ترند های روز

چند عنوان کتاب فارسی در کتابخانه کودکان مونیخ درج شده است؟

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، ۲۱۶ عنوان کتاب برای کودکان و نوجوانان به ۴۴ زبان و از ۶۲ کشور جهان در فهرست «کلاغ سفید ۲۰۲۴» کتابخانه بین‌المللی کودکان مونیخ ارائه شده است.

به گزارش ایسنا، فهرست کلاغ سفید 2024 کتابخانه بین المللی کودکان مونیخ با 216 عنوان کتاب برای کودکان و نوجوانان از سراسر جهان ارائه شده است که شامل پنج کتاب فارسی نیز می شود.

عناوین کتاب های فارسی عبارتند از:

– «پسر اوشن»، مهدی رجبی، تصویرگر هاله قربانی، انتشارات افق.
– «دنیا به سفر می رود»، زهرا و هانیه شجاعی، انتشارات صراط، ادامه کتاب.
– «دختر دال»، بازآفرینی احمد اکبرپور، تصویرگری نوشین صادقیان، انتشارات فاطمی، کتاب های طوطی.
– «هر روز غذا نمی خورم»، فرهاد حسن زاده، تصویرگر هاله قربانی، نشر چشمه، کتاب چ.
– «هفت جاودانه»، مرجان فولادوند، انتشارات هوپا

عناوین ذکر شده از میان کتاب هایی که اطلاعات آنها در فاصله زمستان 1401 تا بهار 1402 توسط ویراستاران، نویسندگان و تصویرگران، منتقدان ادبیات کودک و نوجوان، شوراهای کتاب کودک، آژانس های ادبی و سایر مؤسسات فعال به کتابخانه رسیده، انتخاب شده است در حوزه ادبیات ادبیات کودک و نوجوان ایران. بدیهی است که هر چه تعداد این عناوین بیشتر باشد، آثار باکیفیت تری انتخاب خواهند شد و همچنین عناوین بیشتری در لیست قرار خواهند گرفت.

لیلا (رویا) مکتبی، کارشناس بخش فارسی کتابخانه بین المللی کودکان مونیخ، با تشکر از همه دوستان و کارشناسانی که در ارائه و نقد ما را یاری کردند و همچنین از سردبیرانی که سخاوتمندانه آثار خود را به کتابخانه اهدا کردند، اعلام کرد. ویراستاران، نویسندگان و تصویرگران محترم همچنان می توانند آخرین آثار خود را دو بار در سال (در ماه اکتبر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت و هر بهار در نمایشگاه کتاب بولونیا) به غرفه کتابخانه تحویل دهند.

فهرست کلاغ سفید کتابخانه کودکان مونیخ یکی از معتبرترین منابع در زمینه ادبیات کودکان و نوجوانان است و هر ساله توسط کتابخانه بین المللی جوانان مونیخ منتشر می شود. این فهرست شامل آثار برجسته و با کیفیتی از سراسر جهان است که به زبان های مختلف منتشر شده اند و بر توجه به تنوع فرهنگی و زبانی در ادبیات کودک و نوجوان تاکید دارد.

هدف اصلی این فهرست، ارائه کتاب هایی است که از لحاظ ادبی، هنری و محتوایی ارزشمند هستند و ممکن است به دلیل شرایط خاص فرهنگی یا زبانی کمتر شناخته شده باشند. White Crow List به ناشران، معلمان و والدین کمک می کند کتاب هایی را پیدا کنند که ارزش خواندن داشته باشند و می توانند تجربیات غنی و متنوعی را برای کودکان و نوجوانان فراهم کنند.

کارشناسان کتابخانه هر ساله کتاب هایی را از میان آثار جدید انتخاب کرده و به فهرست اضافه می کنند. این گزیده ها شامل ژانرهای مختلف داستانی، شعر، کتاب مصور و … می شود. با توجه به تنوع و غنای فرهنگی این فهرست، کلاغ سفید در سطح بین المللی به عنوان یک منبع معتبر در زمینه انتخاب کتاب های خوب برای کودکان و نوجوانان شناخته شده است.

۲۴۳

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا