ترند های روز

فراخوانده نهمین کنگره ملی شعر و داستان ایثار

به گزارش خبرگزاری فارسیرو از ستاد خبری کنگره، معاونت فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بهره مندی نهمین کنگره ملی شعر و داستان ایثار را برگزار می کند. او از ظرفیت بزرگ ادبیات برای انتقال این فرهنگ انجام داد.

محورهای موضوعی کنگره عبارتند از: شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان. جان یک شهید و ایثار اجتماعی; شهدای مظلوم غزه و محور مقاومت؛ شهدای امنیت، جهاد تبیینی و جهاد علمی; شهدای مدافع حرم و شهدای شاهچراغ; شهدای غریب آزاده و شهدای غواص; نماز، امر به معروف و حجاب در تاریخ شهدا و زنان عاشورا (مادران، همسران و دختران شهدا و جانبازان).

این رویداد ادبی سه گروه مخاطب دارد: شاعران، داستان‌نویسان و اعضای جامعه بی‌علاقه. شاعران می توانند اشعار خود را در قالب های کلاسیک، جدید و نیمه مدرن، سرود، ترانه و تصنیف و اشعار کودک و نوجوان با مضامین کلیدی به دبیرخانه ارسال کنند.

جوایز رتبه های اول تا سوم رشته شعر در هر یک از قالب های فوق به ترتیب 25، 16 و 10 میلیون تومب است.

3 اثر برگزیده از شاعران جامعه ایثارگر 25 میلیون تومان و 5 اثر برگزیده این بخش به مبلغ 5 میلیون تومان جایزه تعلق می گیرد.

آثار داستانی در قالب های داستان کوتاه، داستان کوتاه و طرح رمان پذیرفته می شود.

جوایز برندگان داستان به شرح زیر است: 3 داستان منتخب، 12 میلیون تومبا; 3 اثر برگزیده از بخش داستان کوتاه 7 میلیون تومان و جایزه از بخش طراحی رمان 3 جایزه برای حمایت از تولید اثر تا سقف 50 میلیون تومان. همچنین به سه اثر برگزیده داستان نویسان جامعه ایثار 10 مبلغ جوایز اهدا می شود.

شاعران و داستان نویسان سراسر کشور بدون محدودیت سنی می توانند آثار خود را در قالب فایل word به ایمیل دبیرخانه [email protected] ارسال و یا به شماره 09175649463 در پیام رسان بله و اینا ارسال کنند.

شرکت کنندگان می توانند در هر بخش حداکثر 5 اثر ارسال کنند و برای مشاهده متن فراخوان می توانند به سایت www.isaar.ir یا www.navideshahed.com مراجعه کنند.

لازم به ذکر است اختتامیه نهمین کنگره سراسری شعر و داستان ایثار دی ماه سال جاری در شیراز برگزار می شود.

۵۷۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا