ترند های روز

کشف پای 100 ساله در حین ساخت مستند نشنال جئوگرافیک

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، پس از 100 سال گمانه زنی، بقایای یکی از اولین کوهنوردانی که به قله اورست صعود کردند، توسط گروهی در حال فیلمبرداری مستندی برای نشنال جئوگرافیک کشف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ددلاین، این گروه که شامل جیمی چین، مستندساز برنده اسکار است، در حال فیلمبرداری مستندی درباره اورست بودند که با پایی در جوراب و چکمه مواجه شدند که گمان می رود بقایایی از The Body of باشد اندرو اروین. او در سال 1924 به همراه جورج مالوری در اورست ناپدید شد. آنها جزو سومین گروه بریتانیایی بودند که برای صعود به مرتفع ترین قله جهان تلاش کردند و اولین گروهی بودند که این کار را انجام دادند.

به گفته جیمی چین، تهیه‌کننده «انفرادی آزاد» برای نشنال جئوگرافیک، که برای آن برنده جایزه اسکار شد، آن‌ها پا را در یخچال مرکزی رونگبک در زیر جبهه شمالی اورست، در ارتفاع پایین‌تری نسبت به بقایای مالوری پیدا کردند. پیدا شد با دوخته شدن نام ایروین در جوراب، بقایای جسد به انجمن کوهنوردی تبتی چین که مسئول صدور مجوزهای صعود در جبهه شمالی اورست است، تحویل داده شد.

جسد مالوری در سال 1999 توسط کوهنورد کنراد آنکر کشف شد، اما بقایای اروین هرگز پیدا نشد.

تیم این یافته را به انجمن جغرافیای سلطنتی گزارش کرد و به خانواده ایروین اطلاع داده شد و داوطلب شدند تا با آزمایش DNA به تایید هویت بقایا کمک کنند.

جیمی چین، 50 ساله، کوهنورد، اسکی باز و کوهنورد، به عنوان کارگردان با فیلمسازانی چون اریش روپکه و مارک فیشر کار می کرد، در حالی که با همکارش ای. “وقتی به این موضوع برخورد کردند.

وی گفت: هر سفر به اورست در سایه ایروین و مالوری دنبال می شود و ما قطعا با همین ایده کار خود را انجام دادیم. گاهی اوقات در زندگی بزرگترین اکتشافات زمانی اتفاق می افتد که شما حتی نگاه نمی کنید. این یک لحظه تاریخی و احساسی برای ما و کل تیم ما بود و ما فقط می توانیم امیدوار باشیم که در نهایت بتواند آرامش خاطر را برای خانواده او و به طور کلی جهان سنگنوردی به ارمغان آورد.

جورج مالوری یک کوهنورد انگلیسی بود که برای اولین بار در دهه 1920 برای فتح قله اورست تلاش کرد و بار سوم با اندرو ایروین در مکانی نامعلوم در قسمت های بالای برگ شرقی کوه اورست ناپدید شد. مشخص نیست که او قبل از رسیدن به قله اورست ناپدید شده است یا بعد از آن، اما آخرین بار او و همراهش در چند صد متری قله دیده شدند. این اثر او اولین تلاش انسان برای فتح اورست محسوب می شود.

سرنوشت مالوری به مدت 75 سال ناشناخته بود، تا اینکه کنراد آنکر در سال 1999 جسد یخ زده او را کشف کرد. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا او موفق به فتح اورست شده است یا خیر. او 38 ساله و ایروین 22 ساله بود.

۲۴۳۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا