ترند های روز

ادامه ساخت دکورهای «سلمان فارسی» را در شهر غزالی/سکانس دریا در حوض گرفتیم.

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، حسین طاهری در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: سازه های ایران باستان باید سال ها باقی بماند، نقاشی دیواری برخی از این سازه ها توسط دانش آموختگان دانشگاه الزهرا انجام شده است. صداوسیما برای پرداختن به شهر فیلم غزالی و سریال «سلمان فارسی» که به بهانه این سریال محبوب شد، تلاش زیادی کرد.

به گزارش ایرنا، تهیه کننده سریال «سلمان فارسی» درباره استفاده از فناوری بصری در این سریال توضیح داد: از روز اول بخش جلوه های ویژه را در دفتر سریال راه اندازی کردیم و گروهی از نیروهای نخبه که اولین افرادی هستند که در ایران در این زمینه مشغول به کار هستند. بخش هایی از بیزانس، کلیساها و برخی مکان ها را به صورت بصری کار کردیم. در ترکیب با تزئینات استفاده می شود.

وی ادامه داد: عموما برخی تصور می کنند بصری کاهش هزینه هاست اما در برخی بخش ها هزینه ها افزایش می یابد. با این حال ما نیاز به استفاده از این فناوری در برخی از قسمت های سریال داشتیم. مثلاً قسمتی از داستان در دریا می گذرد و کشتی غرق می شود و طوفان می آید. ما بالای یک تپه آب و استخر داریم، اما این سکانس شبیه یک فیلم دریایی است. همه این قسمت ها در یک حوض کوچک گرفته شده اند و قرار است طوفانی با قایق ها و دریا را نشان دهند.

این تهیه کننده با اشاره به از سرگیری فیلمبرداری در روزهای آینده با سایر بازیگران تصریح کرد: سهرا اسکندری یکی از این چهره هاست که نقش مادر سلمان فارسی را بازی می کند.

وی با اشاره به شخصیت خود سلمان فارسی توضیح داد: به غیر از دوران کودکی سلمان فارسی، سه بازیگر برای این شخصیت داریم.

سعی داریم سریال را در 1405 پخش کنیم.

طاهری با اشاره به زمان پخش این سریال گفت: پیش تولید سریال در دوره حجاز آغاز شده و در حال آماده سازی لوکیشن هاست. برای سال آینده دوره ایران باستان تمام می شود و دوره حجاز را شروع می کنیم و سعی می کنیم سریال را در سال 1405 پخش کنیم.

وی گفت: امسال به لطف حمایت تلویزیون و رهبری گروه سرعت ما دو برابر شد. سعی می کنیم هر چه زودتر این سریال را پخش کنیم.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا