ترند های روز

سخنرانی تکان دهنده نماینده ایران در سازمان ملل سه هفته پس از آغاز رسمی جنگ عراق علیه ایران

به گزارش خبرگزاری اخبار آنلاینسه هفته پس از آغاز رسمی جنگ ایران و عراق، دکتر علی شمس اردکانی، رئیس هیئت ایرانی در پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در سخنرانی ایران در خصوص ما به شدت موضع جمهوری اسلامی را روشن کرد. تجاوزات دولت بعث عراق و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را محکوم می کند. بخشهایی از سخنان وی را به نقل از روزنامه 30 اسفند 1359 می خوانید:

من از جامعه جهانی می خواهم که تهاجم دولت بعثی عراق به مرزهای ما و روش های وحشیانه آن برای تخریب شهرها و اهداف غیرنظامی را به شدت محکوم کند. صدام حسین مانند نازی ها در جنگ جهانی دوم، آمریکایی ها در ویتنام و اسرائیلی ها در فلسطین، خانه ها و مدارس را تخریب می کنند به این امید که مردم ما خانه های خود را رها کنند.

صدام حسین که از تعهد خود به اعراب گلایه می کند چرا از نیروهای خود علیه اسرائیل که سی و دو سال است به سرزمین های عربی حمله می کند علیه ایران که صمیمانه ترین دوست فلسطین است استفاده کرد؟ [به کار می‌برد]؟!

ایران به برادری و اتحاد مظلومان معتقد است و ادعای ارضی بر عراق ندارد و با عراقی ها درگیری ندارد، اما آتش بس و مذاکره با متجاوز را نمی پذیرد و تا زمانی که سرزمینش زیر سلطه باشد با تمام توان مبارزه خواهد کرد. شغل…

۲۵۹

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا