ترند های روز

«زمکاری» و «شیر پوست» را در تلویزیون بازی می کنید؟

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، ساخت سریال های شبکه نمایش خانگی و استقبال مخاطبان آن در سال های اخیر، مسئولان رسانه ملی را به فکر پخش برخی از سریال های این شبکه روی آنتن تلویزیون انداخته است. . موضوعی که شاید به دلیل وجود سازمان ساترا که زیرمجموعه گروه رسانه ملی است، کار را برای مدیران این سازمان آسان می کند، اما باید توجه داشت که سریال های شبکه نمایش خانگی نکاتی را در خود جای داده است که در آن فکر کنید. که در مقایسه با سیاست های تولید و پخش سریال های تلویزیونی متفاوت است و کار را برای مدیران تلویزیون کمی سخت خواهد کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از موضوعات جذاب سریال های خانگی، تنوع و تنوع در ساخت سریال ها به ویژه داستان، ژانر و مضمون است. شکست مخاطبان با پخش سریال های متعدد ممکن است یک راه حل باشد.

موضوع مهم ممیزی است که کار را برای مدیران سیما سخت می کند. مطمئناً سریال‌های نمایش خانگی زمانی ممیزی می‌شوند که بخواهند با ساختار ثابت سیما مقایسه شوند، چرا که اگر دست تلویزیون در ساخت سریال‌هایی مانند شبکه نمایش خانگی باز بود. به نظر می رسد نیازی نیست مدیران به پخش سریال های خانگی روی بیاورند.

با این حال محسن برمهانی; قائم مقام سیما در گفت وگویی از «امکان بسیار بالای» پخش سریال های شبکه داخلی سیما از تلویزیون خبر داد و گفت: امکان پخش فیلم ها و سریال های شبکه داخلی سیما از رسانه ملی وجود دارد. بسیار بالا است و ما در حال مذاکره برای انجام مقدمات برای اجرای آن هستیم.

وی درباره نحوه پخش این سریال توضیح داد: ما SDA را یک رسانه ملی می دانیم و برنامه هایی مانند نمایشگاه «رستا» که فصل سوم آن مدتی پیش به پایان رسید نشان می دهد که SDA چند شبکه تلویزیونی نیست، بلکه یک شبکه است. ملتی است که حوزه رسانه ای کشور را در بر می گیرد. تنوع پلتفرم ها و پلتفرم ها زیاد است و رسانه های کوچک در مفهوم تولید و بهره برداری و پلتفرم های کاربری می درخشند و فعالیت آنها حائز اهمیت است.

او البته اذعان می کند: باید بپذیریم که سازمان صداوسیما یک وسیله ارتباطی است که به راحتی در اقصی نقاط کشور قابل دسترسی است. باید استانداردهای متنوع و متعددی را رعایت کند که طبیعتاً با استانداردهای برخی پلتفرم‌های سرگرمی خانگی و بسترهای شبکه‌ای با مخاطب محدودتر متفاوت است. به همان دلایلی که اشاره کردم، مذاکره و هماهنگی و همگام سازی استریم با شبکه پلتفرم ها و شبکه های نمایش خانگی نیازمند زمان خاصی برای ارزیابی بیشتر است.

به این نکته نیز باید توجه داشت که در حال حاضر از میان انبوه پلتفرم های فعال که به بیش از 500 پلتفرم رسیده است، تنها چند پلتفرم فعال در زمینه تولید انبوه و مطمئناً تجارت و در نهایت پخش آنها موفق هستند. سریال نیاز به زمان زیادی برای مدیران تهیه کننده دارد.

تلویزیون از یک طرف باید بودجه و زمان را به سریال هایی که نوشته، پیش تولید و تولید می شود اختصاص دهد که بیش از 20 سریال است. سریال هایی که در نهایت به دلیل بی کیفیتی و داستان جذاب شکست می خورند.

۲۴۵۲۴۵

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا