ترند های روز

اهدای جایزه چاپلین به پدرو آلمودوار

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، پدرو آلمودوار، کارگردان و نویسنده اسپانیایی که به تازگی با فیلم «اتاق کناری» برنده شیر طلایی ونیز شده و قرار است در فصل جوایز سینمایی پیش رو به عنوان برنده پنجاهمین جایزه چاپلین حضور موفقی داشته باشد. جایزه موسسه فیلم لینکلن در 28 آوریل 2025 ارائه شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، این جایزه افتخاری به خاطر داستان گویی پرشور و جسورانه آلمودوار با سبک بصری متمایز و رنگارنگ اهدا می شود. این فیلم پیش از این به عنوان فیلم اصلی جشنواره فیلم نیویورک انتخاب شده بود.

آخرین اثر او، «اتاق کناری» که اولین فیلم انگلیسی زبان او نیز هست، جولیان مور و تیلدا سوینتون را در نقش دوستان قدیمی ایفا می کند که پس از تشخیص سرطان، در آپارتمانی مجلل با هم وقت می گذرانند. این فیلم برنده شیر طلایی بهترین فیلم جشنواره فیلم ونیز امسال شد.

لزلی کلاینبرگ، مدیر فیلم در مرکز لینکلن، گفت: «پدرو آلمودوار یک داستان‌سرای چیره دست است که هنر، خلاقیت و استعداد استثنایی او مخاطبان و فیلمسازان را مجذوب خود کرده است. او با آثارش ما را در دنیایی از لحاظ احساسی غنی، پر جنب و جوش، پیچیده و همدلانه غرق کرده است.

«آلمادور» یکی از بزرگ‌ترین کارگردانان سینمای معاصر اسپانیا، در طول چند دهه فعالیت سینمایی‌اش برنده جوایز بین‌المللی متعددی شده است که مهم‌ترین آنها جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان با فیلم «همه چیز درباره مادرم» است. (1999)، جایزه اسکار بهترین فیلمنامه برای فیلم «با او صحبت کن» (2002)، جایزه بهترین فیلم اول از جشنواره فیلم برلین (1987)، بهترین فیلمنامه، کارگردانی و بهترین فیلم معنوی جشنواره کن. جشنواره (1999)، دو جایزه بهترین فیلم خارجی و بهترین فیلم اتحادیه اروپا (2000) در جوایز سزار فرانسه، جایزه تماشاگران و بهترین فیلم در جوایز فیلم اروپا (2006)، جایزه بهترین فیلم خارجی آلمان. جوایز فیلم (2000)، دو جایزه بهترین کارگردانی (2007) و (2000) از جوایز گویا، اسپانیا، جایزه لومیر برای بهترین فیلم خارجی از فرانسه (2000) و دو جایزه برای بهترین فیلم سال از جشنواره د سن سباستین (1999) و (2006).

آلفرد هیچکاک، بیلی وایلدر، لارنس اولیویه، فدریکو فلینی، الیزابت تیلور، بت دیویس، جیمز استوارت، رابرت آلتمن، مارتین اسکورسیزی، دایان کیتون، سیدنی پوآتیه، تامیل سنت مریل، از دریافت کنندگان قبلی جایزه چاپلین برای دستاوردهای سینمایی می‌توان به آنها اشاره کرد. . استرایسند، رابرت ردفورد و رابرت دنیرو و هلن میرن اشاره کردند.

۲۴۵۲۴۵

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا