ترند های روز

آغاز مهری خاطره انگیز برای ایرنا/ همه مدیران در یک قاب

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، پاییز با شروع ساخت تمامی مراکز و ادارات که هر کدام به نوعی به آموزش، سازندگی و توسعه آینده می پردازند، با بازگشایی، دگرگونی، هیجان و شلوغی، رنگ آمیزی شناخته می شود. مهر با زنگ مهر که همه را متحد می کند، نوید حرکت و هیاهو را می دهد، هم برای کسانی که سال تحصیلی برایشان آغاز می شود و هم این موضوع به نحوی باعث تغییراتی در زندگی آنها می شود، اما در پاییز 1403، ایرنا. او ناخودآگاه در صف و در کنار این مسیر اولیه توسعه قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، بر اساس سبک و سیاق قدیمی قوانین مدیریتی، وقتی مدیری می آید و می رود، فکر و انگیزه تازه می شود، مسیر پیشرفت و تحول بود، سکاندار که سه سال پیش آمده، تسریع می یابد. و بعد از تغییرات دولت امروز این سکان را به نیروی جدیدی سپرد تا ایرنا بتواند به پیشرفت خود ادامه دهد.

البته این رفت و آمدها چیز جدیدی نیست و یک روال عادی در سیاست است، اما آنچه که خداحافظی و ارائه را برای ایرنا بی نظیر کرد، تجلی قاب خاطره انگیز مدیران کل ایرنا بود که بر این صندلی تکیه زده اند. از زمانی که انقلاب شروع شد و هر یک از آنها تغییراتی را در زمان خود ایجاد کردند، گذر زمان در چهره و نگاه بسیاری از آنها حکایت از تجربیات دیگری داشت که زندگی نکرده بودند.

آغاز مهری خاطره انگیز برای ایرنا/ همه مدیران در یک قاب

از سیدکمال خرازی گرفته تا محمدرضا نوروزپور، نمی دانم، شاید برخی از آنها سال ها و حتی بعد از این همه مسئولیت، پا به ساختمان هفت طبقه ای که خانه شان بود، نگذاشته بودند و از پله های آن رد می شدند. . و راهروها هر روز، و شاید حتی سالها با یکدیگر. آنها چیزی جز مراسم تقدیم و تقدیم معمولی که در گذشته برگزار شده بود، ندیده بودند. هر چه بود، خوشحال بودند که این دیدار انجام شده است، در خوشحالی آنها احساس می شد.

آغاز مهری خاطره انگیز برای ایرنا/ همه مدیران در یک قاب

صندلی ها با توجه به سال ها فعالیت چیده شده بود و البته صندلی هایی خالی بود از جمله محمدرضا شریف اولین مدیر اجرایی ایرنا پس از انقلاب، فیاضی، جوانفکر و امید شهرکی. البته برخی از آنها پیام داده بودند و در این میان حضور ناصری طاهری، پنجمین مدیرعامل ایرنا به دلیل حضور در این مراسم از روی تخت بیمار و نشستن بر روی ویلچر، ویژه تر بود و شاید این نشان از عشق بود. و علاقه این مدیر پیشکسوت ایرنا.

این مراسم پس از مراسم افتتاحیه سنتی و مرسوم با کلیپی از آیین تودیع و تقدیم مدیران کل ایرنا از اولین مدیرکل پس از انقلاب تا آخرین دوره همراه بود و صندلی ها با شور و شوق به سمت اکران تعظیم کردند. تلفیقی از لبخند و حسرت در چند نگاه کاملاً نمایان بود، البته سعی نکردند این احساس را پنهان کنند، مدیرانی با سابقه کاری طولانی، هر کدام با هر آنچه داشتند، به ایرنا آمدند، همان کسی که روزگاری آنها بود. خانه، و اکنون آنها با هر آنچه که داشتند، برای آنها تجدید نظر، ایجاد یا ایجاد می کردند.

اما کلیپ پر از دلتنگی و خاطره بود از ساختمان فرسوده با کارمندانش گرفته تا چهره هایی که جوان بودند و امروز آلبومی از زندگی خود را در یک نگاه مرور می کردند و البته ناخودآگاه مروری بر دوره های مختلف هم شد. وزارت و وزرای فرهنگ و ارشاد که مورد توجه میهمانان نیز قرار گرفت و البته یادگاری از مرحوم دعایی درج شد.

از امروز نوبت تریبون به گفت و گو با مدیرکل سابق ایرنا رسید که وی نیز ضمن یادی از رئیس جمهور شهید و ارائه دستاوردها و تلاش های تیم وی در سه سال اخیر. وی از تغییر وضعیت خبرنگاران برای شرکتی شدن خبر داد، همچنین از ایرنای قبلی انتقاد کرد و از اقتدار رسانه ها فاصله گرفت و گفت: در این سه سال اختیارات را به ایرنا برمی گردانیم، این وظیفه را به ایرنا واگذار می کنیم. ساخت و ساز که 30 یا 40 سال دغدغه بود. تعداد دفاتر منطقه ای را افزایش دادیم و معوقات مستمری بگیران را پرداخت کردیم، اکنون بودجه دو برابر شده و ایرنا از این نظر وضعیت خوبی دارد.

آغاز مهری خاطره انگیز برای ایرنا/ همه مدیران در یک قاب

پس از نادری، جابری انصاری مدیرکل جدید ایرنا که تجربه اش در سیاست خارجی از سخنانش مشخص است، از اهداف جدید و اولویت او تقویت وفاق ملی، تثبیت ارتقای رسانه ای ایرنا در سطح وسیله ای متعادل و ترمیم شکاف های بین ملت و ملت و دولت اعلام کرد.

آغاز مهری خاطره انگیز برای ایرنا/ همه مدیران در یک قاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی از سکاندار سابق با اهدای هدایایی و حکمی به مدیرکل جدید تجلیل کرد و عکس یادگاری نیز پایانی بود این مراسم خاطره انگیز .

اما برخی از مدیران کل از جمله محمد خدادی، وردی نژاد که بسیاری از آنها به عنوان بهترین و با برکت ترین دوران یاد می کنند تا سیدضیا هاشمی و محمدرضا نوروزپور ترجیح دادند خداحافظی نکنند و با تحریریه ایرنا خاطره خود را تجدید کنند. ساختمان قدیمی این رسانه برای رها نشدن، حضور آن در طبقه هفتم و استقبال خبرنگارانی که خاطرات تلخ و شیرینی را در دوران تصدی هر یک از مدیران داشتند، سر و صدایی مضاعف به ایرنا داد. البته بازدید سید عباس صالحی از تحریریه که پشت پرده این حضور صورت گرفت در این هیاهو بی تاثیر نبود.

آغاز مهری خاطره انگیز برای ایرنا/ همه مدیران در یک قاب

وزیر همچنین با اعضای تحریریه همراه شد و عکس یادگاری گرفت، عکسی که در 9 دهه تاریخ ایرنا نمونه ای تاریخی برای نسل های بعدی این رسانه ملی به ثبت رسید ارتباط به خاطر سپرده شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا