ترند های روز

از مهاجرت «کتاب باز» به شبکه خانگی استقبال می کنیم/ «دستان شد» جایگزین می شود.

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، پیمان جبلی در حاشیه جلسه هیات دولت در واکنش به آغاز کار تیم برنامه سازی «کتاب باز» در زمینه نمایش خانگی گفت: این یک واقعیت است که بخشی از مصرف رسانه ای است. فضا از پلتفرم‌های نمایش خانگی تشکیل شده است، این پلتفرم‌ها ممکن است موضوعات مختلفی را پوشش دهند، اما ما هرگز احساس نمی‌کنیم که پلتفرم‌های سینمای خانگی رقبای جدی هستند که می‌خواهیم نگران پوشش یک موضوع یا همه موضوعات باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جبلی ادامه داد: اتفاقاً خوشحالیم که برنامه های فرهنگی سالم تری در بستر شبکه های داخلی تولید می شود؛ به عبارت دیگر، بسترها نباید تنها محتوای حاشیه ای تولید کنند؛ بنابراین ما از تولید محتوایی مانند برنامه‌های کتاب‌محور، فاخر و فرهنگی استقبال می‌کنیم از محتوای تولیدی آنها

رئیس سازمان صدا و سیما درباره شروع برنامه «دستان شید» از شبکه نسیم گفت: این برنامه در حال تهیه است. من از کلیات روند تولید این برنامه کتاب محور آگاه هستم. انتظار می رود این برنامه قالبی جدید و جذاب باشد که بیشتر خلأهای موجود در حوزه برنامه های کتاب محور را پر کند.

جبلی که مورد توجه رسانه ملی قرار گرفت، در ادامه به تولید برنامه های کتاب محور گفت: اینکه فقط شبکه نسیم به موضوع کتاب می پردازد، صحت ندارد. بلکه همه شبکه های رسانه ملی موظفند با رویکردی فعال و هنرمندانه به موضوع کتاب بپردازند. امیدواریم هر چه زودتر این برنامه آماده پخش شود.

وی همچنین به قسمت معرفی کتاب برنامه تلویزیونی «کتاب اول» اشاره و بیان کرد: این نمایش با ساختاری جدید، جذاب و هنری تولید و پخش می شود. از دیرباز به همکاران تاکید شده است، با توجه به اینکه کتاب موضوعی شیرین است، باید در قالب های هنری، بدیع و خلاقانه به صورت شیرین ارائه شود. برنامه «کتاب یک» این ویژگی ها را دارد.

چند ماه پیش شایعاتی مبنی بر ساخت یک برنامه تلویزیونی جدید با محوریت کتاب به گوش رسید. این برنامه با عنوان «دستان شد» قرار است با همبازی سید بشیر حسینی، خسرو معتضد و فاضل نظری به عنوان کارشناس پخش شود. پیش از این اعلام شده بود که این برنامه احتمالا از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد. به نظر می‌رسد این برنامه انتخاب تلویزیون برای جایگزینی «بوک پلیر» است.

۲۴۳۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا