ترند های روز

ستاره ها به توسکانی آمدند / از ماسترویانی گرفته تا اتان هاوک و پل شریدر

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، اتان هاوک، پل شریدر، متیو مودین و روبن اوستلوند نویسنده و کارگردان سوئدی روی فرش قرمز جشنواره فیلم لوکا راه خواهند رفت.

به گزارش مهر، این رویداد جشن سالانه خود را در شهر زیبای توسکانی به افتخار سینمای مولف از ۲۱ تا ۲۹ سپتامبر برگزار کرده است.

این جشنواره که از شنبه آغاز شده و یکشنبه آینده به پایان می رسد، بنا به انتخاب کارگردانش نیکولا بورلی، متعهد به سینمای سازش ناپذیر و نامتعارف است.

پوپی آواتی، اسطوره سینمای ایتالیا نیز در این جشنواره حضور دارد که فیلم ترسناک گوتیک خود “حیاط خلوت آمریکایی” را در ونیز به نمایش گذاشت. فرانچسکو کوستابیله، نویسنده «خانواده» نیز به همراه فرانچسکو گوگی، بازیگر نقش اول فیلم که اخیراً جایزه بهترین بازیگر مرد در بخش افق جشنواره فیلم ونیز را از آن خود کرده است، در لوکا حضور خواهند داشت.

در طول 8 روز جشنواره لوکا، 12 فیلم بلند در این رقابت بین المللی به نمایش در می آید که درام ایرانی «پسر پیر» ساخته اکتای براهنی، «دختران دختر خواهند بود» از سینمای هند و مستند «موگوای – اگر ستاره ها» از جمله آنهاست. صدا داشت». درباره موسیقی فیلم بریتانیا نیز از جمله آنهاست.

این جشنواره همچنین با برپایی نمایشگاه «مارچلو، ضد ستاره موفق» به مناسبت صدمین سالگرد تولد مارچلو، یاد و خاطره مارچلو ماسترویانی، نماد سینمای ایتالیا، صاحب خانه ای روستایی در لوکا را گرامی می دارد. ماسترویانی. کیارا ماسترویانی دختر این بازیگر به همراه مادرش کاترین دونو روز شنبه این نمایشگاه را افتتاح کردند. این نمایشگاه تا 27 مهرماه برای بازدید عموم دایر است. آخرین فیلم این بازیگر با نام «مارچلو میو» به کارگردانی کریستوف اونوره که به رابطه کیارا با پدرش می پردازد نیز در همین جشنواره به نمایش در خواهد آمد.

در نیمه دوم جشنواره 4 نشست با مهمانان بین المللی برگزار می شود و برخی از آنها مسترکلاس هایی را برگزار می کنند. روز چهارشنبه، 25 سپتامبر، مودین حاضر خواهد بود تا درباره استنلی کوبریک و تجربه همکاری با او در فیلم حماسی جنگ ویتنام در سال 1987، “قاب کامل فلزی” صحبت کند. مودین همچنین اولین نمایش ایتالیایی مارتینی به کارگردانی استیون والیس را دارد که در آن نقش کارگردانی را بازی می کند که آخرین فیلمش را قبل از مرگ می سازد.

پل شریدر فیلمنامه نویس معروف آثار کلاسیک مارتین اسکورسیزی مانند “راننده تاکسی” و “گاو خشمگین” و تهیه کننده فیلم هایی مانند “ژیگولو آمریکایی” در دهه 1980، “میشیما: یک زندگی در چهار فصل” در سال 1985 و “اوه” است. ، کانادا» تولید شده در سال جاری. ، در 5 شهریور ماه یک مستر کلاس برگزار می کند و جایزه یک عمر دستاورد این جشنواره را دریافت می کند.

در 27 سپتامبر، ایتن هاوک مسترکلاس خود را برگزار خواهد کرد. هاک در مورد حرفه خود، از جمله “اول اصلاحیه” در سال 2017، به کارگردانی شریدر، و آخرین تلاش کارگردانی خود، “گربه وحشی” با بازی دخترش مایا هاوک در نقش فلانری اوکانر، رمان نویس صحبت خواهد کرد.

روبن اوستلوند در 28 سپتامبر مسترکلاس برگزار خواهد کرد. او که تهیه کننده فیلم های «میدان» و «مثلث غم» است، یکی از 9 کارگردانی است که دو بار نخل طلای جشنواره کن را از آن خود کرده است. این کارگردان کهنه کار سوئدی در تاریخ 29 سپتامبر جایزه پلنگ طلایی جشنواره را دریافت خواهد کرد.

در همین حال، شهر لوکا با آمفی تئاتر رومی، دیوارهای مدور و معماری قرون وسطایی و رنسانس، به صحنه ای باز برای 20 شرکت تئاتر مختلف تبدیل می شود تا 20 نمایش با مضمون فیلم را در هر گوشه از شهر ارائه دهند.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا