ترند های روز

مروری بر خاطرات 20 ساله «شکرستان»/تقدیر از مرتضی احمدی و دیگران

به گزارش خبرگزاري حبرآنلاين، شوكت حجت صدابردار مجرب و مدير دوبلاژ سريال شكارستان به بيان خاطرات خود از صداگذاري اين سريال پرداخت كه با تصاويري از صداگذاران همراه است.

به گزارش ایسنا، شوکت حجت که این روزها در عرصه دوبله فعال است، می گوید به ندرت حاضر به مصاحبه می شود، با این حال وقتی نام شکرستان به میان آمد، چند کلمه ای را با ما در میان گذاشت و خاطرات را یادآور شد. از این سریال او انجام داد.

وی درباره آغاز همکاری خود با سریال شکرستان گفت: از ابتدای شروع این سریال که به حدود 20 سال پیش بازمی گردد، گویندگی این اثر با حضور بزرگان دوبله از جمله آقای مرتضی انجام شد. احمدی در استودیو سیکات پل رومی. استودیویی که فضای خاطره انگیزی داشت و اوقات بسیار خوبی داشت و ما خاطرات بسیار خوبی از این مجموعه در آنجا داریم. حالا فضا کمی تغییر کرده است. آن زمان تقریباً همه با هم بودیم و در نتیجه محیط کار بهتر بود. هرکس مرا از گذشته ببیند، خاطرات این مجموعه را به یاد می آورد.

نیمی از هنرمندان «شکرستان» دیگر در جمع ما نیستند!

صداپیشه آثاری چون «فوتبالیست ها»، «ماجراهای نایلز»، «کارآگاه گجت» و «افسانه زورو» ادامه داد: آنچه مشهود و غم انگیز است این است که تقریبا نیمی از هنرمندان این مجموعه در حال حاضر نیستند. بین ما، و به همین دلیل غم انگیز است. پس از درگذشت مرتضی احمدی هنرمندانی چون اصغر افضلی، مهدی آرین نژاد، شهروز ملکرایی، محمد عبادی نیز نقاشی کردند و می توان گفت نیمی از هنرمندان این مجموعه دیگر در میان ما نیستند. در طول این سریال هر کدام از این عزیزان را جایگزین صداهایی کردیم که کمی شبیه به آن صداها بود اما باز هم به دلیل نبود این هنرمندان فضا سنگین بود.

این مدیر دوبلاژ در پایان با یادآوری خاطراتی از سریال شکرستان گفت: مردم این کار را خیلی دوست داشتند و در این سریال همکاری خوبی داشتیم و روح همه درگذشتگان شاد.

شکرستان اولین بار در نوروز 1386 از شبکه دو سیما پخش شد. در ابتدا قرار بود این مجموعه در 90 قسمت 15 دقیقه ای تولید شود که بعداً فصل های جدید نیز تولید شد و مدت هر قسمت به 25 دقیقه افزایش یافت.

مرتضی احمدی به عنوان گوینده سریال شکرستان در سال 1372 درگذشت و ساخت این سریال برای مدتی متوقف شد، اما در نوروز 1377 با عنوان ویژه برنامه در شبکه نسیم پخش دوباره آغاز شد و شهاب حسینی جایگزین مرتضی شد. احمدی و چگونگی حضور راوی در این مجموعه. از مرداد 1397، شکرستان با صدای علیحمت مومیوند به عنوان گوینده پخش می شود.

در این مجموعه علی همت مومیوند به عنوان راوی، صمد، رمضان و بزرگان مجموعه، اکبر منانی در نقش خواجه فرزان، وزیر، قاضی، داروغ و براز، محمد عبادی در نقش خواجه الماس و گزم، ابراهیم شفیعی در نقش خواجه الماس، گدا، ارباب و رهبر راهزنان، سعید شیخ زاده در نقش بهلول، بهادر و دزد، شهروز ملک کرایی در نقش پهلان فسط و داروغه، شوکت حجت در نقش اسکندر، برزو و طلا خانم، فرانک رفیعی تاری در نقش ننه قمر، اصغر افضلی در نقش سلطان. و عمو رمضان، تورج نصر در نقش گودرز و نقش های مختلف، اردشیر نژین در نقش براز، سلطان و خواجه سامون، جواد مزکیان در نقش شعبون، مهاراجه تنبوری و خواجه اقبال، نرگس فولادوند در نقش گلی خانم. و مهدی آرین نژاد در نقش مظفر حضور داشتند.

همچنین در جدیدترین قسمت ها رضا بابک بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون راوی سریال جدید «شکرستان» شد. جدیدترین «شکرستان» که داستان‌های آن برگرفته از فرهنگ، آداب و رسوم و توانمندی‌های هنر و آفرینش فرهنگی ایران حول محور توجه به محیط زیست و صرفه‌جویی در مصرف آب است، به تهیه کنندگی سیدمسعود صفوی در مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.

«شکرستان» تاکنون به غیر از پویا، موزده و آی فیلم از شبکه های دیگری هم روی آنتن رفته است و سریال جدید آن از شبکه یک سیما پخش شده است.

۲۴۳۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا