین کرمان پور رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت و امید رضایی رئیس بیمارستان لقمان پیگیری های زیادی برای فراهم آوردن شرایط برای پیوند کلیه داشتند. که از طرف این هنرمند و خانواده اش از شما تشکر می کنم.

رضا آشفته سال هاست که به عنوان منتقد تئاتر و سینما در نشریات و روزنامه های مختلف فعالیت می کند.

۲۴۵۲۴۵

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا