روانشناسی و خانوادهانگیزش و اعتماد بنفسزندگی و موفقیتمهارت های ارتباطی

چند جمله انگیزشی کوتاه که طرز فکرتان را عوض می‌کند

شنیدن سخنان روحیه‌بخش حتی اگر چند جمله انگیزشی کوتاه باشد، تأثیرات مثبت زیادی بر روحیه افراد می‌گذارد. کسانی که رهبر یک کسب و کار یا گروه هستند، در برخی مواقع برای روحیه دادن به خود و اعضای گروه به شنیدن یا گفتن مطالب و جملات انگیزشی نیاز پیدا خواهند کرد. بنابراین چه رهبر یک گروه باشید چه فردی که به تنهایی به دنبال رسیدن به موفقیت است،  شنیدن یا خواندن مطالب و جملات انگیزشی اعتماد به نفس‌تان را برای ادامه دادن بالا می‌برد. همراه ما بمانید و با چندین جمله و سخن از بزرگان که در موقعیت‌های کاری مختلف می‌توانید از آن بهره بگیرید، آشنا شوید.

همچنین اگر به کارآفرینی و موضوعات مرتبط با آن علاقمند هستید توصیه میکنم حتما سری به وب‌سایت‌هایی مانند فرچون، فوربز، دانشگاه کسب و کار، بیزینس اینسایدر و هاروارد بیزینس ریویو بزنید و اطلاعات خودتان را در موضوعات کارآفرینی، استارتاپ، سرمایه‌گذاری و توسعه فردی بالا ببرید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • معروف‌ترین جملات انگیزشی کوتاه
  • 9 جمله انگیزشی کوتاه به نقل قول از بزرگان برای روحیه گرفتن رهبران
  • جملات آرام کننده روانشناسی برای افزایش اعتماد به نفس در تیم‌های کاری
  • سخن پایانی؛ مکانی برای یادگیری

معروف‌ترین جملات انگیزشی کوتاه

زندگی همیشه بر یک منوال نمی‌گذرد؛ فراز و نشیب‌ها، اتفاقات ناخوشایند و غیرمنتظره در زندگی هر شخصی و کاری وجود دارد. اتفاقات ناخوشایند ممکن است انگیزه‌ی ادامه دادن به زندگی و کار را از افراد بگیرند. در چنین شرایطی شنیدن جملات آرام کننده روانشناسی به افزایش روحیه‌ و قدرت ادامه دادن مسیر کمک می‌کند.

هرگز قدرت کلمات و سخنان را دست کم نگیرید و در موقعیت‌های مورد نیاز از گفتن آن‌ها غافل نشوید. در بیشتر مواقع رهبران کسب و کارهای مختلف  با گفتن چند جمله انگیزشی کوتاه توانسته‌اند انگیزه کسب موفقیت را در اعضای تیم به تقویت کنند.

9 جمله انگیزشی کوتاه به نقل قول از بزرگان برای روحیه گرفتن رهبران

یک) سایمون سینک (Simon Sinek) نویسنده و کارآفرین موفق بریتانیایی می‌گوید: «رهبری یعنی ایجاد انگیزه برای اقدام به عمل، ولی در عین حال باید از انجام عمل‌های اشتباه هم جلوگیری کرد».

دو) لئوناردو داوینچی (Leonardo davinci ) نقاش و مخترع معروف می‌گوید: «من به ضرورتِ اقدام، عقیده دارم. دانستن کافی نیست؛ باید آنچه می‌دانیم را به کار ببریم. خواستن کافی نیست؛ باید کاری که می‌خواهیم را انجام دهیم».

سه) مادر ترزا (Mother Teresa) فعال امور خیریه گفته است که: «به تنهایی نمی‌توانم دنیا را تغییر بدهم. اما می‌توانم سنگی را به آب بیندازم تا موج‌های بسیاری به وجود بیاورد».

چهار) رالف والدو امرسون (Ralph Waldo Emerson) شاعر، نویسنده و سخنران مشهور آمریکایی گفته است: «تنها کسی که تقدیر و سرنوشت از شما خواهد ساخت؛ همانی است که خودتان تصمیم می‌گیرید باشید».

پنج) وینسنت ویلیام ون گوگ (Vincent Willem van Gogh) نقاش نامی هلندی گفته است که: «ترجیح می‌دهم از اشتیاق بمیرم تا از ملالت».

شش) آین رند (Ayn Rand) نویسنده و فیلسوف معروف روسی – آمریکایی می‌گوید: «من نمی‌پرسم که چه کسی به من اجازه خواهد داد؛ بلکه  سوال من این است که چه کسی قرار است جلوی من را بگیرد».

هفت) امیلیا مری ارهارت (Amelia Mary Earhart) خلبان زن آمریکایی کسی که برای نخستن بار توانست طی یک پرواز تک نفره از عرض اقیانوس اطلس عبور کند می‌گوید: «مشکل‌ترین کار تصمیم‌ گیری برای اقدام است، باقی صرفاً به سرسختی برمی‌گردد».

هشت) هوراس مان (Horse man) شاعر مشهور دور‌ه‌ی امپراتوری روم می‌گوید: «معلمی که می‌خواهد بدون ایجاد انگیزه مطلبی را به دانش‌آموزانش یاد دهد، مانند کسی است که پتک را روی آهن سرد می‌کوبد».

نه) وودی آلن (Woody Allen) کارگردان و بازیگر آمریکایی می‌گوید: «80 درصد موفقیت به حضور داشتن در جامعه بستگی دارد».

چند جمله انگیزشی کوتاه و  ترغیب کننده برای کار گروهی

در این قسمت چند جمله انگیزشی کوتاه که رهبران و یا خود اعضای گروه برای ایجاد روحیه و اعتماد به نفس در تیم‌های کاری می‌توانند به کار بگیرند را گردآوری کرده‌ایم.

  • با کار کردن به تنهایی فقط می‌توانیم کارهای کوچک را انجام دهیم، اما به کمک یک تیم از عهده‌ی بزرگ‌ترین کارها هم برمی‌آییم.
  • هیچ کدام از ما به اندازه‌ی همه‌ی ما با هم باهوش نیستیم.
  • برای شروع باید دور هم جمع شویم، برای پیشرفت باید در کنار هم باشیم و برای موفقیت باید با هم کار کنیم.
  • یک دست به تنهایی صدا ندارد.
  • برای روشن کردن آتش باید دو سنگ چخماق داشته باشیم.
  • همکاری گروهی به معنی رسیدن به موفقیت در کمترین زمان و به بهترین شکل است.
  • نواختن یک سمفونی، تنها با همکاری یک گروه ارکستر قابل انجام است.
  • اگر در کنار کسانی باشید که به شما امید می‌دهند و شما را به چالش می‌کشند، مسیر زندگی شما به سمت موفقیت پیش خواهد رفت.
  • هرچقدر هم باهوش باشید و در ذهن‌تان راهکارهای درخشان برای پیشرفت وجود داشته باشد، در مقابل یک تیم کم می‌آورید و ممکن است بازنده شوید.
  • هرکدام از ما یک قطره هستیم که در کنار هم می‌توانیم به اقیانوس تبدیل شویم.
  • راه رسیدن به موفقیت این است که به یک نفر دیگر نیز برای رسیدن به همان موفقیت کمک کنید

جملات آرام کننده روانشناسی

گاهی هم ممکن است در اطراف‌مان کسانی باشند که نیاز به یک حامی عاطفی داشته باشند. کسی که درک‌شان کند و حداقل با گفتن چند جمله انگیزشی کوتاه، آن‌ها را آرام کند. جملات آرام کننده روانشناسی که در ادامه بیان می‌کنیم نقش مؤثری در افزایش روحیه مثبت اندیشی در افراد دارد.

***

منتظر لحظه‌ی مناسب نباش، همین لحظه را به لحظه‌ای مناسب تبدیل کن.

***

هرگاه از زندگی ناامید شدی به داشته‌هایت بیندیش.

***

با نگرانی نه تنها غم فردا را از بین نمی‌بری، بلکه شادی امروزت را هم از دست می‌دهی.

***

هر وقت ناامید شدی به این فکر کن که خدا مسئولیت تو را به عهده دارد.

سخن پایانی؛  دانشگاه کسب و کار راهی برای یادگیری

در این مطلب چند جمله انگیزشی کوتاه را بیان کردیم. این جملات  بیشتر در محیط‌های کاری به رهبران و اعضای گروه انگیزه و روحیه‌ می‌دهد. به کار بردن چنین مطالبی توسط کارآفرینان و رهبران گروه‌های کاری ضروری است.

اگر به موضوعات کارآفرینی، سخنان انگیزشی و آشنایی با زندگینامه اشخاص معروف علاقه‌مندید می‌توانید به سایت http://businessuni.net/  مراجعه نمایید. دانشگاه کسب و کار رسانه‌ای تخصصی در حوزه کارآفرینی است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می‌دهد.

منبع: رسانه تخصصی کارآفرینی و استارتاپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا