ترند های روز

زنگ مدرسه از رادیو به صدا در می آید

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، شنوندگان می توانند برنامه های «نامدار»، «کشت اول»، «موج نارنجی»، «جشن کوفه ها»، «از رادیو تهران بپرس»، «جورواجور»، «اضافه به ورزش»، «هشت» را بشنوند. فردا “، “پیام تغذیه” و…

رادیو ایران; خاطرات مدرسه
به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران از خاطرات مدرسه در هفته اول مهر می گوید. روانشناسان در برنامه خانه درباره رفتار والدین با نوآموزان صحبت خواهند کرد. و گادیله.» برنامه «نامدار» درباره توسعه نرم افزار نوشتاری ایرانی و استقبال والدین و دانش آموزان از نرم افزارهای نوشتاری ایرانی صحبت می کند، «باغ باغ» به معرفی کتاب های آموزشی مناسب دانش آموزان و استفاده از کتابخانه برای دانش آموزان می پردازد.

رادیو جوان، چالش های سال تحصیلی
برنامه «جورواجور» به بررسی چالش ها و فرصت های سال تحصیلی جدید می پردازد و از کارشناسان و معلمان دعوت می کند تا راهکارهایی برای ارتقای تجربه تحصیلی دانش آموزان و رفتن آنها با انگیزه بیشتر به مدرسه ارائه دهند. در این برنامه شنوندگان می توانند سوالات خود را مطرح کرده و از کارشناسان پاسخ بگیرند.

فرهنگ رادیویی; معرفی کتاب های مناسب برای دانش آموزان.
در برنامه سرزمین من در رادیو فرهنگ زنگ آغاز مهرماه به صدا در می آید. این برنامه با انعکاس حال و هوای آغاز ترم مدرسه پخش می شود. نمایش های «صبح به وقت فرهنگ» و «هفت کوچه» از خاطرات مدرسه می گویند. برخی از مشکلات فرزندان مربوط به تحصیل و جدایی از خانواده خواهد بود. بخشی از برنامه «کتاب فرهنگ» به معرفی کتاب های مناسب دانش آموزان و استفاده از کتابخانه ها اختصاص دارد.

رادیو تهران; سلامت دانش آموز
برنامه صبحگاهی گروه فرهنگ و جامعه رادیو تهران به مراسم بازگشایی مدارس «از رادیو تهران بپرس» می پردازد؟ گفته می شود به همین مناسبت «تهران ما سلامت» به نکات بهداشتی برای دانش آموزان اختصاص دارد. با این رویکرد برنامه های «بازار تهران» و «میدان مادر» پخش می شود. برنامه عصرانه گروه فرهنگ و جامعه با محوریت سبک زندگی و خانواده پخش می شود. برنامه یارو دانشگاه به محورهای رشد جوانان مومن انقلابی اختصاص دارد.

Radio Economía; گفتگوی شنیدنی با یک معلم
بررسی آثار اقتصادی و اجتماعی بازگشایی مدارس بر جامعه و خانواده محور برنامه های این روزهای شبکه اقتصادی خواهد بود. برنامه «هشت صبح» به بررسی موضوعاتی مانند هزینه مدارس دولتی و غیردولتی می پردازد. وضعیت ارائه سرویس ایاب و ذهاب مدارس، میزان سرانه فضای آموزشی در کشور، پرداخت هزینه های معاونت آموزشی و کیفیت آماده سازی مدارس در زمان بازگشایی.
برنامه «La Voz del Trabajo» به موضوع بیمه معلم اختصاص دارد. برنامه «فرصت مسکن» به بررسی مسائل مسکن و ساخت و ساز می پردازد. برنامه «شب آفتابی» این هفته با دعوت از کارآفرینان حوزه استارت آپ های آموزشی به معرفی بازار این نوع محصولات و خدمات می پردازد. نمایش مفرح «عصرانه کاری» میزبان یک فروشنده لوازم التحریر است. برنامه «از شنبه» گفت و گوی شنیدنی با استادی مجرب خواهد داشت.

رادیو صبا; موج نارنجی
گرامیداشت بازگشایی مدارس رادیو صبا در برنامه های «کوک آوا»، «صباح صباح»، «عصر صبا»، «زنگ انشا» و «موج نارنجی» موضوع مهر ماه و بازگشایی مدار آن ارائه می شود. مجله صبحگاهی “صباح صبا” در فضایی شاد و مفرح برای عموم. برنامه زنده «عصر صبا» با نگاهی طنز به مشکلات و دغدغه های دانش آموزان و والدین شنوندگان را همراهی می کند. برنامه انشا فراخوان به انشا خوانی توسط دانش آموزان اختصاص دارد.

رادیو ورزش و ورزش صبحگاهی مدرسه.
«Mañana y Deportes» که از رادیو دیپورتز پخش می شود، علاوه بر تشویق به ورزش صبحگاهی در مدارس و ارتباط با خبرنگار اعزامی به مدارس، اطلاعاتی در خصوص بازگشایی مدارس و ترویج مسابقات قهرمانی ورزشی ارائه می شود. ضمناً با کارشناسان پزشکی ورزشی در خصوص تغذیه سالم دانش آموزان ارتباط برقرار خواهد شد. «گلخونه» با ارتباط با مسئولان به بررسی نقش خانواده در ورزش دانش آموزی می پردازد. «عصرانه» نشاط و نشاط ناشی از بازگشایی مدارس و تأثیر آن بر جامعه را منعکس خواهد کرد.

رادیو سلامت؛ “جشن گل”
ویژه برنامه «جشن شکوفه» از گروه فضای مجازی شبکه رادیویی سلامت با برنامه های طنز متنوع و از برنامه رادیویی موسیقی، شعر، ترانه و گفتگو با مسئولان وزارت آموزش و پرورش پخش می شود.

رادیو معارف; سلام همکلاسی
شبکه رادیویی معارف این برنامه را در روز اول مهر با عنوان «سلام دانشجو» پخش می کند. هدف اصلی این برنامه را می توان جایگاه علم و معارف در آیات و روایات دانست. وظایف والدین در دوران تحصیل فرزندان و همچنین برنامه های طنز انگیزشی، گزارش زنده از مدارس و مصاحبه با معلمان نمونه سال از جذابیت های این برنامه است.

رادیو قرآن؛ با دانش آموزان به روز باشید
شبکه رادیویی قرآن همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در نظر دارد برنامه صبحگاهی روز اول مهرماه را با طلاب مدرسه قرآنی آیات سپری کند. این برنامه مهمان مدرسه آیات قرآن خواهد بود. اول مهرماه معلمان و دانش آموزان در این برنامه حضور دارند و با آنها مصاحبه می شود.

برنامه رادیویی; برنامه جرجین
ویژه برنامه خورجین به مناسبت بازگشایی مدارس از رادیو نسیم السادات صباغان نویسنده و تهیه کننده است و سعید سلطانی، امیر زنده دلان و نازنین مهیمانی مجریان این برنامه رادیویی هستند.

پیام رادیویی؛ پیام به مناسبت بازگشایی مدارس
شبکه رادیویی پیام در برنامه پیام نور به ارائه توصیه های تغذیه ای در خصوص بازگشایی مدارس می پردازد. «پیام سلامت» به موضوع توصیه های پزشکی به مدارس و دانش آموزان می پردازد. نکات مهم، اخبار و اطلاعات روز اختصاص دارد. همچنین در برنامه «اعلان آخرین تحولات» به موضوع اعلام آخرین اطلاعات، پوشش و اطلاع رسانی در خصوص بازگشایی مدارس می پردازد.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا