ترند های روز

کیت بلانشت بالاترین نشان جشنواره سن سباستین را دریافت کرد

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، کیت بلانشت در مراسم اهدای جایزه دونوستیا که بالاترین جایزه افتخاری جشنواره سن سباستین است، حضور یافت و این جایزه را از دست آلفونسو کوارون دریافت کرد.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، آلفونسو کوارون کارگردان مکزیکی که اخیراً در سریال «سلب مسئولیت» با بلانشت همکاری کرده بود، با سخنان مهربان خود به معرفی این بازیگر و تهیه کننده استرالیایی پرداخت و از «عطش سیری ناپذیر او» گفت. برای کسب دانش، دستیابی به اهداف و هنر تحسین شده است. کوارون اضافه کرد که بلانشت در طول مدت طولانی فیلمبرداری این سریال از نقل مکان به لندن امتناع کرد و هر بار خطر 4 ساعت رانندگی رفت و برگشت را داشت تا با خانواده خود در خانه باشد و نقش مادری خود را نادیده نگیرد.

کوارون همچنین به تلاش های اجتماعی این بازیگر اشاره کرد و گفت: کیت صدای خستگی ناپذیری در بلند کردن صدای 114 میلیون پناهنده و درخواست همدردی با آنها بوده است.

هنگامی که کیت بلانشت برای دریافت جایزه خود روی صحنه رفت، پیامی از جورج کلونی دوست و همکار دیرینه بلانشت که در اوایل این ماه در جشنواره فیلم ونیز ضبط شده بود پخش شد. کلونی با قرار دادن بلانشت در کنار مارلون براندو، کاترین هپبورن، مریل استریپ و رابرت دنیرو، او را فردی توصیف کرد که بازیگری را به عنوان یک هنر دنبال می کند.

بلانشت در پاسخ به کوارون گفت: “ما اغلب در مورد سینما به گونه ای صحبت می کنیم که انگار یک گونه در حال انقراض است و من از اینکه صحنه را با یکی از بزرگترین هنرمندان سینمای جهان به اشتراک می گذارم سپاسگزارم.”

بازیگر «تار» با نگاهی به چند دهه فعالیت حرفه‌ای خود گفت که بافت پیوندی کارش «میل به باز کردن معنای انسان بودن است، آن نقطه عجیب و غریب از عدم اطمینان وحشتناک و شادی‌آور که یک انسان باید باشد. ” .

وی افزود: برای من گیج کننده است که به نظر می رسد این همه یقین و عدالت در جهان وجود دارد، در حالی که در واقعیت جهان مکانی عمیقا نامطمئن است. یک زندگی خلاق با عدم اطمینان و شک تقویت می شود. این DNA هر پروژه است. این عدم اطمینان است که مرا به حرکت در می آورد. این دنیا بسیار غم انگیز است و فکر می کنم همه ما به عنوان انسان در آن سهیم هستیم. ما در دوران بسیار بسیار نامطمئنی زندگی می کنیم.

امسال جشنواره فیلم سن سباستین این جایزه را به بلانشت اهدا کرد و تصویر او را در پوستر رسمی مسابقه قرار داد.

این بازیگر استرالیایی که در فیلم‌هایی چون «هوانورد»، سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» و «تار» ایفای نقش کرده است، در طول فعالیت طولانی خود بیش از 200 جایزه از جمله 2 جایزه اسکار از 6 نامزدی، 4 جایزه بفتا را از آن خود کرده است. و 4 جایزه گلدن گلوب از جمله آنهاست.

اگرچه این اولین دیدار بلانشت از این جشنواره اسپانیایی است که از 20 تا 28 سپتامبر برگزار می شود، اما این جشنواره تاکنون چندین فیلم او از جمله “بابل” (2007) و “ورونیکا گورین” (2003) را به نمایش گذاشته است.

این دومین بار است که یک بازیگر استرالیایی پس از هیو جکمن در سال 2013 موفق به دریافت جایزه برتر جشنواره فیلم سن سباستین می شود.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا