ترند های روز

رکورد برنده جایزه نوبل ادبیات؛ فروش یک میلیون نسخه از کتاب.

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، فروش کتاب های هان کانگ نویسنده کره جنوبی در این کشور از رکورد یک میلیون نسخه گذشت. این اتفاق پس از آن رخ داد که پنجشنبه گذشته نام او به عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات امسال (2024) اعلام شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از یونهاپ، این آمار از پنجشنبه گذشته (زمان اعلام برنده جایزه نوبل ادبیات) تا امروز چهارشنبه است.

خبرگزاری کره جنوبی گزارش داد که فروش کتاب های هان کانگ پس از اعلام جایزه نوبل 2024 در پنج شنبه گذشته به رکورد بیش از یک میلیون نسخه رسید.

این آمار روز چهارشنبه توسط کتابفروشی های بزرگ کره جنوبی اعلام شد.

این یک نقطه عطف تاریخی در تاریخ انتشار کتاب در کره جنوبی است.

ساعت 9 صبح امروز چهارشنبه، حجم فروش کتاب های این نویسنده کره جنوبی به یک میلیون و 30 هزار نسخه رسید. این حجم فروش شامل کتابفروشی ها و سایت های فروش آنلاین می شود.

تخمین زده می شود که فروش نسخه های آنلاین کتاب های این نویسنده کره جنوبی از ۷۰ هزار نسخه فراتر رفته است.

هر سه کتاب این نویسنده از جمله «اعمال انسانی»، «گیاهخوار» و «ما جدا نمی شویم» پرفروش هستند.

هان کانگ به عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات 2024 معرفی شده است.

پیش از این، رمان “1Q84” نویسنده ژاپنی “هاروکی موراکامی” در کره جنوبی با استقبال زیادی روبرو شد. حدود 600000 نسخه از این کتاب در حدود دو ماه فروخته شد. اما فروش این کتاب در کره جنوبی 8 ماه طول کشید تا به یک میلیون نسخه برسد.

خانم کیم هیون جونگ که در بخش پرفروش‌ترین مرکز کتاب کیوبو در سئول کار می‌کند، گفت: «زمانی که رمان «1Q84» منتشر شد، با کمبود نسخه‌های کتاب مواجه شدیم زیرا مردم بسیار هیجان‌زده بودند. کتاب را بخرید، اما با تقاضای کتاب در هنگ کنگ قابل مقایسه نیست.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا