ترند های روز

از دیپلماتی که امروز به ایرنا آمده چه می دانیم/ نگاهی گذرا به زندگی کاری حسین جابری انصاری از سفارت تا رسانه؟

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، صادق حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه در دولت روحانی بود و به عنوان نهمین سخنگوی دستگاه دیپلماسی و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه وزارت امور خارجه فعالیت می کرد. .

انصاری در مقطع کارشناسی روابط دیپلماتیک و در مقطع کارشناسی ارشد روابط بین الملل را به پایان رساند. وی در سال 1352 در دوران مدیریت مرحوم هاشمی رفسنجانی به وزارت امور خارجه پیوست و اولین سمت وی ​​کارشناس مسئول دفتر فلسطین در آن وزارتخانه بود.

بیشتر فعالیت های او در سیاست خارجی خاورمیانه و کشورهای عربی و آفریقایی بوده است. تمرکز او بر مسئله فلسطین و اسرائیل، او را به یک تحلیلگر در این زمینه تبدیل کرده است و نظرات وی در تحلیل مسئله فلسطین و سرزمین های اشغالی به یکی از منابع اصلی رسانه های داخلی و خارجی تبدیل شده است.

انصاری در دوران اصلاحات همچنان در سوریه و فلسطین فعال بود و با روی کار آمدن محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور، اولین دوره سفیر خود را برعهده گرفت. او به عنوان سفیر، اولین بار در زمان معمر قذافی به لیبی اعزام شد و در آنجا روابط متلاطم ایران و لیبی را مدیریت کرد. بازگشت او از لیبی مصادف با فراز و نشیب های سال 1988 بود و به عنوان کارشناس ارشد نماینده عرب و آفریقایی نماینده مجلس عرب و آفریقا به وزارت کشور بازگشت. ریاست گروه مطالعات خاورمیانه و خلیج فارس، سمتی است که تا پایان دولت احمدی نژاد بر عهده داشت.

با روی کار آمدن دولت روحانی و حضور محمدجواد ظریف در وزارت امور خارجه و گسترش روابط ایران با جهان، وی در سال 93 سمت مدیرکل خاورمیانه عربی و شمال آفریقا را بر عهده گرفت. وی پس از مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز شد. وی متعاقباً و در پی تغییر دولت جایگزین زندیاد حسین امیرعبداللهیان در سمت معاونت عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه شد. ساختار وزارت امور خارجه، در پایان ژانویه 2016، به عنوان دستیار اصلی وزیر امور خارجه به عهده گرفت و به عنوان افسر ویژه سیاسی منصوب شد.

انصاری در سال ۱۳۹۷ با حکم محمدجواد ظریف به عنوان معاون وزیر مجلس و امور ایران معرفی و در دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران مشغول به کار شد.

وی در این سالها در زمینه ترجمه آثار نیز همکاری داشته و برای ترجمه فارسی «آچگر به غریبان: خاطرات و تأملات استاد منیر» از جمهوری اسلامی ایران جایزه کتاب سال را دریافت کرده است.

آقای دیپلمات هم اکنون مدیر اجرایی ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران است. بازگرداندن اعتماد عمومی به ایرنا.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا