ترند های روز

رائد فریدزاده رئیس سازمان سینمایی کیست؟

پریسا ساسانی: رائد فریدزاده متولد 1357 و در شهر مشهد به دنیا آمد. دوران ابتدایی را در اتریش و دبیرستان را در آلمان گذراند. لیسانس اقتصاد نظری و فوق لیسانس ادبیات را در دانشگاه تهران به پایان رساند. او همچنین مدرک کارشناسی ارشد ادبیات تطبیقی ​​را از دانشگاه وین و دکترای فلسفه و ادبیات آلمانی را از دانشگاه فری برلین گرفت. ماه مدیر کتابخانه مرکزی، انتشارات و مرکز اسناد این دانشگاه شد.

فریدزاده از سال 1396 به عنوان دبیر شورای عالی بین الملل سازمان امور سینمایی و معاونت بین الملل بنیاد سینمایی فارابی و عضویت در کارگروه تخصصی فرهنگستان سینمای هنر، شورای فرهنگی، به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیوست. کمیته ملی المپیک، شورای سیاسی جشنواره جهانی فیلم، کارگروه تخصصی اقتصاد و فرهنگ اتاق بازرگانی، شورای پژوهشی و شورای انتشارات دانشگاه شهید بهشتی و همکاری با جشنواره جهانی فیلم فجر و جشنواره بین المللی کودک و نوجوان به عنوان کارگردان بین المللی از دیگر سوابق اجرایی رئیس تازه وارد سازمان سینمایی است.

او با ورود به دنیای سینما به عنوان داور در جشنواره های بین المللی مانند زردآلو طلایی ارمنستان، صفر پلاس، پرسکوف روسیه و سینما حقیقت فعالیت کرد و مقالاتی به زبان های فارسی، انگلیسی و آلمانی در زمینه فلسفه نوشته است. ، ادبیات، هنر و سینما.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز 30 مهرماه از یکی از مهم ترین انتصابات خود خبر داد تا هم اهالی سینما و هم مردم بتوانند با تغییر رویکرد مدیریت سینماهای بزرگ در فضایی دور دست وفق دهند. از تنش و در آرامش کامل تا شاید بتوانم برنامه را اجرا کنم. توصیف مناسب سینمای ایران از رکود و زوالی که در آن گرفتار شده است. بگذار برود

تسهیل صف های اکران سینمای ایران، تولید فیلم های اجتماعی، رفع ممنوعیت کار و خروج سینماگران از کشور، تعامل سازنده با خبرنگاران به دور از نگاه داخلی و خارجی از مهم ترین موارد است. که در ایجاد آرامش بهینه و موثر هستند.

یکی از نکات مهم این حکم و حضور رائد فریدزاده به عنوان رئیس سازمان سینمایی، بحث ارتباطات بین المللی و بازآفرینی سینمای ایران در عرصه بین المللی است که چه بر سر سینمای ایران در دولت دوازدهم آمد؟ اما در دوران مدیریت محمد خزاعی تمام دستاوردهای آن دوران از بین رفت. اهمیت این موضوع زمانی پر رنگتر می شود که ارتباط روشنی با انجمن های بین المللی فیلم در کارنامه این کارگردان وجود داشته باشد.

۲۴۳۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا