ترند های روز

واکنش ارگان رسمی حزب کمونیست شوروی به شروع رسمی جنگ ایران و عراق/ رژیم صدام حسین ضد امپریالیستی است!

به گزارش خبرگزاری اخبار آنلاینروز پنجشنبه 12 اردیبهشت 1359، چهارمین روز از آغاز رسمی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، روزنامه کیهان به نقل از رادیو مسکو، تحلیل روزنامه «پراودا» ارگان رسمی حزب کمونیست را بازتاب داد. اتحاد جماهیر شوروی ، درباره آغاز درگیری رسمی ایران و عراق. کاهان نوشت:

روزنامه پراودا در مقاله خود در مورد مناقشه ایران و عراق اشاره می کند که گرم شدن روابط ایران و عراق به نفع امپریالیسم است که همیشه امیدوار است بذر اختلاف بپاشد و بین نیروهای مخالف خود تفرقه ایجاد کند.

روزنامه پراودا نیز می نویسد که اخیراً صفحات مطبوعات غربی مملو از شایعات درباره روابط تیره ایران و عراق و درگیری های مرزی بین دو کشور است. واقعیت ها نشان می دهد که هدف از این اقدامات دامن زدن به مناقشه موجود و جلوه جدی تری به آن است و این یک کار عمدی با هدف تضعیف ایران و عراق است.

به همین دلیل است که می دانیم عراق راه دشوار مبارزه با استعمار و امپریالیسم را طی کرده است. یادآوری می کنیم که انقلاب 1958 و اصلاحات انقلاب متعاقب آن در کشور صدمات زیادی به استثمار و ظلم ملت های کشورهای در حال توسعه که توسط امپریالیست ها ایجاد شده بود، وارد کرد. مردم عراق در مبارزه خود برای نجات از یوغ سلطه اقتصادی سرمایه داری خارجی به پیروزی های بسیاری دست یافته اند و مالک کامل منابع طبیعی خود شده اند.

روزنامه پراوادا می نویسد که انقلاب ژوئیه در عراق، پیمان تجاوز بغداد را که بعدها به پیمان سنت معروف شد، متزلزل کرد. و انقلاب ایران در همین راستا لغو شد. پس از فروپاشی سلطنت در ایران در سال 1979، بسیاری از نقشه های امپریالیسم مربوط به رژیم استبدادی و ارتجاعی ایران که از خواست و دستور اربابان خود در آن سوی اقیانوس اطاعت می کرد، مانند ساختمانی دروغین فرو ریخت. ایران با اطمینان کامل اعلام کرد که می خواهد با حاکمیت و ممنوعیت استعمار نو مقابله کند و از استقلال ملی خود دفاع کند.

روزنامه پراودا خاطرنشان می کند: تجربه تاریخی ایران و عراق نشان می دهد که این دو کشور دشمن مشترکی دارند که آن امپریالیسم است که به نوعی سعی در دفاع از مواضع خود در خلیج فارس دارد، بنابراین تصادفی نیست که آمریکا در حال تشدید آمادگی های نظامی خود در این منطقه است. وزارت دفاع ایالات متحده پنهان نمی کند که برای حمله به ایران و دیگر کشورهای منطقه آماده می شود. واشنگتن علاقه مند به دامن زدن به درگیری بین ایران و عراق برای نشان دادن تز نادرست بی ثباتی در منطقه و توجیه طرح های پنتاگون در زمینه انتقال سپاه به پایگاه های نظامی در منطقه اقیانوس هند است. این یک خطر واقعی برای صلح و امنیت خاورمیانه است.

روزنامه پراودا در پایان می نویسد هر چه زودتر درگیری مرزی ایران و عراق حل شود، بهتر است.

23259

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا