ترند های روز

تجلیل از میراث امپرسیونیسم در “موزه ون گوگ”

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، امپرسیونیست ها در آوریل 1874، یعنی 150 سال پیش، اولین نمایشگاه خود را در آتلیه عکاسی فلیکس نادار در پاریس برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، نمایشگاهی که توسط این گروه از هنرمندان برگزار شد، نه از نظر فروش و نه از نظر نظرات انتقادی موفق نبود. اما بعدها از این نمایشگاه به عنوان لحظه تولد جنبش امپرسیونیسم یاد شد.

پس از نمایشگاه 1874، هفت نمایشگاه دیگر در طول 12 سال برگزار شد. پس از سال 1886 امپرسیونیست ها به دلیل اختلافات ایدئولوژیک از هم جدا شدند و خبری از گروه این هنرمندان نشد، اما خود هنرمندان به صورت انفرادی به کار خود ادامه دادند. او با موفقیت نقاشی های جدیدی خلق کرد و یک امپرسیونیست (حداقل برای اکثر این هنرمندان) باقی ماند.

با گذشت زمان، امپرسیونیسم محبوبیت بیشتری پیدا کرد تا اینکه به اولین جنبش هنری در دنیای مدرن تبدیل شد. امپرسیونیسم به یکی از مهم ترین جنبش های هنری و اساس هنر مدرن تبدیل شد. این حرکت منجر به تولد ایده هایی مانند «بازی رنگ ها» و سادگی در بازنمایی اشیا شد. تکامل این جنبش هنر قرن بیستم را تغییر داد.

اکنون «موزه ون گوگ» در آمستردام میزبان نمایشگاه جدیدی به نام «شاهکارهایی از مجموعه‌های هلندی» است که به مناسبت یکصد و پنجاهمین سالگرد این جنبش هنری انقلابی برگزار شده است.

این نمایشگاه نقاشی ها، مجسمه ها، طراحی ها و چاپ های امپرسیونیست های مهم از جمله آثار کلود مونه، ادگار دگا، برت موریسو، مری کاسات، آگوست رودن، کامو پیسارو و پیر آگوست رنوار را گردآوری کرده است. آثار به نمایش گذاشته شده از مجموعه های خصوصی در سراسر هلند و همچنین از برخی از مهم ترین موسسات هنری در هلند، مانند “موزه ملی آمستردام” و “موزه کرولر مولر” آمده است.

این نمایشگاه به بررسی چگونگی استقبال از امپرسیونیسم در هلند و نقش مجموعه داران کلیدی هلندی مانند “تئو ون گوگ” در گسترش این جنبش در خارج از فرانسه می پردازد. تئو ون گوگ، دلال آثار هنری، بیشتر به خاطر حمایت مالی از برادرش ونسان ون گوگ، که در طول زندگی هنرمند به عنوان فروشنده و معتمد او عمل می کرد، شناخته می شود.

«ونسان ون گوگ» نقاش مشهور هلندی، اکنون به عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان پست امپرسیونیست شناخته می شود. او در 30 مارس 1853 در استان برابانت هلند در نزدیکی مرز بلژیک به دنیا آمد. برخی از مشهورترین آثار او در سه سال آخر عمر او خلق شدند.

«شاهکارهایی از مجموعه‌های هلندی» که از 11 اکتبر در «موزه ون گوگ» برگزار می‌شود تا 26 ژانویه 2025 ادامه خواهد داشت.

۲۴۳۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا