ترند های روز

گفتگوی ایرج طهماسب با نوجوانان/خاطره ای برای امید/توکل به خدا

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، جشنواره فیلم کودک و نوجوان; ایرج طهماسب کارگردان آثار سینمایی و تلویزیونی کودک و نوجوان در جریان حضور در سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان درباره سینما و به خصوص هنر بازیگری صحبت هایی کرد که سوال بسیاری از نوجوانان حاضر در این جشنواره بود. .

به گزارش ایسنا، کارگردان سریال «پارتی» گفت: شرط اول بازیگری اعتماد به نفس و حتی تکبر است. یک فرد خجالتی از این طریق به جایی نمی رسد. از آنجایی که در ابتدای زندگی هستید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بدون شرمندگی سؤال کنید. بگذارید دیگران به شما بخندند یا فکر کنند شما چیزی نمی دانید، اما استفاده و یادگیری از سواد و قدرت دیگران نشانه هوش شماست.

خالق شخصیت خاطره انگیز کلاه قرمزی می گوید: اگر کسی چیزی را دوست داشته باشد، راهی پیدا می کند. برای رسیدن به خواسته هایتان باید زیاد راه بروید، تحقیق کنید، مطالعه کنید، رسیدن به هر هدفی سخت است و رسیدن فوری به آن ممکن نیست. نکته این است که اگر چیزی را دوست دارید با یک یا چند مصیبت آن را رها نمی کنید، همانطور که خانواده و پدر و مادر خود را با یک حادثه بد رها نمی کنید. زیاد بخوانید، به کلاس بروید و یاد بگیرید. وقتی بچه بودم، حتی روزنامه‌های دراز کشیده در خیابان و برگه‌هایی را که روی دیوارها نصب می‌کردند، می‌خواندم.

نوجوانی می پرسد مهم ترین درسی که بازیگری می تواند به ما بدهد چیست؟ و طهماسب پاسخ می دهد: در هنر باید خودت باشی، ابتدا می توانی از کسی تقلید کنی، اما بعد از پیشرفت و یادگیری اصول، باید خودت باشی تا دیده شوی. باید ببینی چقدر دوستش داری خستگی و بی حوصلگی از کار نشانه این است که کار مال شما نیست.

این کارگردان درباره اینکه چه زمانی وارد تئاتر شد و چرا از کودکی کار را انتخاب کرد، گفت: از کودکی با دوستانم در کانون پرورش فکری تئاتر خیلی ساده بازی می کردیم و کم کم کارمان جدی شد. بعد از انقلاب هیچکس وارد حوزه کودک نشده بود و از آنجایی که از کودکی درگیر این کار بودیم، بچه ها را خوب می شناختیم و به همین دلیل کار را با بچه ها شروع کردیم.

وی ادامه داد: بازیگری علم و روشی است که با آن چیزی یاد می گیریم. همه نوزادان از بدو تولد عمل می کنند، زیرا یاد می گیرند که کارها را با تقلید انجام دهند. بازیگری مختص انسان هاست و در ذات آدم هاست. ما همیشه چیزهای مختلفی از مردم یاد می گیریم و این روند تا سنین بالا ادامه دارد. بازیگری از تئاتر شروع می شود اما امروزه بازیگرانی هستند که مستقیماً وارد سینما می شوند و به جای ایفای نقش، خود واقعی خود را جلوی دوربین نشان می دهند که کار چندان سختی نیست. تئاتر به شما کمک می کند نقش های مختلف را در مقابل تماشاگر اجرا کنید و به معنای واقعی کلمه عمل کنید.

طهماسب گفت: بازیگری زمانی شکل می گیرد که شما یک عمل را تکرار کنید و با افزودن عناصر به آن یک داستان بسازید و این همان بازیگری است. سختی بازیگری زمانی است که یاد بگیریم تخیل مردم را درگیر کنیم. مهمترین چیز در هنر مخاطب است، او باید وارد بازی شما شود. بازیگری نیاز به هوش دارد تا بفهمد مخاطب چگونه من را می شنود و می بیند. حالت تک نفره بسیار ساده است. وقتی آنها یک شریک در مقابل شما اضافه می کنند دشوارتر می شود. بازیگری خیالی اشتباه است، باید کار را در واقعیت و با هم خلق کنید.

این کارگردان در پایان گفت: به خدا توکل کن گاهی او بهتر می داند چه شغلی و چه جایگاهی برای تو مناسب است. آن را امتحان کنید اما ناامید نشوید و فقط در یک زمینه اصرار نکنید. دنیای هنر گسترده است، اما مهم است که در مورد کاری که انجام می دهید خوشحال و پرشور باشید. هنر شوخی کردن اتفاق می افتد، شما باید شروع به انجام کاری کنید که دوست دارید. کم کم شما را به مقصد می رساند.

۲۴۳۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا