ترند های روز

هیئت داوران نهایی هفدهمین جشنواره موسیقی جوانان در تاریخ 14 مهرماه به کار خود پایان می دهد

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، از روابط عمومی هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوانان، ارزیابی مرحله نهایی جشنواره با بخش اجرای موسیقی کلاسیک شامل ویولن، ویولا و سازهای بادی از جمله کلارینت، هورن فرانسوی، ابوا، فلوت، ترومپت و ترومبون.

سهرا بهشتی، پانیذ فریوسفی و امیرپادرام طاهریان در بخش ویولن و ویولا (سازهای زهی و کمانی موسیقی کلاسیک) داوری کردند. در این بخش، شرکت کنندگان باید دو قطعه از چهار قطعه ارائه شده در فراخوان را اجرا کنند. رپرتوار از میان آهنگسازانی چون هامباخ، موتزارت و پروکوفیف انتخاب شد.

سهرا بهشتی، داور بخش ویولن و ویولا درباره شرکت کنندگان گفت: وقتی تعداد شرکت کنندگان زیاد می شود نشان می دهد که هم اطلاع رسانی درست انجام شده است و هم اساتید حاضر به حمایت از این حرکت فرهنگی هستند. جوانان برای شرکت در این جشنواره شرایط استثنایی دارند چرا که کمتر فرصتی برای قرار گرفتن در این شرایط و تجربه اجرای صحنه ای وجود دارد. به همین دلیل است که به این درجه رسیده اند قابل تحسین است.

بخش دوم به سازهای بادی کلاسیک اختصاص داشت و اکبر محمدی، فرشاد شیخی، مهدی احمدی و محمدعلی لقاء داوری آن را بر عهده داشتند. رپرتوار این بخش از آثار آهنگسازانی چون موتزارت، توماسی، برامس و هایدن انتخاب شد. شرکت کنندگان در هر دو بخش باید قطعات را با همراهی پیانو اجرا می کردند.

فرشاد شیخی، نوازنده ارکستر سمفونیک و عضو هیئت داوران جشنواره ملی موسیقی جوانان درباره کیفیت اجراهای شرکت کنندگان در جشنواره گفت: نکته ای که در این دوره به چشم آمد استقبال بهتر از جشنواره نسبت به سال های گذشته بود. . سال، که به نظر من چیز خوشحال کننده ای است. اگر همراهی پیانو را جدی‌تر می‌گرفتند و مدت طولانی‌تری با آن کار می‌کردند، طبیعتاً هماهنگ‌تر می‌شدند. به هر حال جای خوشحالی است که برخی از جوانان علاقه مند می توانند با تمهیداتی که جشنواره برای آن ها در نظر گرفته است به نسل آینده هنرمندان موسیقی ایران تبدیل شوند و اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوانان به دبیری حمیدرضا اردلان به همت انجمن موسیقی ایران و با حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری بنیاد رودکی از ششم شهریورماه تا 12 مهرماه برگزار شد.

اختتامیه این جشنواره شامل اجرای 45 هنرمند برگزیده در سه نوع موسیقی نواحی، موسیقی دستگاهی و موسیقی کلاسیک غربی در روز پنجشنبه 14 مهرماه ساعت 18:30 در تالار وحدت خواهد بود و ورود برای عموم آزاد است.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا