ترند های روز

«جوکر ۲» در شرایط بحرانی قرار داشت

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، دنباله فیلم «جوکر» به فروش پیش از اکران ۷ میلیون دلاری در آمریکا دست یافت، این در حالی است که قسمت اصلی این فیلم در شرایطی مشابه تقریبا دو برابر فروش داشت.

به گزارش ایسنا، پیش بینی می شود فیلم «جوکر: جنون رایج» محصول برادران وارنر در اکران داخلی خود (آمریکای شمالی) بین 50 تا 60 میلیون دلار فروش افتتاحیه داشته باشد و با احتساب نمایش های پیش از اکران، در مجموع به 70 میلیون دلار برسد. علیرغم اینکه در سال 2019، قسمت اول فیلم «جوکر» به افتتاحیه خیره کننده 96.2 میلیون دلاری دست یافت و در مسیر فراتر از یک میلیارد دلار در سراسر جهان قرار دارد.

جوکر: جنون مشترک ساخته تاد فیلیپس که اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم ونیز داشت و نظرات متفاوتی از سوی منتقدان و تماشاگران دریافت کرد، فیلمی چند ژانر با عنصر موسیقایی قوی است که تعریف را به چالش می کشد. این یک کمیک معمولی است. فیلم نگران‌کننده‌تر از فروش پیش از اکران، امتیاز تماشاگران بسیار پایین فیلم در وب‌سایت PostTrak است، جایی که تماشاگران از پنج ستاره به آن نیم‌ستاره دادند، همان امتیازی که فیلم جدید فرانسیس فورد کاپولا یعنی Megalopolis.

در واقع، نه تاد فیلیپس و نه بازیگر اصلی وواکین فینیکس از ساخت دنباله جوکر مطمئن نبودند و مدتی قبل از اینکه در نهایت به دنباله آن متعهد شوند، یک نمایشنامه برادوی را در نظر گرفتند.

در حالی که قسمت جوکر 2019 با آثار قبلی مارتین اسکورسیزی مقایسه شد، دنباله آن سفری بسیار کندتر است که بر زندگی درونی دو قهرمان خود تمرکز دارد. منتقدان زیبایی کلی فیلم، مشکلات فنی و بازیگری آن را ستوده و از نحوه روایت آن انتقاد کرده اند. دیوید رونی، منتقد اصلی هالیوود ریپورتر در مورد این فیلم در جشنواره فیلم ونیز نوشت: “برای فیلمی که دو ساعت و ربع طول می کشد، دنباله جوکر از نظر روایی پراکنده و گاه خسته کننده است.”

صرف نظر از عملکرد باکس آفیس، انتظار می رود «جوکر: جنون رایج» نقش مهمی در رقابت اسکار بازی کند.

«جوکر ۲» این آخر هفته در تمامی بازارهای بین المللی به جز ژاپن و چین اکران می شود و برادران وارنر انتظار افتتاحیه بین المللی بین ۸۰ تا ۸۵ میلیون دلار را دارد.

در فیلم اصلی جوکر، تاد فیلیپس نقش شخصیت شرور نمادین بتمن را به عنوان یک ضدقهرمان در مورد یک کمدین و دلقک پاره وقت به نام آرتور فلک بازی کرد که پس از خشونت تکان دهنده در شهر گاتهام به یک قهرمان محبوب تبدیل شد. این فیلم تاریک با ریتمی متفاوت از سینمای اکشن و ابرقهرمانی معمولی، به موفقیتی در باکس آفیس جهانی تبدیل شد و در سال 2019 با وجود اینکه تنها با بودجه 70 میلیون دلاری ساخته شده بود، بیش از یک میلیارد دلار در سراسر جهان فروخت.

در سال 2019، «جوکر» در 12 رشته اسکار از جمله بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه اقتباسی نامزد اسکار شد و در نهایت برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد (واکین فینیکس) و بهترین موسیقی (هیلدور گودنادوتیر) شد. «ققنوس» دومین بازیگری بود که برای بازی در نقش «جوکر» اسکار گرفت.

۲۴۵۲۴۵

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا