ترند های روز

«مرگ دانتون» بلاتکلیف است/ آقای وزیر تئاتر را دریابید/ من از 15 سالگی در تئاتر بودم.

به گزارش خبرگزاری فارسیرو؛ ناصر حسین مهر استاد و کارگردان گفت: پس از 3 ماه مذاکره با مدیریت جدید اداره کل هنرهای نمایشی، ساخت و اجرای نمایش «مرگ دانتون» به نتیجه نرسید. وقتی متوجه شدم حمایت مالی دولت از چنین نمایشی نصف حقوق کارگران هم نیست، کمی ناامید شدم. فکر کردم: چگونه می توان در چنین شرایطی از یک اثر منظره با کیفیت صحبت کرد؟

به گزارش مهر، حسینی مهر تاکید کرد: احساس می کنم ما اهالی تئاتر و دولتمردان حرف همدیگر را نمی فهمیم و متأسفانه به جای همدیگر رو در رو هستیم. این حرف ها برای من دردناک است، اما باید گفت.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: من به عنوان کارگردان تئاتر معتقدم نظام تئاتر ما به جای نهادینه سازی این حوزه و گروه ها به سمت ورطه خطرناکی می رود که با دعوت از تهیه کنندگان و تشویق صاحبان همراه است. . ثروت نمایشی و ما را به سمت تجاری سازی و تئاتر تفنی و وابستگی به واسطه ها می کشاند نه تئاتر هنری. من فکر می کنم مدیریت و سیاست های تئاتر یک کشور قطعا به کارشناسان مجرب و مدیریت فرهنگی کارآمد نیاز دارد، نه فقط قابل اعتماد و مهربان. آقای وزیر، تئاتر را دریابید، من قاطعانه می گویم که تئاتر ما به بیراهه می رود و دلیل آن هیچکس جز دولت های وقت و سیاست های نادرست آنها در مورد بایدها و نبایدها، خط قرمزها و ممیزی ها در تخصیص است. بودجه ناچیز برای تئاتر با کنار کشیدن آنها از مشکلات اقتصادی اجراها و گروه های نمایشی زیر پای تهیه کنندگانی که از سینما امرار معاش می کنند و حالا با سلیقه بازاری و تجاری، تئاتر ما را به صندوق می اندازند. . دفتر و گمانه زنی و از همه مهمتر عدم مشارکت هنرمندان مجرب در مدیریت تئاتر کشور. باور کنید هنرمندان تئاتر بهتر از مخاطبان خود می دانند که هنر نباید به کرامت انسانی یا ارزش های اجتماعی تعرض کند یا به آنها توهین کند.

این هنرمند با سابقه تئاتر خاطرنشان کرد: هنرهای نمایشی هنری پرهزینه و پرهزینه است که بدون بودجه دولتی نمی توان آن را نهادینه کرد وگرنه جوسازی، ستاره سازی و نمایش های احمقانه را به دنبال دارد که متاسفانه امروزه به وفور شاهد آن هستیم. نقش شهرداری ها در حمایت از تئاتر بسیار مهم است. ساخت تئاتر و حمایت از اهالی تئاتر کمتر از ساخت جاده و مترو نیست که از محل مالیات و بودجه ملی تامین می شود. تئاتر بر خلاف سینما اگر از حمایت دولت برخوردار نباشد مسیرش به سمت هنر خصوصی متمایل می شود.

حسینی مهر تصریح کرد: در نظر داشتم 20 بازیگر جوان را برای حضور در نمایش «مرگ دانتون» انتخاب کنم و آموزش های لازم را به آنها بدهم اما آنها من را دلسرد کرده اند. من نمی توانم این جوان ها را این بار با دست خالی بیاورم و بعد از اجرا دست خالی به خانه بفرستم که به هیچ وجه منصفانه نیست.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: باید دست جوانان و هنرمندان نقاط مختلف کشور را بگیریم. دکتر علی رفیعی با برگزاری کارگاه رایگان برای علاقه مندان تئاتر خارج از پایتخت کار شایسته ای انجام داده است. مدیران و مسئولان اجازه دهند راه آنها را ادامه دهیم.

24357

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا