ترند های روز

سیدحسن خمینی: برخی در راه خدا یا حفظ نظام دروغ می گویند

به گزارش خبرگزاری اخبار آنلاین به گزارش روابط عمومی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، به مناسبت انتشار شماره تابستانی نشریه «گاوه» به گواهی اسناد، مراسم افتتاحیه این فصلنامه در مرکز اسناد انقلاب اسلامی با حضور با حضور آیت الله سید حسن خمینی، حجت الاسلام کامساری، رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، حجت الاسلام والمسلمین رئیس پژوهشکده انقلاب اسلامی و مدیران این پژوهشکده برگزار شد. و اساتید و حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و دستیاران مرکز.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در این روایت با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: «تاریخ» از لحظه وقوع هر حادثه و آغاز جنگ روایت‌ها آغاز می‌شود. هر چه از یک حادثه جلوتر می رویم، قرائت ها بیشتر متفاوت می شود. همانطور که دیدیم برخی به خاطر عشق به خدا یا حفظ نظام دروغ می گویند و برخی دیگر برای هدف دیگری دروغ می گویند. برخی فقط بخشی از حقیقت را نقل می کنند و بقیه را نمی گویند. فاصله ما از یک داستان جنگی تاریخی، روایت ها را تغییر نمی دهد، بلکه صرفاً احتمال یک حقیقت محتمل را کاهش می دهد. خوب، جنگ روایات در مورد همه رویدادهای مربوط به مردم، ملت ها، شهرها و قبایل وجود دارد.

وی افزود: امروز در گسترده ترین جنگ روایی هستیم و امپراطوری در مقابل جبهه انقلاب اسلامی قرار دارد و تحقیر آن چیزی را تغییر نمی دهد. به هر حال، دشمن ما قوی است و با وجود این، ما زنده ماندیم. ما با یک دشمن قوی روبرو هستیم.

یادگار امام در خصوص نحوه برخورد با این شاهنشاهی گفت: نهادها و مجموعه های موجود در عرصه تاریخ نباید همدیگر را تضعیف کنند، بلکه مکمل یکدیگر باشند تا کارهای تکراری انجام نشود و مرکز اسناد انقلاب اسلامی و آقا پورمحمدی شخصاً توانایی این کار را دارد.

وی افزودن دسترسی به اطلاعات در مراکز مختلف تاریخی و اسناد از جمله دریافت خاطرات را اقدام خوبی دانست و ادامه داد: این موارد باید با تحلیلی جامع و دائما به روز شود.

سید حسن خمینی ادامه داد: جمهوری اسلامی به قدری بزرگ است که یک یا چند گروه به تنهایی نمی توانند آن مسیر را طی کنند، زیرا هجمه ها به قدری شدید است که یک مرکز به تنهایی نمی تواند کار را پیش ببرد و باید فعالیت نهادها را تجمیع کرد.

یادگار امام در پایان گفت: هرگز نمی توانید فردی را پیدا کنید که کاملاً با شما موافق باشد، اما اگر اتفاق نظر عمومی وجود داشته باشد می توانید همکاری کنید.

در ادامه حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در این مراسم تحلیف گفت: شرایط کنونی کشور در سطح منطقه ای و جهانی حساس است و توجه و عنایت ویژه همگان را می طلبد. فضاها و تصاویر تحریف شده، القای کاذب ایجاد می شود. این برای رویدادهایی است که در حال رخ دادن هستند، چه رسد به رویدادهای تاریخی.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی افزود: دفاع از مظلوم جهان به افراط گرایی و قدرت نمایی و تروریسم تبدیل می شود و نظم جهانی را بر هم می زند. یعنی دنیای ما دنیای تحریف است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های نظامی و امنیتی ما باید مراقب، خوب تحلیل و تصمیم درست باشند، گفت: مدیران اجرایی نیز باید تلاش کنند تا به قدرت بازدارنده و پیشرو تبدیل شوند. این وظیفه ماست که نکات ظریف و دقیق را در گزارش و داستان نویسی برجسته کنیم. دفاع از نظام، رهبری و منافع ملی وظیفه عمومی ماست و نیازمند اقدامات هم افزایی هستیم.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی افزود: امروز جوانان ما استقبال خوبی از تحلیل و تفسیر حوادث و تاریخ دارند که البته مختصر و مستند است. ما در مرکز اسناد انقلاب اسلامی تلاش کرده‌ایم اطلاعاتی مختصر و مستند ارائه کنیم. گزارش های تاریخی جذاب و مستند همراه با عکس و تهیه و انتشار وقایع نگاری به عنوان مثال در مرداد ماه سال جاری 120 خبر، تحلیلی، تاریخی، خاطرات، کتاب و … تهیه و منتشر کردیم. به شکلی جذاب و در سایت مرکز اسناد منتشر می کنیم.

وی گفت: فصلنامه «گاوه» در هر شماره موضوعات تاریخی مورد علاقه مخاطبان به ویژه جوانان را بررسی خواهد کرد.

وی در پایان گفت: با این اقدامات قصد داریم کاری کنیم که نسل جوان ما به تاریخ علاقه مند شوند و مطالعه وقایع تاریخی به ما کمک می کند تا به تحلیل صحیح وقایع روز کشور و جهان دسترسی داشته باشیم. جهان، در حالی که ما می خواهیم تا حد امکان از تحریف تاریخ پرهیز کنیم، زیرا متأسفانه تحریف تاریخ و تحریف امروزه بسیار رایج است.

23259

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا