ترند های روز

شانس دریافت جایزه TS Eliot

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، «ریموند آنتروبوس»، «کارل فیلیپس» و «کارن مک کارتی ولف» از جمله شاعرانی هستند که به عنوان نامزد نهایی دریافت جایزه «تی اس الیوت» 2024 انتخاب شده اند.

به گزارش ایسنا، او «گاردین» را نوشت، «جیبویگا اودوبانجو» که سال گذشته درگذشت، برای نوشتن اولین مجموعه شعرش با عنوان «آدام» در فهرست نهایی این جایزه قرار گرفته است.

جایزه TS Eliot به ارزش 25000 پوند به شاعر برای بهترین مجموعه شعر جدید منتشر شده در بریتانیا و ایرلند تعلق می گیرد. شاعران برگزیده هر کدام 1500 پوند دریافت خواهند کرد.

آنتروبوس شاعر بریتانیایی در فهرست چهارمین مجموعه شعر خود به نام «نشانه‌ها، موسیقی» قرار گرفت که به پدری و مردانگی می‌پردازد.

مک کارتی وولف، انگلیسی و جامائیکایی تبار، نیز در فهرست نهایی «عروسک برتر» و فیلیپس، شاعر آمریکایی برنده جایزه پولیتزر 2023 برای شعر، برای «برف هایی که به سمت شمال پخش می شوند» در فهرست نهایی قرار گرفتند.

این فهرست شامل «شانه به سر» اثر هانا کوپلی، «النور در میان مقدسین» اثر ریچل مان، «پنی دراپینگ» اثر هلن فریش، «پرش از ارتفاع به عنوان ایکاروس» اثر گوستاو پارکر اوه و ریشه‌دار «کاترینا پورتئوس» در پایان می‌آید. . .

جایزه “تی اس الیوت” از سال 1993 به یاد نام “توماس استرنز الیوت” شاعر، نمایشنامه نویس و منتقد ادبی، برنده جایزه نوبل ادبیات نامگذاری شده است. سال گذشته «جیسون آلن پیسانت» شاعر جامائیکایی برنده جایزه «تی‌اس الیوت» شد.

۲۴۳۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا