ترند های روز

خانه هوشنگ مرادی کرمانی به «خانه افسانه ای» تبدیل می شود.

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، هوشنگ مرادی کرمانی سال ها، بیش از دو دهه است که در خانه ای در کوچه پس کوچه های محله امامزاده یحیی در بافت تاریخی تهران، در سره امین هزار زندگی می کند. به گفته وی بیش از 80 سال از ساخت آن می گذرد و بین 28 تا 27 سال در این خانه زندگی کرده است.

مردادی کرمانی گفت: خلاصه نوشته های من در این خانه است، من در اینجا ازدواج کردم و بچه دار شدم، 80 درصد کارم در این خانه انجام می شد و معروف ترین آنها «قصه های مجید» در این نوشته شده است. خانه ای دارم که می گوید این خانه زادگاه مجید است، هم برای رادیو و هم برای تلویزیون.

آبان ماه سال 1392 بود که اعلام شد شهرداری منطقه 12 تهران از منزل مرادی کرمانی بازدید کرده و قصد دارد یک مجموعه فرهنگی در این محله ایجاد کند. خانه ای که قول داده بودند شبیه کتابخانه و خانه ادبیات و داستان بچه ها به نام «قاصخانه» باشد.

حدود 5 سال از این تصمیم می گذرد و درهای خانه در این مدت بسته شد. اکنون بهروز مرباغی، معمار و مدیر خانه اردیبهشت عودلاجان و مرمت بناهای تاریخی، روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه به ایسنا گفت. ، ساعت 16 درهای این خانه برای مرمت باز و بازگشایی می شود.

وی تصریح کرد: روز پنجشنبه در ساعت مذکور در منزل اردیبهشت عودلاجان ملاقات می کنیم و سپس به سمت این منزل حرکت می کنیم و با حضور مرادی کرمانی درب منزل را باز کرده و اعلام می کنیم که این خانه خواهد بود. بازسازی و به زودی بازسازی شد. هوشنگ مرادی کرمانی نیز در مورد این خانه صحبت خواهد کرد که در چه زمانی در آن زندگی کرده و چه کتاب هایی در آنجا نوشته است. سپس به خانه اردیبهشت می رویم و قسمت هایی از کتاب «تو غریبه نیستی» مرادی کرمانی که درباره این خانه است را مرور می کنیم. همچنین علاقه مندان می توانند کتاب های مرادی کرمانی را با امضای این نویسنده خریداری کنند.

مرباغی درباره نحوه تحویل این خانه نیز گفت: در مزایده این خانه که توسط شهرداری برگزار شد شرکت کرد و پس از مرمت و بازسازی، این خانه به مدت 11 سال در اختیار ما خواهد بود.

این مرمت کننده بناهای تاریخی درباره عنوان خانه ای که قرار بود «کسا خانه» باشد نیز توضیح داد: در متن حراج شهرداری به صورت «کسا خانه» نوشته شده است. مرادی کرمانی نیز به این موضوع اشاره کرد اما از روز پنجشنبه عملیات مرمت این خانه با نام «خانه قصعه» آغاز می شود که ممکن است در آینده عنوان آن تغییر کند.

۲۴۵۲۴۵

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا