ترند های روز

«فقنوس» جایزه ویژه هیئت داوران را از «دین امروز» دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارسیرو مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، انیمیشن «ققنوس» به کارگردانی مونا شمس و تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی که در این مجموعه قرار گرفت. بخش رقابتی بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم «دین امروز» در کشور ایتالیا راه یابی و برنده جایزه ویژه هیئت داوران این جشنواره شد.

این جشنواره از 18 تا 25 سپتامبر 2024 (28 سپتامبر تا 4 اکتبر 1403) برگزار شد و «ققنوس» برنده جایزه ویژه هیئت داوران شد.

در بیانیه هیئت داوران این جشنواره آمده است: جایزه ویژه هیئت داوران به فیلمی تعلق می گیرد که هنر انیمیشن را با خامی تجربیات واقعی ادغام کند. یک انیمیشن مستند قدرتمند از ایران که به بررسی مسائل عمیق مهاجرت و جستجوی سرزمینی جدید می پردازد. از طریق داستان تکان دهنده سربازی که تصمیم می گیرد همه چیز را پشت سر بگذارد و از نو شروع کند، فیلم تصویری عمیقاً تکان دهنده از شجاعت لازم برای بازسازی یک زندگی ارائه می دهد و جایزه ویژه هیئت داوران برای فیلم کوتاه انیمیشن به «ققنوس می رسد» تعلق گرفت. .

این جشنواره که در سال 1997 به عنوان اولین جشنواره فیلم معنوی و گفتگوی ادیان در ایتالیا متولد شد، بیست و هفتمین سالگرد خود را در سال 2024 جشن گرفت.

عوامل این انیمیشن تهیه کننده و کارگردان: مونا شمس، صدابردار: محمد مهرجو، آهنگسازی و رنگ: مونا شمس، انیماتور: مهدی برق زدگان، طراحی و اجرای مفهومی: نیلوفر نادری، پخش: اداره مرکز توسعه بین المللی، تولید. مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و انیمیشن.

۵۷۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا