ترند های روز

توسط محمدرضا گلزار; یک مرد همه کاره امروز!

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، تقریبا همه ما محمدرضا گلزار را به عنوان یک سوپراستار می شناسیم که سال ها در اوج بوده و در پروژه های سینمایی متعددی کار کرده است. هرچند فعالیت او در عرصه سینما برای عموم جدی و البته منتقدان چندان خوشایند نبود.

مردی که می خواهد همه کاره باشد!

به گزارش ایسنا، زندگی هنری محمدرضا گلزار از سال ۱۳۷۷ با گروه موسیقی «آرین» آغاز شد و با این گروه به عنوان نوازنده گیتار روی صحنه رفت. گروه جوانی که در آن سال ها تور کنسرت های موفقی در داخل و خارج از کشور داشت. همکاری با این گروه پرطرفدار مقدمه ای بر رابطه گلزار با ایرج قدری کارگردان سینما بود که منجر به بازی او در فیلم «سام و نرگس» شد. فیلمی که در سال ۱۳۷۹ اکران شد و مقدمه ای بر آغاز فعالیت سینمایی گلزار شد.

محمدرضا گلزار خیلی زود تبدیل به یک چهره محبوب سینما شد و نمی توان نادیده گرفت که در دوره ای مشخص، چهره او فروش گیشه را تضمین کرد. با این حال او هرگز جایزه معتبری در عرصه بازیگری نگرفت.

درست است که از سال ۱۳۹۷ فعالیت سینمایی محمدرضا گلزار تقریبا متوقف شد، اما او در زمینه مجری گری هم تجربه کرد و در سال ۱۳۹۷ اجرای مسابقه «برنده باش» شبکه سه سیما را بر عهده گرفت. «پانتوليگ» نيز دومين اجراي تلويزيوني او بود كه در سال 1402 پخش شد، درست است كه اجراهاي تلويزيوني او شاهكار نبود، اما اجراهاي تلخ و ناخوشايندي هم نبود.

اما در این میان نمی توان جنبه ورزشی شخصیت او را نادیده گرفت. گلزار علاوه بر فعالیت های هنری به ورزش حرفه ای نیز می پردازد تا جایی که در سال 1402 به عضویت هیئت مدیره انجمن پارویی و سرپرستی تیم ملی منصوب شد.

جایگاهی که برای خیلی ها خوشایند نبود و حضور یک سلبریتی در فدراسیون را زیر سوال می برد!

این مرد موسیقی را دوست ندارد!

شاید فعالیت های متوالی سینمایی سال ها گلزار را از موسیقی دور کرد اما در سال 1385 در ساخت گروه دارکوب با همایون نصیری به ایفای نقش پرداخت و با زنده یاد مازیار فلاحی و مرتضی پاشایی نیز فعالیت های مشترکی انجام داد.

او همچنین به طور پراکنده تک آهنگ های مستقل خود را منتشر کرد و اجراهای خود را اجرا کرد. کنسرت ها و آهنگ هایی که اغلب مورد استقبال جامعه هواداران محمدرضا گلزار قرار می گیرد، اما ممکن است مورد توجه عموم جدی موسیقی قرار نگیرد. این چهره در دهه 90 چندین قطعه موسیقایی منتشر کرد و کنسرت هایی در تهران و خارج از کشور اجرا کرد، بسیاری معتقد بودند که حضور جوانان در کنسرت هایش نه به خاطر کار خوب او در موسیقی، بلکه به دلیل علاقه طرفداران به او است.

البته اگر نسخه‌های استودیویی آثار گلزار را گوش کنید، آهنگ‌های او در مقایسه با سایر خوانندگان پاپ کنونی آنچنان بی‌کیفیت نیستند، اما چیزی که مهارت یک خواننده را تعیین می‌کند اجرای زنده او روی صحنه موسیقی است و از این نظر وجود دارد. ویدیوهای زیادی از اجرای زنده او پخش شد و کیفیت آن به حدی بود که حتی عموم مردم موسیقی توانایی او در خواندن را زیر سوال بردند.

اما این تنها موضوعی نیست که گلزار را نگران کرده و در این سال‌ها که چرخ موسیقی پاپ ایران به سمت خواننده‌هایی می‌چرخد که واقعاً خواننده نیستند، بسیاری از خوانندگان بارها مورد انتقاد قرار گرفته‌اند و حتی از عرصه موسیقی حذف شده‌اند. شرکت ها ما جایگزین هایی با همان کیفیتی که پیدا کرده ایم داریم.

خراب کردی…

حالا محمدرضا گلزار با انتشار آهنگ جدیدش به نام «خراب کردی» که با آهنگ و ملودی مهراد جم ساخته شده، بار دیگر به زبان آورده و نوک پیکان انتقاد را به سوی او پرتاب کرده است. در شرایطی که او از خوانندگان پاپ هم کلاسش چیزی کم ندارد، انتقاداتی متوجه این شخصیت می شود. مثل همه اهالی پاپ که هم در قدرت اجرای زنده و هم در محتوای تک آهنگ ها ایرادات خاص خود را دارند، مخاطب خود را پیدا کرده اند و با هیچکس کاری ندارند.

با این حال، نباید فراموش کرد که هیچ‌کس را نمی‌توان از انجام کاری منع کرد، به‌خصوص در حوزه هنری و در نهایت این مردم هستند که تصمیم می‌گیرند کدام اثر را دنبال کنند. البته این در شرایطی است که مخاطب گزینه های زیادی برای انتخاب داشته باشد. بنابراین اگر شما چند خواننده ضعیف را به عنوان گزینه ای برای گوش دادن دارید، چند خواننده و گروه خوب به عنوان گزینه روی میز دارید.

در این میان، کسانی معتقدند که ورود یک بازیگر به عرصه موسیقی چیزی از موسیقی کم نمی کند، حتی اگر نام آن خواننده در بین خوانندگان بزرگ نباشد. برخی معتقدند یکی دیگر از دلایلی که خوانندگی ساده به نظر می رسد و بسیاری به آن روی می آورند، تهیه کنندگانی است که مردم را به عنوان خواننده و سلبریتی معرفی می کنند که نه حرفی برای گفتن دارند، نه توانایی اجرا دارند و نه صدای خوبی دارند! اما مردم می بینند که این افراد کنسرت می دهند، آهنگ منتشر می کنند، عکس هایشان روی بیلبوردها است، وضع مالی خوبی دارند، در تلویزیون ظاهر می شوند و… در نتیجه با دیدن این نمونه ها، یک نفر با خود می گوید: «من همچنین مانند این خواننده ها بخوان.” “!

به افتخار آقا گلزار!

اما در تمام این سال ها محمدرضا گلزار هر وقت قدمی در عرصه سرگرمی، موسیقی و ورزش می گذاشت، مورد انتقاد منتقدان قرار می گرفت و معمولا با آغوش باز از او استقبال نمی شد. اما برای یک بار هم که شده باید تلاش و پشتکار محمدرضا گلزار و حضور مصمم او را در عرصه های مختلف دید و از او به عنوان فردی پرتلاش که پیام های منفی، ناخوشایند و گاه توهین آمیز را نادیده می گیرد و با قدرت به سمت هدفش حرکت می کند قدردانی کرد. به افتخار آقا گلزار!

۲۴۳۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا