دانستنی هاچرا

جی کی رولینگ چرا نویسنده‌ای محبوب و مشهور است ؟

جی کی رولینگ با نام جوآن رولینگ در 31 ژوئیه 1965 در گلاسترشایر به دنیا آمد. مادر او آن و پدرش پیتر از خانواده‌ای با پس زمینه‌های طبقه متوسط بودند. پدر جوآن، پیتر(یا پیت) پسر یک تنظیم کننده ماشین آلات بود که بعداً یک مغازه خواربار فروشی افتتاح کرد. پدر او و مادرش زندگی نیروی دریایی را ترک کردند و به دنبال خانه‌ای روستایی برای بزرگ کردن نوزادی که در انتظارش بودند، رفتند. آن‌ها در 14 مارس 1965 ازدواج کردند زمانی که هر دو 19 ساله بودند. رولینگ ها در ییت مستقر شدند، جایی که پیت به عنوان کارگر تولید خط مونتاژ در کارخانه بریستول سیدلی شروع به کار کرد. این شرکت بخشی از رولز رویس شد و او به عنوان یک مهندس خبره به سمت مدیریت آنجا دست یافت. آن نیز بعداً به عنوان یک تکنسین شروع به کار کرد. نه آن و نه پیت هیچ گاه به دانشگاه نرفتند.

جوآن دو سال از خواهرش دایان بزرگتر است. هنگامی که جی.کی. رولینگ چهار ساله بود، خانواده به وینتربورن، گلاسترشر نقل مکان کردند. او در پنج سالگی در مدرسه ابتدایی کلیسای سنت مایکل انگلستان در وینتربورن شروع به تحصیل کرد. رولینگ‌ها در نزدیکی خانواده‌ای به نام پاتر زندگی می‌کردند، نامی که جوآن همیشه دوست داشت. خانه‌ی آن‌ها پر از کتاب بود. پیت کتاب باد در بیدها را برای دخترانش می‌خواند، در حالی که آن آن‌ها را با حیوانات کتاب‌های ریچارد اسکاری آشنا می‌کرد. اولین تلاش جوآن برای نوشتن، داستانی به نام “خرگوش” که در شش سالگی ساخته شد، از مخلوقات اسکاری الهام گرفته شد.
زمانی که جی.کی. رولینگ حدود 9 سال داشت، خانواده کلبه تاریخی کلیسا را در تاتسهیل خریداری کردند. زندگی نامه نویس شان اسمیت معلم خود را به عنوان یک “تیشه جنگی” توصیف می‌کند که “ترس را در دل بچه‌ها فرو می برد”. او رولینگ را پس از اینکه در آزمون ریاضی ضعیف عمل کرد، در “ردیف دانس‌ها” نشاند، رولینگ به گروه براونی‌ها پیوست. رویدادها و مهمانی‌های خاص آن‌ها و گروه‌های دسته جمعی (پری‌ها، پیکسی‌ها، جن‌جنگ‌ها، الف‌ها، گنوم‌ها) دنیایی جادویی را به دور از معلم سخت‌گیر او برایش فراهم کردند. وقتی یازده یا دوازده ساله بود، داستان کوتاهی به نام «هفت الماس نفرین شده» نوشت. او بعداً خود را در این دوره توصیف کرد: مظهر یک کودک کتاب‌خوان، عینک‌های کوتاه و زندگی در دنیایی از رویاهای کامل!

نویسندگی
نویسندگان مشهوری مانند جی.کی. رولینگ می‌دانند که چگونه خواننده خود را در داستان‌های خود مشارکت دهند. داستان های بزرگ خواننده را مجبور به مشارکت می‌کند. خواننده داستان را از نظر تجربه خود و قدرت خلاقیت و تخیل خود گسترش می‌دهد. درگیر کردن مخاطبان در داستان راز نوشتن یک کتاب عالی است. نویسندگان می‌توانند به ما کمک کنند تا زندگی خود را بفهمیم و از هرج و مرج تصادفی و رویدادهای غیرقابل توضیح معنا بسازیم. مردم اغلب احترام زیادی برای نویسندگان قائل هستند، زیرا نوشتن اغلب به عنوان نوعی بیان خلاق در نظر گرفته می شود که به سطح خاصی از مهارت، دانش و استعداد نیاز دارد.
نویسندگانی همچون جی.کی. رولینگ با نوشتن درباره‌ی گذشته و خلق داستان‌هایی از دیدگاه‌های مختلف، کسانی را که مدت‌هاست از دنیا رفته‌اند و میراثی را که ممکن است از خود به جا گذاشته باشند، زنده نگه می‌دارند. با گذشت زمان، تاریخ از دست می‌رود و این وظیفه نویسنده است که با خلق آثار اطمینان حاصل کنند که گذشته فراموش نمی شود. نویسندگان این قدرت را دارند که با کلمات دیگران را تحت تأثیر قرار دهند و پیام‌های آن‌ها می تواند الهام بخش، انگیزه بخش، متقاعدکننده باشد و قلب خوانندگان را لمس کند. سخنان نویسنده می تواند مردم را به اقدام وادار کند و الهام بخش آن‌ها برای تغییر زندگی و جهان باشد.

جی.کی. رولینگ و هری پاتر
اولین کتاب جی.کی. رولینگ هری پاتر و سنگ فیلسوف، در سال 1997 منتشر شد و مورد تحسین عمومی و منتقدان قرار گرفت. این کتاب درباره یتیمی تنها است که متوجه می‌شود جادوگر است و در مدرسه جادوگری هاگوارتز ثبت نام می‌کند. این کتاب پر مخاطب شش کتاب پرفروش دیگر و هشت فیلم پرفروش دیگر به دنبال داشت. این کتاب ها به 85 زبان دنیا ترجمه شده‌اند، جوایز متعددی را دریافت کرده‌اند و بیش از 600 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته شده است و به پرفروش ترین مجموعه کتاب تاریخ تبدیل شدهاند. در سال 2016، دوره جدیدی از دنیای جادوگران با عرضه فیلم Fantastic Beasts and Where to Find Them (جانوران شگفت انگیز و کجا آنها را پیدا کنیم) از طرف کمپانی برادران وارنر آغاز شد که فیلمنامه‌ی آن توسط جی.کی. رولینگ نوشته شده بود.
اگر برای الهام گرفتن از داستان زندگی بزرگترین کارآفرینان جهان به دنبال یک سایت مرجع می‌گردید پیشنهاد ما وب‌ سایت دانشگاه کسب‌وکار است. وب‌ سایت دانشگاه کسب‌وکار یک رسانه تخصصی در حوزه کارآفرینی و استارتاپ است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می‌دهد. دانشگاه کسب‌وکار سال‌ها تجربه خود را در زمینه استارتاپ‌ها با شما به اشتراک می‌گذارد. اگر به مباحث کارآفرینی و استارتاپی علاقه‌مند هستید می‌توانید از وبسایت‌هایی مانند entrepreneur.com، economist.com، businessuni.net، bloomberg.com، hbr.org و wsj.com استفاده کنید و از جدیدترین مطالب دنیای کارآفرینی و استارتاپ مطلع شوید.
منبع:دانشگاه کسب و کار | Businessuni.net
برچسب ها : جی کی رولینگ,رولینگ,هری پاتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا