ترند های روز

ترجمه حوزه علوی در نیستان

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، این کتاب بحثی است درباره بهترین حکومتی که تا به حال بر روی زمین پدید آمده است، حکومتی که با تأکید خالصانه بر قانون، عدالت، تحقیر خود و ترک غرور ناشی از آن، آن را از سایر حکومت ها متمایز می کند. فرمان و دولت این کتاب راه و رسوم امام امیرالمومنین (ع) جانشین پیامبر خدا (ص) و باب شهر علم آن حضرت است.

یکی از ویژگی های مهم شخصیت و نبوغ امام (علیه السلام) این است که روش های جدیدی را برای تشکیلات حکومتی و مدیریت اجتماعی مطرح کرد که تاکنون هیچ دستورالعمل و قانونی نتوانسته بود از آن پیشی بگیرد. این روش ها از بهترین نمونه های تمدن و زیباترین جلوه های رشد و ترقی بشر است.

جامعه بشری با کسب همه تجربیات عمرانی و پیشرفت و نوآوری هنوز نتوانسته برنامه ای مانند برنامه ای که امام (ع) در امر اصلاح زندگی مردم با ثواب دولت و دولت تعیین کرده است بیاندیشد. سیستم های مدیریت و مسیری امن برای محافظت از مردم از نگرانی، ترس و اضطراب و تضمین حقوق اجتماعی آنها ترسیم کند.

فلسفه امام (ع) در حکومت داری و بیان نظام های اداری صرفاً گفتمانی ادبی یا پرداختن به زیبایی کلامی نیست، بلکه مقدمه ای بر مبانی اصیل اسلامی در همه عرصه های زندگی اجتماعی است. به نظر وی توجه به مسائل سیاسی، اقتصادی و تربیتی اسلام بر هر مسلمانی واجب است، زیرا اسلام فقط یک دین فرقه ای نیست.

امام امیرالمؤمنین (ع) مظهر اعلای اسلام با همه ابعاد آن است و هیچ یک از خلفای اسلامی مانند ایشان در بیان احکام اسلام و فلسفه شریعت چنین اثری از خود بر جای نگذاشته اند. بنابراین شناخت این اهداف و پیگیری آنها ضروری است.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا