ترند های روز

کیانوش عیاری: می خواستیم «87 متر» را به سکوها منتقل کنیم که به دلایل مالی میسر نشد.

ماهرخ عباسپور: یکی از سریال هایی که بیشتر با حاشیه همراه بوده تا متن، سریال ۸۷ متری کیانوش عیاری است. اخبار ضد و نقیض زیادی درباره پخش این سریال منتشر شد که کمتر کسی باور می کرد این سریال به این زودی پخش شود اما به گفته عیاری احتمالا این سریال به زودی روی آنتن تلویزیون خواهد رفت. به خواندن ادامه دهید.

فیلمسازان عموماً با صدا و سیما به خصوص کارگردانان تلویزیون مشکل دارند. آیا چنین چالشی را با کارگردان تلویزیون تجربه کرده اید؟

مهدی نقویان الان مدیر سیما فیلم است و به معنای واقعی کلمه با ما آمدند. نه تنها مشکلی برای ما ایجاد نکردند، بلکه حداکثر حمایت را هم از ما کردند. آنها نسبت به سریال «87 متر» بی حد و حصر حسن نیت خود را نشان دادند تا جایی که التماس کردم اجازه دهند این سریال را انجام دهم. من آن را به شبکه نمایش خانگی واگذار کردم و آنها هم پذیرفتند اما در نهایت با تریبون ها به توافق اقتصادی نرسیدیم و از این تصمیم هم صرف نظر کردیم.

شرکت شما در هنگام پرداختن به پرداخت های مالی چگونه بود؟ در واقع ماجرای بدهی سه و نیم میلیارد تومانی صدا سیما به او چیست؟

بله، مقداری بدهی وجود دارد، اما مدیریت در تلاش است تا این مشکل را حل کند.

چرا خود سریال مشکل پخش دارد؟ چون همانطور که می دانم این سریال باید دو سال پیش تهیه و پخش می شد.

تلویزیون به من اعلام کرده که این سریال در هفته های آینده پخش خواهد شد. از سوی دیگر، در طول فیلمبرداری، مشکلات مشروعی در درون خود گروه و در روابط انسانی به وجود آمد. از طرفی کرونا ادامه کار را برای ما بسیار سخت کرده بود و مجبور شدیم فیلمبرداری را متوقف کنیم.

با در نظر گرفتن همه این شرایط، چه امتیازی از ده به سریال خود می دهید؟

فکر می کنم این امتیاز حداقل نصف است و اتفاقاً می تواند نظر مثبت مخاطب را به خود جلب کند و از این سریال هم راضی هستم، مخصوصاً چون قرار بود این سریال را به سکوها ارائه دهیم، آن را از 43 قسمت افزایش دادیم. تا 35 قسمت و بس. کاهش تعداد قسمت ها نیز می تواند مخاطب را جذب کند و این داستان با حمایت آقای نقویان ساخته شده است و هر قسمت تقریباً 50 دقیقه است.

به این ترتیب غلامرضا الماسی که کارگردان فیلم ها و سریال های شبکه یک است نیز دو سال پیش با آقای الماسی در مورد ساخت سریال دیگری برای تلویزیون صحبت کردم که ایشان هم قبول کردند بتوانیم آن سریال را به تلویزیون ارائه کنیم و کارهای شایسته ای برای مردم تولید کنیم.

به نظر شما این سریال تا چه اندازه می تواند مردم را به صدا و سیما نزدیک کند؟

امیدوارم با پخش سریال بخشی از این ماجرا حل شود چرا که نمایش گیرا است و موضوع مهم ملی را مطرح می کند که جذابیت های خاص خود را برای عموم دارد.

وضعیت فعلی شما چگونه است؟

الان بهترم اما هنوز مشکلات وجود دارد و برای رفع آنها نیاز به درمان طولانی مدت است.

آیا تصمیم به ساخت فیلم جدیدی گرفته اید؟

بله، فیلمی به نام «انعکاس» هست که امیدوارم ارشاد آن را تایید کند تا بتوانم ساخت آن را شروع کنم.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا